rare klachten hoofd?

Terry

rare klachten hoofd?

Berichtdoor Terry » Di 27 Jan 2015, 13:43

Hoi allemaal!

Ik hoop dat iemand zich herkend in deze vreemde klachten die ik heb. Ik zit er best wel mee en weet niet zo goed of ik er iets aan kan doen.

Het is een beetje lastig uit te leggen, maar ik heb het idee dat de grens tussen slapen en wakker zijn vervaagt. Vooral 's nachts als ik niet kan slapen (slaapproblemen). De hele nacht ben ik dan ongeveer wakker maar niet helemaal. Mn hoofd voelt dan heel raar en naar. Het lijkt net alsof iemand anders de regie van me heeft overgenomen. Ik whatsapp ook wel eens mn vriend, waar ik de volgende dag dan niks meer van weet. Het zijn dan ook geen echte woorden, meer random letters maar wel in de vorm van een zin, met spaties enzo.
De laatste week heb ik het elke dag al dat mn hoofd de hele dag heel vreemd voelt. Ik zou echt niet weten hoe ik moet uitleggen hoe het voelt. Elke dag ook hoofdpijn op verschillende plekken. Alsof mn hoofd alles niet aankan ofzo, een soort waas met erge druk in mn hoofd?

1x heb ik dit eerder gehad. Toen ik aan de ceftriaxon zat. Toen was het zelfs zo erg dat hele dagen een waas waren en dat ik snachts zelfs hallucinaties kreeg.
En nog eerder een keer, aan andere antibiotica had ik er ook een beetje last van en wist ik vaak sochtends niet wie ik was en waar ik was. Dan werd ik in zo'n rare staat wakker, kon mn ogen niet open houden en dan moest ik maar weer gaan slapen totdat het wel lukte en ik wist hoe alles zat.

Ik vind deze dingen heel eng! Zou het door de behandeling kunnen komen? Ik heb nu amoxicilline, maar dat heb ik al eerder gehad. Maar toen ben ik wel iets van 8 weken gestopt voordat ik weer begon.
Ik wil zo graag dat het stopt :( Sorry voor het lange verhaal!

Terry

Affiena

Re: rare klachten hoofd?

Berichtdoor Affiena » Di 27 Jan 2015, 20:48

Hey,

Ik herken me in hierin. Het was een van de eerste klachten die ik kreeg... Ooit heb ik het bij de psycholoog beschreven als het gevoel van watten in mijn hoofd. Haar conclusie was dat het geestelijke vermoeidheid was.

Voor zo ver ik weet is er niets aan te doen. Misschien zou het bij jou een herxheimer kunnen zijn? Aangezien, als ik het goed begrijp, het begon toen je antibiotica ging slikken.

Op de rest van het forum wordt dacht ik de term 'Brain fog' gebruikt voor dit.

Affiena

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Di 27 Jan 2015, 21:35

Heb je al contact met je arts opgenomen? Het gevoel wat je hebt; doet het aan alsof je in een soort film zit? Alsof alles om je heen niet echt is? Of idd meer een "watten"hoofd?
Groetjes Eline

jozzie

Berichtdoor jozzie » Di 27 Jan 2015, 22:17

Hoi Terry,

Ik herken zeker een aantal verschijnselen zoals jij die beschrijft. Ik heb geen Lyme en wat ik dan wel heb weet ik niet (meer), maar psychische klachten gerelateerd aan slapen/ waken heb ik zeker. Nog steeds. Ik heb veel antibiotica geslikt tegen vermeende infecties. Of het daardoor komt, Joost mag het weten. In de bijsluiters van verschillende AB wordt verwardheid genoemd als mogelijke bijwerking.
Bij mij is het op een gegeven moment ontstaan en keert het regelmatig, soms elke nacht terug.
Als ik in slaap val of probeer door te soezelen verbrokkelen mijn gedachtes, ze vallen uiteen in nonsens, soms nog wel herkenbare woorden, vaak flarden. En het gekke is dat ik dat waarneem. Ik val ahw niet echt in slaap, maar blijf hangen.
In het begin was ik hier erg bang van. Dacht dat ik mijn verstand verloor, Alzheimer, dementie, het verpleegster tehuis was nabij.
Ik heb ook 24 per dag hoofdpijn, druk op mijn hoofd. Kan vaak niet goed denken. Een branderige mist, een half leven.
Gelukkig zijn er ook betere dagen, soms weken. Dan ben ik helder, doet alles het weer, stroomt het gelukkige gevoel in me.
Daar trek ik me aan op.
Ik probeer steeds maar uit te vogelen waardoor het komt. Drink ik op zo'n dag genoeg, ontgift ik genoeg. Ben ik opgefokt etc, etc.
De laatste maanden zit ik veel in mijn zelf gebouwde sauna, voor het slapen. Ik drink en zweet dan veel, dan is de slaap ook beter.
Je zou kunnen bekijken of je tijdens de pauzes van de AB, beter slaapt en die rare staat niet hebt.
Dan zou het aan de AB kunnen liggen, of de reactie van je lichaam of het afsterven van de bacteriën.
Probeer niet te bang te zijn (makkelijk gezegd), er bestaan vele, vreemde slaap/waak verschijnselen.

Sterkte Jozzie

PS Het is erg belangrijk dat je goed slaapt. Slechte slaap sloopt je, zowel mentaal als lichamelijk.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Wo 28 Jan 2015, 17:57

Ik denk dat je bij dit soort ernstige neurologische klachten naast lyme ook zeker bartonella moet verdenken!
Heb je al eens behandeld voor bartonella?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 29 Jan 2015, 16:52

Ik vond een vrij duidelijk overzicht waar ook veel neurologiche symptomen goed beschreven worden.
Ik weet niet wie het heeft geschreven, maar het staat als word document in het nederlands online:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9YQ0Wx_-qA

Er staat ook bij: een verstoord slaap - waak ritme
en
Hallucinaties of pseudohallucinaties

Brice

Berichtdoor Brice » Zo 08 Feb 2015, 10:09

Hallo ik ben hier nieuw op dit forum en eindelijk vindt ik mensen met dezelfde klachten of ik!
Is er al iemand verbeterd in zijn hoofd, want bij mij gaat het van kwaad naar erger en het lijkt
Precies of ik kom er niet vanaf.
Graag iemand met positieve ervaring waar ik mij kan aan optrekken!

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 08 Feb 2015, 11:57

Hallo Terry,

Waarom laat je eens geen slaaponderzoek doen ? Een storing in het slaap-waakritme kan dan ook officieel bevestigd worden.

Lyme zelf kan jouw klachten geven, maar ook ab hebben invloed op de psyche en natuurlijk ook de reactie op ab.

Worden de klachten erger bij ab-gebruik ? Dan kan het een herxheimer zijn of ook te hoog gedoseerde ab.

Met een druk in je hoofd moet je toch altijd goed oppassen. Is er een recente mri genomen ?

Slaapproblemen hebben vele lymepatiënten in allerlei vormen.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”