Hulp voor resultaten test

Yolie93

Hulp voor resultaten test

Berichtdoor Yolie93 » Di 02 Aug 2016, 18:19

Hoi iedereen,

Ik ben Yolande, ik ben 23 jaar en ik kom uit Frankrijk (waar ik vroeger vaker tekenbeten heb gehad) maar ik woon al 3 jaar in Nederland. 1,5 jaar gelden kreeg ik allemaal klachten zoals gezicht verlamming, migraines en velen andere neurologische klachten. Ik ben vaker bij de huisarts geweest die mij heeft door gestuurd naar een neuroloog en een internist maar beiden konden niks vinden, het zat in mijn hoofd volgens hun. Mensen van mijn omgeving zeiden dat mijn klachten veel op de ziekte van lyme lijkt en toen kreeg ik ook te horen dat de testen in Nederland niet betrouwbaar zijn. Ik heb mij dus laten testen bij Prohealth in Weert (die stuurt het naar Duitsland) en ik kreeg vanmiddag de resultaten binnen. Er staat dat ik positief ben voor borrelia garinii p41. Betekend dat dan dat ik de ziekte van lyme heb? Wat moet ik nou doen?
Ik ga morgen naar de laboratorium bellen om te vragen maar het zal fijn zijn als er op dit forum mensen zijn die mij nu al kunnen helpen of tips kunnen geven :)
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sproetje

Re: Hulp voor resultaten test

Berichtdoor Sproetje » Do 04 Aug 2016, 16:48

Hallo Yolie,

Ik dacht dat band P41 meer duidt op een kruisbesmetting:

viewtopic.php?f=6&t=338&start=10

(Lees het laatste stukje van Eus)

Verder staat er op borreliose.nl/serologie ook iets over die band 41:

het antilichaam van flagellin is p41. Nu is flagellin een slot waar misschien ook wel een andere sleutel inpast, maar die men dan vervolgens niet kan omdraaien, dus een valse sleutel. Dit flagellin is niet een specifiek antigeen en het kan voorkomen dat antilichamen aangemaakt voor andere infecties hiermee een verbinding aangaan b.v. de antilichamen van EBV of CMV. Dit noemt men dan een kruisreactie. Echter de antilichamen p18, p22-23(OspC), p31(OspA) en p34(OspB), p39 en p83/93 kunnen uitsluitend aan Borrelia-antigenen gekoppeld worden en zijn dus zeer specifiek.

Yolie93

Berichtdoor Yolie93 » Za 13 Aug 2016, 16:39

Hoi Sproetje,

Bedankt voor je reactie. Ik snap er niet heel veel van maar als ik het goed begrijp kan ik meerdere klachten krijgen als het te maken heeft met een kruisreactie?!
Ik ben bij mijn huisarts geweest en ik weet nu dat ik chronische ziekte van lyme heb. Ik ga binnenkort mij laten testen op co-infecties, ik denk dat het dan makkelijker is om de behandeling aan te passen als ik precies weet hoe en wat.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 13 Aug 2016, 17:10

Yolie93 schreef:Bedankt voor je reactie. Ik snap er niet heel veel van maar als ik het goed begrijp kan ik meerdere klachten krijgen als het te maken heeft met een kruisreactie?!

Ik dacht hetzelfde zoals jij het omschrijft.

Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar op het lymenet forum staat er iets meer over geschreven door Alexander:

http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.p ... itslag+ltt

Yolie93 schreef:Ik ben bij mijn huisarts geweest en ik weet nu dat ik chronische ziekte van lyme heb. Ik ga binnenkort mij laten testen op co-infecties, ik denk dat het dan makkelijker is om de behandeling aan te passen als ik precies weet hoe en wat.

Vervelend nieuws, maar om in onzekerheid te zitten en geen idee hebben waar je je zo ellendig door voelt lijkt me erger.
Nu kun je verder.
Die co-infecties zijn ook niet echt zo gemakkelijk op te sporen.
Het is wel nogal uitzoeken, klachten lijken erg op elkaar maar er zijn verschillen.

Heel veel sterkte met alles.
:)

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”