Quint 380

Daisy

Re: Ouint 380

Berichtdoor Daisy » Do 01 Jan 2015, 19:53

Vervolg hoe ik reageer op de Quint 380:

Na de eerste paar korrels in December, ben ik een kleine week gestopt, omdat ik er heftig op reageerde. Om het daarna langzaam weer op te bouwen met 1 korreltje opgelost in een halve glas water. Da heb ik een paar dagen gedaan om zo snel mogelijk weer de korrels onder de tong te kunnen oplossen. Tenslotte moet het wel gaan werken want ik besef dat met het oplossen in water het zo verdunt wordt dat het zijn werk amper kan doen.

Ik zat dus net op de hoeveelheid van 2x2 korrels ('s morgens en 's avonds) toen het toch weer mis ging. :roll:
Gisteravond Oudjaarsavond, ben ik met oordopjes in naar bed gegaan, ik kon het niet langer uithouden. Vond 11 uur al lang genoeg.
Maar ja je slaapt toch met horten en stoten, van die hazeslaapjes door de zware dreunen van die stomme rotjes. Terwijl ik met de Lyme juist heel veel slaap nodig heb.
Overdag ging het aardig want het is een rustige nieuwjaarsdag waarin we niets hoeven. Vanmiddag wat spelletjes aan tafel gedaan met dobbelstenen en ik merkte ineens dat ik niet meer kon optellen. :?: Daarna een spelletje waarin we woorden moesten zoeken, ook dat lukte me haast niet! :o
Ik voelde me ook erg emotioneel en verward. Kortom ik kreeg de verschijnselen terug van een paar weken geleden toen ik de korrels voor het eerst innam, n.l. Vermoeider meer migraine, brainfog, emotioneel, geen 2 dingen tegelijk aankunnen, prikkels niet aankunnen je daardoor zieker voelen.
Bij mij speelt alles in mijn hoofd af. :oops:

Nu weet ik zéker dat ik op de goede weg zit met deze korrels! Hoe raar dit ook klinkt, eerst worden de verschijnselen heftiger, en dat betekent de Herxheimers!
Alleen tast deze kuur mijn darmflora niet aan, maar wel de bacterie. Dit is goed nieuws, want het werkt!!!

Ik ga niet meer minderen ik moet er gewoon doorheen. En dat is het me wel waard.
Ik ga ervoor......

Troptard, hoe is het met jou gesteld? Jij nam er gelijk 4 in toch? Heb je daar geen reactie op gehad?

Daisy
Luister naar je lichaam.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 02 Jan 2015, 17:55

Hey daisy

Leuk dat het bij jou lijkt te werken ! Beter wat verslechtering of helemaal niks zoals hier het geval...
Ben bij sommige dingen of het nu ab of natuurlijk is gewoon dat ik behoorlijk snel effect heb gaande van absuurd erg krakende gewrichten of meer spierspasmen dat ik mogelijks met die quint wat geduldiger moet zijn..
Voorzichtig met 4 begonnen toen nog 4 toen 8 ...en heb hier iets van al zwelg ik dat hele flesje weg het zal ook niks doen :)
Nu afwachten op langere termijn :)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 02 Jan 2015, 19:12

Tja, wat een verschil hè?
Hoewel ik pas toen ik heel voorzichtig weer was begonnen, er na een kleine week pas me zo voelde als ik me nu voel. :?

Staat er bij jou ook niet op 2x2 korrels onder de tong liefst 's morgens en 's avonds? 8 lijkt me wel erg veel. Misschien moet het bij jou nog gewoon inwerken. Het is natuurlijk een hele ander princiepe omdat het een heel andere medicatie is, ik weet nog steeds niet wát er nou inzit. Ik begrijp het wel als ik die site erover lees, maar kan het niet echt uitleggen.

