help mij alstublieft met bloeduitslag

Annemieker

help mij alstublieft met bloeduitslag

Berichtdoor Annemieker » Za 09 Jul 2016, 23:53

Beste mensen,

Is er iemand die mij kan adviseren met een uitslag van bloedtest die ik heb laten doen bij Pro Health?
Ik ben al een jaar onder behandeling van een neuroloog voor mijn gezondheidsklachten.
Pijn in linkerhelft gezicht en moeite met slikken, pijnen door hele lichaam, trilaanvallen, wazig zicht, spiertrekkingen oog, krampaanvallen vreselijk moe.
Ik ben door teek gebeten, de lyme test was negatief, dus lyme wordt uitgesloten.

De neuroloog heeft al diverse MRI s laten doen en komt er niet uit. Er zit wel een cyste naast mijn oor waar niets aan gedaan wordt. Nu las ik dat Borellia ook in cystes kan zitten,weet iemand hier iets van af?
Een punctie van de ruggemerg durft de neuroloog niet aan omdat mijn bloedstolling niet goed is.
Hij wil mij nu een prednison kuur geven.

Zelf vind ik veel klachten op lyme lijken, vandaar dat ik zelf de test bij Pro health heb gedaan.
De uitslag zegt dat de Natural killer cells te laag zijn. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren wat ik hiermee moet doen? Nemen de reguliere artsen je serieus als je met deze uitslag aankomt? En is dit een teken van lyme?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.

Groeten, Annemieke

Erythrocytes 4.41 1E6/µl 4,10 - 5,60

Hemoglobin 8.69 mmol/l 6.95 - 9.74

Hematocrit 41.3 % 35,0 - 47,0

MCV 94 fl 76 - 96

MCH 32.2 pg 28,0 - 33,0

MCHC 21.10 mmol/l 20.48 - 22.34

Thrombocytes 164 - 10³/µl 170 - 394

Leucocytes 3.60 - 10³/µl 3.8 - 10.7

Neutros 43.3 - % 50,0 - 70,0

Lymphos 48.5 + % 20 - 45

Monos 5.8 % 2,0 - 11,0

Eos 2.0 % 2,0 - 7,0

Basos 0.4 % 0,0 - 1,0

Lymfocyten typering

Lymphocytes 1746 /µl 900 - 2600

T-cellen

T cells % 80.3 % 65.6 - 81

T cells 1402 /µl 1067 - 1951

Natural killer cells of NK-cellen

NK cells % 3.3 - % 6.8 - 20.1
NK cells 58 - /µl 118 - 421

CD57+ NK cells% 42.0 % > 20 CD57+ NK cells 24 - / µl 60 - 360

Total NK cells are below the reference range at 58 cells/µl.

42,0 % of all NK cells are positive to CD57 with a total share of 24 cells/µl (reference range 60-360 cells/µl).

The absolute value of CD57-positive NK cells is below its reference range.

Decreased CD57-positive cells can be indicative for a reactivated chronic borreliosis.

MELISA - Lyme Borreliosis - Borrelia afzelii p41 antigen internal fragment

p41 IF afzelii 1.67 SI < 3 p41 IF afz. 2 1.43 SI < 3 p41 IF afz. 3 0.57 SI < 3

Morphology negative negative

MELISA - Lyme Borreliosis - Borrelia garinii p41 antigen internal fragment

p41 IF gar 0.69 SI < 3 p41 IF gar 2 1.43 SI < 3 p41 IF gar 3 0.54 SI < 3 Morphology negative negative

MELISA - Lyme Borreliosis - Borrelia burgdorferi sensu stricto p41 antigen internal fragment

p41 IF ses 0.98 SI < 3 p41 IF ses 2 0.89 SI < 3 p41 IF ses 3 1.01 SI < 3 Morphology negative negative

MELISA - Lyme Borreliosis - Borrelia Mix of OspA/VlsE of garinii, afzelii, s. stricto

Peptide mix 0.84 SI < 3

Josie

Re: help mij alstublieft met bloeduitslag

Berichtdoor Josie » Zo 10 Jul 2016, 10:04

Welkom Annemieker,

Annemieker schreef:Hij wil mij nu een prednison kuur geven.

Geen prednison als het toch Lyme-borreliose is!
Je zou kunnen vragen om eerst een proefbehandeling antibiotica.

Annemieker schreef:Een punctie van de ruggemerg durft de neuroloog niet aan omdat mijn bloedstolling niet goed is.

Je neuroloog moet weten dat de antstioffentests op bloed negatief kunnen zijn en tegelijkertijd een lumbaalpunctie positief. (staat in de CBO richtlijn) Als een test niet uitgevoerd kan worden kan je 'testen' met een proefbehandeling. Je zou daarnaast ook nog kunnen vragen om een PCR-test.

Zelf vind ik veel klachten op lyme lijken, vandaar dat ik zelf de test bij Pro health heb gedaan.
De uitslag zegt dat de Natural killer cells te laag zijn. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren wat ik hiermee moet doen? Nemen de reguliere artsen je serieus als je met deze uitslag aankomt? En is dit een teken van lyme?

Je MELISA-LTT voor Borrelia is negatief omdat alle waarden onder de 3 zijn en ook nog met negatieve morphology, d.w.z. dat er niet uit de test komt dat je de ziekte hebt.
Echter er is wel duidelijk iets aan de hand....
En je CD57 is ook heel erg laag... maar is volgens mij niet specifiek voor Borrelia. (?)
Ik heb o.a. ook dezelfde klachten als jij omschrijft....
Goed dat je een LTT hebt laten doen, dat zijn op dit moment de beste testen, maar foute uitslagen kunnen ook voorkomen... ik weet echt niet of dat bij jou het geval is...

Misschien kan je extra tests doen?
Nogmaals op borrelia én ook op co-infecties. PCR, kweek, LTT's, IFA... etc. Ook candida e.d. Evt. bijkomende problemen zoals vitaminen, mineralen (magnesium) etc.

Er zit wel een cyste naast mijn oor waar niets aan gedaan wordt. Nu las ik dat Borellia ook in cystes kan zitten,weet iemand hier iets van af?

Weet ik niet, is het een lymfeklier? Zoals bijv. bij toxoplasmose e.d.
Is er al een punctie van genomen? Ook hier zou denk ik een PCR-test op losgelaten kunnen worden.

Maar ik ben geen arts heh... ;)

Josie

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”