Hebben jullie dit ook?
Op een slechte dag schrijf ik onleesbaar, op een goede dag best mooi... Maar niet langer dan een paar zinnen, dan wordt het opnieuw onleesbaar... Normaal heb ik best een goed geschrift...
Moeite met schrijven
Re: Moeite met schrijven
Heb ik ook!
Josie
Josie
Ja ik ook, ik maakte me er al zorgen om.
Ben blij dat je dit hebt aangekaart Hope!
Lang leve de laptop. Daarmee schrijf ik een heel eind weg....... en niemand die merkt dat ik soms niet mooi meer kan schrijven hahaha!
Ben blij dat je dit hebt aangekaart Hope!
Lang leve de laptop. Daarmee schrijf ik een heel eind weg....... en niemand die merkt dat ik soms niet mooi meer kan schrijven hahaha!
- Bijlagen
-
- laptop103882.png (79.99 KiB) 8435 keer bekeken
Luister naar je lichaam.
Ja Daisy typen gaat mij ook beter af dan schrijven. 

En ook vaak beter dan praten op slechte dagen.
Ik wil dan liever helemaal met rust gelaten worden.
Ik communiceer dan via het whats appen! Ook een uitkomst.....
Ik wil dan liever helemaal met rust gelaten worden.
Ik communiceer dan via het whats appen! Ook een uitkomst.....

Luister naar je lichaam.
Dank jullie voor jullie reacties, het verschil bij mij is echt enorm...
Er zijn dagen( zoals vandaag) dat ik een boek pak op het werk om iets op te schrijven... Na een halve dag op de pc te hebben gewerkt... En plots besef ik dat het niet echt lukt om een paar regels te schrijven... Het duurde een eeuwigheid en het was nauwelijks leesbaar... En dan kwam de grote baas nog over mijn schouder kijken ook...
Terwijl dit eergisteren moeiteloos ging en in mijn gewone handschrift...
Echt bizar!
Zo denken sommige mensen dat ik lelijk schrijf en anderen denken dat ik super mooi schrijf.
Zelf weet ik het pas na een paar regels hoe het die dag is...
Er zijn dagen( zoals vandaag) dat ik een boek pak op het werk om iets op te schrijven... Na een halve dag op de pc te hebben gewerkt... En plots besef ik dat het niet echt lukt om een paar regels te schrijven... Het duurde een eeuwigheid en het was nauwelijks leesbaar... En dan kwam de grote baas nog over mijn schouder kijken ook...
Terwijl dit eergisteren moeiteloos ging en in mijn gewone handschrift...
Echt bizar!
Zo denken sommige mensen dat ik lelijk schrijf en anderen denken dat ik super mooi schrijf.
Zelf weet ik het pas na een paar regels hoe het die dag is...
- VerlorengezondheidM
Josie schreef:Heb ik ook!
Josie
Idem
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Komt het bij jullie door spier/hand coordinatie ? of door het hoofd ? of beide ?
Ik heb een tijdje gehad dat ik ook geen pen vast kon houden , wel bv. een koffiemok , waar mijn hand omheen kon , maar geen koffiekopje waar ik het oortje vast moest pakken .
Ook heb ik bij de neuroloog moeten tekenen , een spiraal op papier zetten zonder met je arm op de tafel te leunen , met links en rechts ging dit voor geen meter , heel raar .
Multitasken lukt bij mij ook niet meer , schrijven en dan muziek horen en dan iemand die tegen je praat , dan heb ik echt moeite om mij te focussen op wat ik aan het doen ben , terwijl ik hier voorheen heel goed in was , deed alles tegelijk , studeerde met harde muziek op , onthield alles enzv. Dit lukt echt niet meer en daar wordt ik wel eens pissig van .
Ik heb een tijdje gehad dat ik ook geen pen vast kon houden , wel bv. een koffiemok , waar mijn hand omheen kon , maar geen koffiekopje waar ik het oortje vast moest pakken .
Ook heb ik bij de neuroloog moeten tekenen , een spiraal op papier zetten zonder met je arm op de tafel te leunen , met links en rechts ging dit voor geen meter , heel raar .
Multitasken lukt bij mij ook niet meer , schrijven en dan muziek horen en dan iemand die tegen je praat , dan heb ik echt moeite om mij te focussen op wat ik aan het doen ben , terwijl ik hier voorheen heel goed in was , deed alles tegelijk , studeerde met harde muziek op , onthield alles enzv. Dit lukt echt niet meer en daar wordt ik wel eens pissig van .
-
Ik herken dit ook wel, daarnaast kloppen de zinnen op de vermoeide dagen bij mij ook niet, schrijf soms dezelfde woorden 2x of wel eens een hele zin 2x, wel lastig
- VerlorengezondheidM
NickyC schreef:Komt het bij jullie door spier/hand coordinatie ? of door het hoofd ? of beide ?
Ik denk door beide als ik voor mezelf spreek:
Kracht in vingers ontbreekt bij mij i.c.m. een wazig hoofd, de buigingen van mijn vingers en bewegingen vinger -en teenkootjes gaan abnormaal stroef en vaak ook pijnlijk.
Voor alle duidelijkheid ik houd mijn pen niet vast met tussen mijn tenen, maar de overeenkomsten vind ik dusdanig opvallend dat ik er even melding van moet maken.
Coördinatie met schrijven is slecht, maar dat heb ik ook met lopen en andere inspanningen.
Ik heb ook erg veel moeite om een pen überhaupt fatsoenlijk vast te houden, laat staan schrijven.
Zodra ik knijp en kracht uitoefen op een pen wordt mijn brein en dus ook coördinatie tegelijkertijd wazig.
Dan moet ik focussen (multitasken?) op meerdere zaken tegelijk en schrijf ik woorden en letters verkeerd en heb ik een slechte zinsopbouw.
Soms weet ik niet meer hoe ik een letter moet opschrijven dan ben ik opeens de kluts kwijt, ook denk ik weleens aan een bepaalde letter en schrijf ik een andere letter op.
Ook lange onsamenhangende zinnen als gevolg, niet meer weten wat je zojuist hebt opgeschreven dus onnodig herhalen etc.
Mijn vingers gaan soms ook uit het niets vanzelf krom staan

Ik kan simpele gesprekken regelmatig niet meer volgen, mijn informatieverwerking loopt achter, maar het kan ook door de mist in mijn hoofd zijn dat de informatie later binnenkomt in het daarvoor bestemde deel van mijn brein?
Als ik dan wat (later dan gepland en te doen gebruikelijk is) wil terugzeggen werken mijn mond/kaak spieren soms niet mee en kan ik niet ook meer op de juiste woorden komen.
Op namen van mensen die ik goed ken kan ik soms ook niet meer komen, mijn Lyme-brein gaat steeds verder achteruit.
Naar mijn weten geven alle drie de bekende Borrelia stammen neuro-klachten, met name de Garinii heeft de voorkeur voor het brein.
Er wordt mij een bepaalde lichaamshouding opgedrongen door de ziekte van LymeCo en dat is niet wie/wat ik ben.
NickyC schreef:Ik heb een tijdje gehad dat ik ook geen pen vast kon houden , wel bv. een koffiemok , waar mijn hand omheen kon , maar geen koffiekopje waar ik het oortje vast moest pakken .
Het is nu net of ik mezelf hoor praten

Lyme Test Negative?
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”