Er bestaat nog niet zoveel documentatie over.
Maar ja het feit dat ik me vooral geestelijk erg erdoor teneergeslagen voel en dat dit juist de dingen waren die ik in de loop der tijd heb ondervonden, en die nu toenemen, weet ik wel dat het medicijn voor mij de juiste is.
Mijn therapeut heeft het ook op mij getest doormiddel van de bioresonantie en ik reageerde erop. Dat betekent ook dat het voor mij het juiste medicijn is.
Had hij jou getest met deze methode dan had het waarschijnlijk niet gewerkt, en testte hij weer op een ander middel dat wel geschikt zou zijn voor jou. Dat is het mooie van deze testen, je slikt nooit iets voor niets.

Daarom moet ik ook elke 2 á 3 maanden terug om te kijken wat mij nu weer zal helpen, want het beestje wordt op de lange duur overal resistent voor.
Zo ben ik dus al 2 jaar bezig, maar het resultaat is dat ik niet veel beestjes meer in mijn hoofd heb.
Deze laatste beestjes zijn nu de strijd aan het aangaan met de Quint. Ik ben benieuwd wie er wint! :mrgreen:
Half januari weet ik het.......
Dus ik moet goed doorzetten, en ik vind het ook niet erg. ik heb mijn mezelf op de PAUZE-STAND gezet de komende 14 dagen.

Ik hoef in die tijd niets van mezelf. Wel saai maar ik heb een stapel boeken naast me neergelgd en de IPad dus ik kom die 14 dagen wel door! ;)

Ik hoop voor jou dat het na een week wel aanslaat, net als bij mij.

Daisy
Luister naar je lichaam.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Vr 02 Jan 2015, 22:14

Ik heb er ook flink last van, neem ze niet in maar ik verbind ze aan de biowave, maar dat is ook zwaar zat hoor.
Dat teneergeslagen gevoel kan ik erg slecht tegen laatste paar maanden, ik wil niet meer inleveren om beter te worden.
Als ik wel weer zo'n turbo-modus periode heb doe ik het wel, maar momenteel wil ik gewoon genieten en daar past ff geen heavy stuff in.
Alleen heavy stuff waar ik niet teveel last van heb nu, de korrels liggen wel in mijn to-do bakje dus ik laat het ruuuustig inwerken. :lol:

Ik heb er wel bewondering voor dat mensen echt weken zo niet maanden ziek kunnen zijn zonder de hoop te verliezen.
Na twee weken ben ik nog net niet rijp voor de psychiater zo gek word ik van mezelf en het ziek zijn. :shock:
Daarom vind ik het sporten ook zo fijn, dan kan ik naast conditie en kracht kweken ook even niet denken aan het ziek zijn en dat heb ik echt nodig.
Het geeft me het gevoel dat er genoeg is wat ik wel nu weer kan, al haalt het het met lange na niet met wat een gezond mens kan qua kracht, maar die verbetering geeft voldoening.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Za 03 Jan 2015, 09:41

Dat is ook heel goed voor je zoals je beschrijft over het sporten. Het is n.l de bedoeling dat je een evenwicht zoekt wat bij jou past.
Ik moet nog uitvinden wat ik naast mijn zware kuur die me soms behoorlijk onderuit haalt kan doen.
Ik heb een lieve man en dochter hier om me heen, en ik geniet ervan hoe zij gewoon hun ding doen, en thuiskomen met hun verhalen. Vooral mijn dochter (die jou leeftijd heeft Anoniem) vertelt dan bij het thuiskomen hoe haar dag is geweest en leuke verhalen heeft, daar geniet ik van!

Nee ik ben niet jaloers op wat zij allemaal wel kunnen en ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat de jongeren die deze ziekte hebben het enorm moeilijk hebben. Hun mooiste jaren gaan voorbij door deze landurige ziekte. Dus ik begrijp jou wel! ;)
Daarom blijf zoeken naar de juiste balans!

