ME / CVS

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
Henriëtte

ME / CVS

Berichtdoor Henriëtte » Zo 20 Sep 2020, 09:43

ME-patiënten voelen zich nog altijd niet serieus genomen;
Het is een ernstige ziekte maar nog altijd ontbreekt een diagnostische test om deze ziekte aan te tonen, of uit te sluiten, waardoor nog steeds zeventig procent van de artsen gelooft dat het om een ziekte gaat die tussen de oren zit, zegt dr. Frans Visser. Hij is cardioloog bij stichting Cardiozorg en ziet veel mensen met ME/CVS; “Er is altijd een trigger waardoor deze ziekte begint, dat kan een virusinfectie zijn, een auto-ongeluk, hevige stress of zelfs zoals je nu ziet bij post Covid-patiënten. Zij kampen met ernstige vermoeidheidsklachten die op ME/CVS lijken”.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... ondagbrief

Henriëtte

VerlorengezondheidM

Re: ME / CVS

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 24 Sep 2020, 19:31

Henriëtte schreef:ME-patiënten voelen zich nog altijd niet serieus genomen;
Het is een ernstige ziekte maar nog altijd ontbreekt een diagnostische test om deze ziekte aan te tonen, of uit te sluiten, waardoor nog steeds zeventig procent van de artsen gelooft dat het om een ziekte gaat die tussen de oren zit, zegt dr. Frans Visser. Hij is cardioloog bij stichting Cardiozorg en ziet veel mensen met ME/CVS; “Er is altijd een trigger waardoor deze ziekte begint, dat kan een virusinfectie zijn, een auto-ongeluk, hevige stress of zelfs zoals je nu ziet bij post Covid-patiënten. Zij kampen met ernstige vermoeidheidsklachten die op ME/CVS lijken”.

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... ondagbrief

Henriëtte

Diagnose ME/CVS of Fibromyalgie zijn slechts labels

Bron: Lymenet (het oude Lyme forum), lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Terug naar “Artikelen en Linkjes”