Griepachtige verschijnselen, koorts

Elinemo

Griepachtige verschijnselen, koorts

Berichtdoor Elinemo » Wo 26 Nov 2014, 21:36

Hallo allemaal,

In afwachting van mijn bloeduitslagen heb ik toch een vraag, omdat ik me wat zorgen maak.
Als ik kijk bij de weliswaar aspecifieke symptomen voor lyme worden daar griepachtige verschijnselen genoemd.
Na 6 koortsvrije dagen (fijne dagen, voelde me best aardig) is het vanaf zondag weer mis.
Aan het einde van de dag loop ik leeg, doodmoe, koud en bloedheet met zweten en stijve spieren. Mijn temperatuur loopt dan ook op tot gemiddeld 38.2.
Ik ben nu trouw een dagboekje aan het bijhouden en dus ook in de avond even tempen om zicht te krijgen op de cyclus waarmee dit steeds optreedt.
Deze klachten heb ik al heel lang. Een aantal jaar geleden heb ik toen ook mijn temp bijgehouden (liep toen op tot de 38.7)
maar omdat ik op de dag me verder best goed voelde heb ik er geen aandacht meer aan besteed.
Tussendoor dus ook koortsvrije periodes.
Herkent iemand dit?
Ik voel me dus in de namiddag/avond vervelend maar op de dag gaat het best redelijk.
Alleen meer vermoeidheid, maar meestal ook pas in de avond in die mate dat ik op ben.
O, en dorst...ik drink me het schompes.(water hoor! :mrgreen: )
Groetjes Eline

Sproetje

Re: griepachtige verschijnselen, koorts

Berichtdoor Sproetje » Wo 24 Dec 2014, 16:32

Hoi Elinemo,

Die omschrijving van "griepachtige verschijnselen" vond en vind ik nog steeds zo'n vaag begrip.
Ik had het al een keer gelezen, nadat ik behandeld was ( ik kreeg 14 dagen amoxicilline) voor mijn besmette tekenbeet, omdat ik nog steeds klachten had was ik dat lijstje ook al doorgegaan.
Ik kon helemaal niks met die term, omdat ik het helemaal niet op een griep vond lijken bij mij.
Ik had meer een prikkelende linker wreef, duizelig tijdens het lopen en gevoelloze armen als ik in bed lag, later kwam daar nog electrische stroom door het hoofd bij, dat ontstond ook alleen maar in bed.

Ook heb ik lange tijd iedere avond verhoging gehad.
Dat herken ik wel.
Had ook die klachten met mijn huisarts besproken, maar hij wist niet wat hij eraan kon doen, jammer genoeg was hij niet goed op de hoogte en nam ook niet goed de moeite om zich in te lezen.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Wo 24 Dec 2014, 17:13

Hou er rekening mee dat je daadwerkelijk een griep te pakken kan hebben ! Met al de symptomen is het soms knap lastig onderscheid te maken ;)
Veel mensen hebben na de lymebesmetting geen griep meer gehad of die breekt niet echt meer door...
Zelf denk ik dat koorts de indicator is dat het griep is

Sterkte ;)

Ps best dat je het dan bij water houd :mrgreen:
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Wo 24 Dec 2014, 18:28

Ik zit inmiddels ruim 3 weken aan de antibiotica en de koorts was na de eerste week zo goed als weg.
Griepachtige klachten heb ik ook niet meer echt.
Verder lig ik overigens wel redelijk in de kreukels...lang leve de antibiotica! :? :twisted:
Groetjes Eline

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 26 Dec 2014, 14:13

In de zomer en buiten griepachtige verschijnselen: verdacht. In de winter heb je natuurlijk ook de klassieke wintervirussen.
Griepaal syndroom staat als lymekenmerk voor de eerste fase. Grieperig is een vaag begrip: koorts, spierpijn, hoofdpijn, slap op je benen staan. Ik ben het met Troptard eens: echte griep met koorts. Maar in de late lyme breekt het niet echt door. Momenteel zit ik hier te snotteren, voel mij grieperig en heb neusloop aan één kant....Aan de lymekant geen gesnotter :mrgreen:

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 26 Dec 2014, 19:21

Elinemo schreef:Ik zit inmiddels ruim 3 weken aan de antibiotica en de koorts was na de eerste week zo goed als weg.
Griepachtige klachten heb ik ook niet meer echt.

O, nou gelukkig maar, want voor langere tijd steeds verhoging hebben is ook nogal slopend.
En een griepje is niet te verhelpen met antibioticum, griep is een virus, ab werkt daar niet tegen.

:)

Troptard

Re: Griepachtige verschijnselen, koorts

Berichtdoor Troptard » Di 06 Jan 2015, 16:17

Hopelijk ben je die griepachtige klachten al kwijt nu ?
En slaat de ab wat aan...
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (70.49 KiB) 9583 keer bekeken

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Wo 07 Jan 2015, 21:46

He woeste adonis! :mrgreen: :shock:
Ik heb net mijn persoonlijke verhaal bijgewerkt!
De koorts is weggebleven en de griepachtige klachten ook.
Wel klieren mijn bijholten nog, maar ja....ben er wel achter dat Lyme 1 grote ruilbeurs is! :|
Het een verdwijnt en het andere verschijnt!

Ik vind dat ik op zich niet mag mopperen en merk ook dat de antibiotica wat doet.
Ik voel me alleen slechter dan voorheen, maar meer overall dan dat ik specifiek klachten heb.
Met name de moeheid, slecht slapen en mijn stemming houden me er momenteel goed onder.
Groetjes Eline

Troptard

Berichtdoor Troptard » Wo 07 Jan 2015, 22:19

Las je persoonlijk verhaal ;)
Tja geestelijk is het idd niet te onderschatten...als je kan zoveel mogelijk slaaptekort inhalen,ook overdag,niet mee inzitten eens een gat in de dag te slapen,je loopt al innerlijk opgefokt van de toxines die je zenuwstelsel belasten en als je dan slaaptekort er bovenop doet kan je behoorlijk onderuit gaan,slaaptekort doet al rare dingen met een gezonde mens zijn geest laat staan met ons !
Heel normaal hoor dat je het geestelijk en emotioneel soms lastig hebt ;)

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Wo 07 Jan 2015, 22:40

Troptard schreef: je loopt al innerlijk opgefokt van de toxines die je zenuwstelsel belasten

Dank voor je reactie en de geruststelling!
Ik heb het bovenstaande er even uitgevist. Is dat "opgefokte", onrustige, drukke gevoel gevolg van toxines?
Ik voel me namelijk innerlijk inderdaad erg onrustig en jij noemt het terwijl ik het volgens mij niet gezegd heb.
Normaal is moeheid vaak een " Joepie, ik mag naar bed" gevoel met lekker slapen.
Nu is er niks lekkers aan naar bed. Ik kan niet ontspannen.
zodra ik erin lig stuiter ik er weer uit...thee halen, om de haverklap plassen..eten pakken..en niet vanuit een voldoening maar inderdaad vanuit onrust.
Groetjes Eline

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”