Knak

Elinemo

Knak

Berichtdoor Elinemo » Ma 15 Dec 2014, 01:57

Ik gebruik nu anderhalve week doxicycline en sinds 2 dagen knakt werkelijk alles waarvan ik niet wist dat het uberhaupt kon knakken. Als ik opsta s morgens is het alsof de lattenbodem dat ook doet.
Ik heb dat nooit gehad.
Op mijn nek na dan, want die knakt al lang.
Het fijne is wel dat de pijn uit mijn lijf aan het minderen is en ik voel me soepeler.
Herkent iemand dit?
Ik moet overigens zeggen dat ik me ook nu pas bewust aan het worden ben van de pijn die mijn lijf had.
Zo gewend raak je toch aan een onwillig lijf..
Tuurlijk voel je de uitschieters maar de stijfheid en stramheid en de "zwaarte" van je lijf bij bewegen ; daar was ik me eigenlijk amper van bewust.
Ik vind het heel bijzonder te ervaren dat bv mijn schouders weer wat soepeler zijn en ik dus veel makkelijk geweeg.
Het maakt alleen nog herrie! :mrgreen:
Groetjes Eline

jandeman

Re: Knak

Berichtdoor jandeman » Ma 15 Dec 2014, 11:08

Bij mij kraakt alles wat los en vast zit. Pijnlijke wervels en gewrichten, last met lopen. Ben 21 jaar dus dat moet mr lyme wezen
:D

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Di 16 Dec 2014, 17:37

Ik was niet eerder een knakker, maar na 2 weken doxy knak ik maar ben echt steeds soepeler aan het worden. Maar die vlieger gaat voor jou dus niet op!;-)
Groetjes Eline

Terry

Berichtdoor Terry » Di 16 Dec 2014, 19:51

Ik heb zolang ik me kan herinneren (ergens basisschool) al dat alles knakt. Het is bij mij sommige periodes zo erg dat mn enkels bij elke stap knakken. Maar ik heb het overal wel. Had alleen nooit het idee dat dit met lyme te maken had eigenlijk..

joos06

Berichtdoor joos06 » Wo 17 Dec 2014, 15:32

Ik knak het laatste half jaar ook veel meer dan vroeger. Mijn dochter knakt ook heel erg, bijna alles knakt bij haar. Wij zeggen altijd; ik ben de knakworst en zij is de partyknakker :mrgreen: . We lachen erom, maar stiekem maak ik me er wel zorgen om.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 28 Dec 2016, 15:48

joos06 schreef:Ik knak het laatste half jaar ook veel meer dan vroeger. Mijn dochter knakt ook heel erg, bijna alles knakt bij haar. Wij zeggen altijd; ik ben de knakworst en zij is de partyknakker :mrgreen: . We lachen erom, maar stiekem maak ik me er wel zorgen om.

Dit heb ik ook, sinds ik Lyme heb is het een stuk erger geworden, maar inderdaad erom lachen is het beste wat mij betreft. :mrgreen:

Volgens mij werkt Lyme ook op je spieren, gewrichten en pezen dus zo heel gek is dat 'knakken' niet ;-)

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Karin

Berichtdoor Karin » Vr 30 Dec 2016, 10:37

Mijn enkels knakken al mijn hele leven, voor zover ik weet. Nu weet ik niet wanneer de Lyme bij mij ontstaan is, maar dat kan best als (scouting-)kind al gebeurd zijn. Rond m'n 20e heb ik eens een teek uit m'n navel gehaald, dus dat hanteer ik nu een beetje als 'toen zal het wel...', maar het kan ook net zo goed eerder of later geweest zijn. Ik ben goed ziek sinds m'n 32e (nu 41), maar bepaalde klachten had ik in hanteerbare mate al langer.

Maar het knakken, die enkels dus al m'n hele leven. M'n nek al vele jaren, maar ik werd me daar pas bewust van toen ik de symptomenlijst van Lyme onder ogen kreeg (hé, dat heb ik ook!).

Verder werd het geknak bij mij niet erger toen ik aan de Doxy zat, ook niet minder erg. Net als mijn klachten.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 02 Jan 2017, 21:25

@Karin en anderen,

Bedankt voor je reactie.

Mag ik vragen of jij (soms) ook pijn in je enkels hebt?

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”