Ik heb die mooie jaren gehad en zitten in mijn herinnering en ik heb de foto's waar ik erg van kan genieten.
Ook kan ik nu best genieten van de rust die ik nu ondervind.
Ik geniet dus op mijn manier van mijn boeken van mijn schrijven op mijn laptop, ik kan zolangzamerhand er wel een boek over schrijven wat deze periode met me heeft gedaan. Maar als alles straks voorbij is en ik de ziekte heb overwonnen ga ik me daar wel eens over buigen!
Ik heb gelukkig alles al opgeschreven, dat scheelt.
Je kunt pas een goed verhaal schrijven als alles achter de rug is. Ik hou n.l. van verhalen met een goede afloop! hahaha! :D

Maar ik heb wel flink last nog van de korrels en heb geen behoefte ze te gaan minderen, ik wil het doormaken en heb mezelf de tijd hiervoor gegeven. Voorlopig is het grootste probleem de geluiden die ik niet kan verdragen. Stilte om me heen is dan HEERLIJK! Ik kan de hele dag wel stilte om me heen hebben, maar owee als er een onverwacht geluid is, ik krimp gewoon in elkaar. Maar tussen 11 en 4 uur heb ik daar het minste last van.
Ik hoop in het vroege voorjaar er klaar mee te zijn. Dat is mijn doel! Even tanden op elkaar! :mrgreen:

Sterkte allemaal!
Bijlagen
animaatjes-computers-73676.gif
animaatjes-computers-73676.gif (22.06 KiB) 9728 keer bekeken
Luister naar je lichaam.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 03 Jan 2015, 15:53

Dapper Daisy, ik ga voor je duimen.
Heerlijk hoor dat je die rust hebt, voor ik ziek werd zat ik meer tegen de ADHD kant aan als rustig op het strand kunnen zitten. :lol:
Dat zal dus ook wel een rol spelen hoor, dat ik die rust niet in mijn kont heb. :)
Ik schrijf ook niet voor niks, het is mijn manier om mijn hoofd leeg te schrijven.

Daisy

Re: Quint 380

Berichtdoor Daisy » Zo 04 Jan 2015, 16:07

Vandaag een hele goede dag! Ik weet niet of dit nou aan het zonnige weer ligt of aan mijn (mogelijke) vooruitgang?
Maar ik heb dit wel mooi meegepakt.
Kijken wat de dag van morgen me gaat brengen, want dat is toch elke keer een verrassing.
Luister naar je lichaam.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 20 Jan 2015, 10:10

Even een up-date over de Quint.

Ik merk wel dat het 'iets' doet met me. Het is in mijn lichaam soms 'oorlog'.
Dat merk ik meer 's avonds dan kan ik echt geen geluiden of prikkels meer aan. Mijn lichaam is verzadigd van alle prikkels van overdag, en zegt dan tegen 5 uur STOP! ik trek het niet meer!
Dan doe ik oordopjes in, en trek me terug, kijk geen TV meer want de snelle beelden komen net als het geluid te hard bij me binnen.

Als ik overdag tijdens mijn goede uren dat met deze kuur bezig ben, vergeet dat ik ziek ben en dingen ga doen, merk ik dat als ik weer thuis kom dan ben ik helemaal kapot.
Mijn energie is helemaal op en ik ben gesloopt. Die energie wordt ook de verdere dag niet meer bijgeladen. Dat is dan de prijs die ik ervoor moet betalen. Maar het is niet verstandig merk ik nu weer, ik heb het gevoel dat ik mijn genezing tegenhoud.

Toch zegt het mij dat er uren zijn waarin het weer goed gaat, dat ik goede hoop heb dat dit middel mij verder gaat helpen.

Alleen moet ik nu verstandig zijn en niet het kleine beetje wat ik gewonnen heb, al zo snel teniet doe met mijn entousiastme. Want daar heb ik niks aan. Ik moet geduld hebben, en de werking van de Quint niet verstoren, dus veel meer rust nemen. Maar ja moeten dit niet alle Lymepatiënten?
Ik heb nog tot begin Maart te gaan, dus weer even pas op de plaats maken!

