Tia's

Marianne M.

Tia's

Berichtdoor Marianne M. » Ma 01 Aug 2016, 14:37

Wie heeft ervaring met tia's terwijl je lyme hebt? Bij mij is de diagnose in april gesteld , ik zou acute lyme hebben maar ben al sinds november 2015 ziek. Ben getest bij pro health. In maart mijn eerste tia daarna nog twee. Nu in 3e week antibiotica krijg ik weer een lichte. ze duren maar 20 seconden ongeveer. Ik word er erg onzeker vna kan ik wel zeggen, durf niet de auto in te stappen. :o

Sproetje

Re: Tia's

Berichtdoor Sproetje » Do 04 Aug 2016, 18:49

Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel met ander soort uitvalsverschijnselen.
Maar ja, je kunt het nooit zeker weten als het niet is onderzocht.
Ik zou ook niet weten hoe je een tia kunt herkennen.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 13 Aug 2016, 19:40

Toevallig las ik net wel iets op het lymenet europe forum over stroke en vasculitis in de hersenen, ik weet niet hoe goed je ogen zijn en de rest, maar wel de moeite waard om te lezen:

http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... f=5&t=6183

Even een stukje dat ik wel belangrijk vond:

Lyme disease has been only rarely identified as cause of ischemic or hemorrhagic stroke due to vasculitis in adults2,3 and even more rarely in children.4-6 Lesions due to vascular changes resulting from neuroborreliosis seem to be widely distributed within the brain, showing perfusion deficits due to infarction of the middle cerebral artery, the anterior and posterior artery, or of the central white matter and basal ganglia region.

Groetjes

Marianne M.

Berichtdoor Marianne M. » Zo 14 Aug 2016, 19:50

Je hoort het maar weinig maar mijn zoon die ook lyme heeft gehad, had er ook 3 , schrok me dood bij zo een jonge jongen. Ik heb er in de 3e week van mijn antibiotica kuur ook weer een gehad. Ik kreeg na mijn 1e Tia, toen wist ik nog niet dat ik lyme had, een bloedverdunner: Clopidogrel. Dit medicijn versterkte de symptomen heel erg!!! Kreeg een ernstige ataxie, allerlei rare neurologische verschijnselen wat werd toegeschreven aan het middel. Maar toen ik met het middel stopte kreeg ik dezelfde verschijnselen in mindere mate. Moet morgen terug naar mijn huisarts, volgens mij is 4 weken antibiotica niet genoeg want het wordt allemaal weer erger bleeeeegh! :cry:
Bedankt weer voor de tip, groetjes

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 15 Aug 2016, 18:55

Misschien komt het wel veel vaker voor dan dat we precies weten.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 21 Aug 2016, 11:40

- Onderwerp verplaatst van Persoonlijke Verhalen naar Algemeen Lyme-Borreliose, omdat het gaat over een vraag over een symptoom -

Leia, moderator

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”