Oh please! PLEASE-studie artikel van de NOS

Voor nieuws, actualiteiten en acties specifiek over Lyme-Borreliose.
Henriëtte

Re: Oh please! PLEASE-studie artikel van de NOS

Berichtdoor Henriëtte » Wo 28 Dec 2016, 15:00

Hoi Nicky,

Ja ik heb in 2011 eerst 3 screening dagen gehad en kreeg daarna groen licht voor de deelname aan de Please.
Ik heb ook nog aan een ander onderzoek deelgenomen nl. waarom het ene mens wel Lyme krijgt en bij anderen sprake ik van immuniteit.
Zonder onderzoeken zouden wij Lymies helemaal nergens zijn want er zijn nog zoveel artsen die helemaal niet op de hoogte zijn van deze ziekte.
Ja ik heb het bericht van Daisy ook gelezen en vind het prima wat er weer gebeurd.

Als de Nederlandse artsen zich eens op het Lymebulletin van de NVLP zouden abonneren en genegen zouden zijn om daarin iets van hun Buitenlandse collega's en studies te lezen en aan te nemen zouden we al heel stuk in de goede richting komen.
Ik blijf ook, net als jij, hopen dat er genoeg geld ter beschikking is/komt zodat onderzoeken door blijven gaan.

Vele groetjes Henriëtte

NickyC

Berichtdoor NickyC » Wo 28 Dec 2016, 15:31

Dank voor je antwoord en wat goed dat je hebt meegedaan :D
Dat andere onderzoek , is daar al wat over geplaatst hier of elders ?

Groetjes, Nicky

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 29 Dec 2016, 15:44

Hoi Nicky,

Sorry voor mijn late reactie.
Nee ik heb al vaker tevergeefs gezocht naar de uitslagen van dat andere onderzoek maar heb tot nu toe niets kunnen vinden helaas.
Heb wel eens gelezen dat een Lyme infectie iets te maken heeft met ontbrekende DNA bandjes maar het fijne weet ik er ook niet van.
Laatst zag ik een artikel over dat ouderen gevoeliger zijn om deze rotziekte te krijgen maar er zijn genoeg jonge mensen die ook Lyme hebben.

Groetjes Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 29 Dec 2016, 16:15

Henriëtte schreef:De deelnemers aan de Please Studie die in de placebo groep zaten hebben nadien alsnog 3 maanden a.b. gehad.

Iedereen kreeg IV ceftriaxon in de eerste 14 dagen.
In de 3 mnd. die erop volgden zat een placebo groep

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 20 Jan 2017, 16:13

Aangezien ikzelf 9 co-infecties naast de Lyme heb; vroeg / vraag ik mij af of met het Please-onderzoek ook met onderstaande is rekening gehouden.

Daarnaast denk ik dat de duur van de ziekte / klachten ook een rol speelt / spelen bij een behandeling; bij een LymeCo-besmetting moet je immers zo snel als mogelijk er bij zijn met gerichte medicatie om onder andere te voorkomen dat de infecties systematisch en chronisch worden.

Co-Infections
Ticks can carry more than one disease at a time, so it’s possible to contract multiple infections from just one bite.
Like Lyme, many tick-borne infections have flu-like symptoms – such as fever and headache – which makes diagnosis difficult.
Lyme treatment is complicated by co-infections. Patients with co-infections often don’t respond well to the usual treatments, and it takes an experienced doctor to properly identify and treat each tick-borne infection. Co-infection generally results in more severe illness, more symptoms, and a longer recovery.

Bron: https://canlyme.com/just-diagnosed/co-infections/
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 20 Jan 2017, 20:20

De toonaangevende Lyme-expert Raphael Stricker http://usmamed.com/: 'PLEASE study 'worst opinion based study of 2016'' bron Huib https://www.youtube.com/watch?v=vzpPQm-PzEY
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 27 Sep 2017, 16:37

Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Wo 24 Okt 2018, 02:54

Lorraine Johnson de CEO van Lyme disease.org over 'onze' please studie.

P. S. : Lees a.u.b. ook de comments onderaan het artikel :idea:

LYMEPOLICYWONK: Chronic Lyme European PLEASE Trial—You know it’s spin when treatment “success” is called “failure”?

Bron: Lymedisease.org, lees meer
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 30 Okt 2018, 19:34

The CDC is being influenced by corporate and political interests

“Definitions were changed and data ‘cooked’ to make the results look better than they were,” the complaint states. “An ‘internal review’ that involved staff across CDC occurred and its findings were essentially suppressed so media and/or Congressional staff would not become aware of the problems.”

Bron: https://thehill.com/blogs/pundits-blog/ ... -political
Lyme Test Negative?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 12 Nov 2018, 23:13

The Lyme Wars: Meet The Players

Whether you know it or not, there has been a fierce battle — called “The Lyme Wars” by everyone from The New Yorker to NPR to Dutch scientific researchers — for at least a decade. Lyme disease arguably is politicized as much as AIDS was when it emerged in the 1980s, and the warriors for the most part fall on one of two sides.

Bron: Huffington Post, lees meer
Lyme Test Negative?

Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”