Daisy
Luister naar je lichaam.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 20 Jul 2015, 10:59

Ik heb een tijd niet meer op dit topic gekeken, al ruim een half jaar niet, zie ik net.
Dus tijd voor een update! Ik hou het allemaal niet meer bij. :roll:
Vandaar dat ik liever op mijn eigen topic DAISY schrijf, maar deze is niet te zien voor niet geregistreerde belangstellende, dus maar hier even verder.

Ik gebruik nog steeds de Quint 380, eerst een paar kuren met tussenposes. Nu eigenlijk onafgebroken. Daarbij nog de andere alternatieve middelen, en dat zijn er heel wat.
Ik maak wel onderscheid tussen langdurig gebruik en wisselende supplementen.

Langdurige suppl. zijn:
Quint 380
Kaardebol
Cat's claw met L-Lysine
Vit B complex hoog gedoseerd
B12 injekties
Vit D. hoog gedoseerd, alleen in de zon-maanden gebruik ik minder.
(Bijna) elke dag een groente en fruit smootie, voor de natuurlijke vitamines en mineralen die worden makkelijker door mijn lichaam opgenomen.
Vit C
Ik ontgift met extra water en vit C, dat is een makkelijke en niet zo'n dure methode om te ontgiften.

Wisselend:
Soms een kuur van olie met ozon erin (epigenar)
korrels om het immuunsysteem een boost te geven. (wintermaanden)
extra aminozuren
Soms een extra kuur om te ontgiften met detox. Meestal voel ik zelf aan of ik het nodig heb.

Conclusie van het afgelopen half jaar is, dat de borrelia bacterie voor de helft is afgenomen. Alleen bij tijden van extreme stress laait het weer op en neem ik wat extra kuurtjes.
Maar het belangrijkste wat bij mij werkt naast deze supplementen is stress vermijden en de rust zoeken.
Niet altijd voor iedereen makkelijk, maar na 8 jaar heb ik wel geleerd dat dit bij mij de grootste boosdoener is, de stress. De borreliabacterie vind het heerlijk in een lichaam te zitten die stress vertoont.
En door mijn rust te zoeken, en stress zoveel mogelijk te vermijden maak ik het hem moeilijker. ;)
Het gaat heel goed de laatste tijd, ik ben weer op de goede weg. Soms zijn er momenten dat je een inzinking ondervind, maar dat is met gezonde mensen ook het geval. Het hoort bij het leven.
De kunst is: Hoe gaan we hiermee om?
En dat heb ik in de loop der tijd geleerd.
Ja ziek zijn heeft ook positieve kanten. :D

"Als je je beperkingen kent, kan je nog zoveel!"

Daisy
Luister naar je lichaam.

Marianne

Berichtdoor Marianne » Za 19 Mar 2016, 22:46

Dag allen, ik ben hier nieuw.
De reden daartoe is, dat ik ontzettend ben geholpen door Quint 380, in korrelvorm, die een klassieke homeopaat mij heeft voorgeschreven.
Ik ben er eind 2015 mee begonnen en heb nu lichamelijk mijn energie weer terug. Wat ben ik daar blij mee, vooral nu het weer lente wordt en ik lekker in de tuin kan werken.
Het enige waar ik nog wel last van heb is nog lichte concentratie- en geheugenproblemen. Ik moet nog een aantal weken de Quint doorslikken om de Lyme er helemaal uit te krijgen. Ik verwacht dat het weer goed komt. De klassiek homeopaat die dit heeft ontdekt, werkt met de Vegatest, subliem !
Zijn er momenteel meer mensen die deze behandeling volgen? Ik ben benieuwd.
gr. Marianne

Terug naar “Alternatieve therapieën”