Tekenbeet?

Pasje1982

Tekenbeet?

Berichtdoor Pasje1982 » Vr 03 Jul 2020, 09:12

hi allemaal

afgelopen zaterdag ben ik heel even door het gras gelopen, echt maar 10 passen ofzo. Later op de dag (5 uur later), had ik jeuk en ging krabben op mijn been. Net hard, gewoon beetje schrapen. Maar ineens voelde ik een dikke bult van echt 6 mm breed en 3 mm hoog. Dus ik ben meteen gestopt want dacht misschien is het een tekenbeet. Heb meteen gekeken mar zag niks zitten en niks onder mijn nagel. Dag ervoor wel een mug gedood maar die had geen bloed maar heb gelezen dat dat ook niet hoeft maar dat er dan alsnog jeuk en een bult kan komen. Dus ik denk dat het een muggebult is. Nu was ik dinsdag en woe ochtend best misselijk maar heb ook achteraf beschimmelde aardbeien gegeten. Naast het misselijk nergens last van qua koorts ofzo.

Zal er een foto bij doen, misschien kan iemand aangeven of dit evt toch een tekenbeet kan zijn? kan het binnen 5 uur tijd zon' bult hebben gevormd? meestal alleen een vlekje toch? heb eerder een beet gehad en mijn dochter ook en toen kwam er ook niet een dregelijk bult. Kan Lyme alleen maar misselijkheid veroorzaken? dan heb je toch meer en meer klachten?

Misschien kan iemand delen wat dit zou kunnen zijn.

Alvast bedankt!
WA.jpg
WA.jpg (38.38 KiB) 3614 keer bekeken

Roelof

Re: Tekenbeet?

Berichtdoor Roelof » Vr 03 Jul 2020, 09:24

Het zou natuurlijk altijd kunnen, maar een tekenbeet geeft vaak een kuiltje (de teek wurmt zich in je huid naar binnen). Het verschilt nogal hoe zo'n beet eruit kan zien.

Misselijkheid een aantal uren na een tekenbeet herken ik helemaal niet als een tekenbeet of Lyme symptoom, ik denk dan ook dat dat er niets mee te maken heeft.

Ik zou het in de gaten houden en als je de typische rode kring ziet (dus niet een muggenbult, maar echt een grotere rode kring) naar de huisarts gaan.

Pasje1982

Berichtdoor Pasje1982 » Vr 03 Jul 2020, 09:44

nee het lijkt mij ook niet, maar ben ook lichtelijk hypochondrisch dus alles is dan eng zeg maar :? :)

het plekje was helemaal gaaf, dus dan kan t bijna niet. plus in dat gebied spelen wat kinderen en ik ken de moeder en zij gaf aan nog nooit een beet te hebben gezien.

Misselijk was paar dagen na de beet, kan dat nog uitmaken denk je? dus niet een paar uur erna maar 3 dagen.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Vr 03 Jul 2020, 20:11

Een tekenbeet gaat normaliter niet zo snel. Voordat de teek een beschut plekje heeft gevonden en zich ingegraven heeft ben je al vele uren verder.
De huid lijkt inderdaad ook niet beschadigd, dus het ingraven lijkt wat onwaarschijnlijk.

Misselijkheid is een van mijn grote klachten door lyme, maar dit was nog zeker niet op de eerste dag van de tekenbeet aanwezig. Ontstond pas na 2 weken tezamen met een reeks andere klachten.

Hou het in de gaten, maar ik vermoed dat het iets anders is dan een tekenbeet. Mocht de vlek toch naar buiten groeien dan wel contact opnemen met je huisarts.

Pasje1982

Berichtdoor Pasje1982 » Di 07 Jul 2020, 20:55

Had de reactie niet meer gezien :)

Nee het zal ook wel geen teek zijn geweest. Binnen 5 uur een dergelijke bult is wel apart. Alleen ik vraagje me dan af of misselijkheid hoort bij de "griepachtige klachten". Want de misselijkheid ontstond 3 dagen na die bult. Maar geen 2 weken zoals jij aangeeft. Of zijn dat meer klachten als koorts spierpijn etc? Want dat had ik niet. En verder is er niks te zien qua kring ofzo.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”