Ondersteunende voeding/ontstekingen

annemarskramer

Ondersteunende voeding/ontstekingen

Berichtdoor annemarskramer » Zo 10 Jan 2016, 10:58

Ik deel bij deze graag een evt tip die ondersteunend kan zijn. Ik eet in grote lijnen 'Paleo', [soort dieeet via google] deze vorm kan helpen bij het verminderen van ontstekingen e.d. Natuurlijk is ieder weer anders en moet je zelf kijken hoe het aan kan slaan en of het je bevalt. Misschien langzaam opbouwen en iig meer pure voeding, wat ook goed kan vullen, eten. Ik doe ook niet precies alles ervan, maar wel in grote lijnen. Ook is er Jiogulan thee, Kruidenvuur te proberen. Evt wat ondersteunende fotonentherapie. Daarnaast is er Kokosolie extra virgin en neem ik wel eens Cats Claw zonder alcohol, als capsule. Tot slot is een evt aanrader veel en wat zuiverder water, zoals bv chaudfontaine, proost en succes, Anne

Leia
Moderator

Re: Ondersteunende voeding/ontstekingen

Berichtdoor Leia » Zo 10 Jan 2016, 12:45

- onderwerp verplaatst -

Leia, moderator

jayz

Re: Ondersteunende voeding/ontstekingen

Berichtdoor jayz » Di 12 Jan 2016, 15:53

Hoi,

Wat men ook zou kunnen proberen is om zogenaamde Golden Milk te maken. Dit is een drankje gemaakt op basis van een Kurkumacurry. In deze curry zitten o.a. Kurkuma, Gember, zwarte peper, kaneel. Vooral Kurkuma schijnt erg ontstekendremmend te werken. Ik gebruik het nu nog maar 1 week maar ik voel soms dat het wel wat doet...nu nog meer in negatieve zin, maar dat zie ik weer als een positieve reactie.

Verder is regelmatig knoflook gebruiken ook erg goed. Extra virgin kokosolie schijnt inderdaad bacterie/virusdodend te werken dus dat is sowieso al een goede tip, super! Verder is het paleodieet een prima dieet imo, maar daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn ;-)

Terug naar “Voeding”