Stressklachten of lyme?

Bram90

Stressklachten of lyme?

Berichtdoor Bram90 » Di 27 Sep 2016, 14:41

Hallo allemaal,

Ik ben Bram, 25jaar en heb vanaf mei 2015 de volgende klachten:
- Brain fog, concentratieproblemen. Nooit helder kunnen denken.
- Continue gevoel "dronken" te zijn.
- Brandend/prikkelend gevoel in mijn spieren en onder de huid.
- Krakende gewrichten
- Moeheid (geen normale moeheid, extreme uitputtende moeheid)

Deze klachten zijn bijna altijd aanwezig, soms voel ik me weer een paar dagen "normaal" waarna de klachten weer terug komen.... :(

Ik heb de afgelopen anderhalf jaar meerdere onderzoeken gehad. Hieruit blijkt dat ik "kerngezond" ben. De huisarts heeft me daarom doorverwezen naar een psycholoog en denkt dat ik overspannen ben. Ik kan begrijpen dat stress veel ellende en klachten kan veroorzaken. Toch heb ik mijn twijfels en moet ik telkens aan lyme denken omdat ik 2x gebeten ben door een teek in de afgelopen 2 jaar.

Tijdens alle bloedonderzoeken ben ik 2x getest op lyme.. Zie onderstaand de uitslagen.

06-01-2016; Elisa
lgG en lgM beide Negatief

07-09-2016: Westernblot
lgG-Ak (Blot) negatief
lgM-Ak (Blot) 39 (Bmp A)

Volgens het lab heb ik geen lyme ondanks de positieve antistof 39. Kan een lichaam dan zomaar antistoffen aanmaken tegen lyme? Zonder het te hebben?

Wat zouden jullie doen? Er van uitgaan dat alles door stress komt of verder onderzoek naar lyme doen?

Sproetje

Re: Stressklachten of lyme?

Berichtdoor Sproetje » Di 27 Sep 2016, 16:33

Voor een positieve IgM zou je 2 banden moeten hebben die positief worden, en jij hebt alleen de band 39
Hoewel je misschien positief zou testen op band 31 en band 34, maar die worden niet meegetest.
Ook test de Western Blot niet op Borrelia Miyamotoi, deze geeft soort gelijke klachten als de Borrelia burgdorferi.

De Western blot maakt deel uit van het zgn. 2-testprotocol zoals voorgesteld is door de CDC (Center for Disease Control). Hierbij is de ELISA een screeningtest (zoektest) en wordt ingeval van een positieve of twijfelachtige ELISA aanbevolen om de WB uit te voeren als conformatietest (bevestigingstest). In de Dearborn meeting in 1994 bereikten functionarissen van overheidsinstellingen als CDC en ASTPHLD consensus over de criteria voor de interpretatie van de WB. Deze criteria zijn gebaseerd op de studies van Dressler et al. en van Engstrom et al. Om aan de voorwaarde van een positieve WB te voldoen, gaat men uit van het gebruik van de B. burgorferi stam (B31, 297 en 2591) en is het noodzakelijk dat voor een positieve IgM tenminste twee banden positief zijn van de volgende drie, p23, p39 en p41kDa, waarbij de p23 band het OspC vertegenwoordigt. Voor een positieve IgG moeten er tenminste vijf banden positief zijn van de volgende tien banden, tw. 18-, 23-, 28,- 30,- 39,- 41,- 45,- 58,- 66,- en 93kDa.

Ten derde werden de hoogspecifieke banden p31 OspA en p34 OspB niet opgenomen in de criteria

Het staat in onderstaande link:
http://www.borreliose.nl/index.php?opti ... &Itemid=66

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”