Het grote Candida topic.

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
Anoniem1992

Het grote Candida topic.

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 01 Nov 2014, 19:17

Bij deze open ik het grote Candida topic!

Ik ben vast niet de enige die het probeert te controleren, en vast niet de enige die zoekt naar het meest prettige middel hiervoor.
Lees; een middel wat niet 300.000 andere dingen meepakt, zoals onze oh zo geliefde Borrelia en andere ellende.
In mijn geval zit ik op een dieet waar ik vrij veel niet mag, en ook nog suiker en koolhydraten schrappen, wat ik s'morgens al doe zie ik niet zitten.
Ik probeer het wel te beperken maar als ik dat ook nog moet schrappen kan ik net zo goed stoppen met eten zo weinig mag ik dan nog. :|
Dan mag ik helemaal niets meer namelijk, dus nu ben ik zoekende naar de perfecte oplossing hiervoor die bij voorkeur niet te duur is.
Ik heb een lijstje gemaakt wat Candida aan zou pakken:
- Grapefruit seed extract
- Appelazij / appelzuur / malic acid
- MMS ofwel chloordioxide
- Oregano, in vorm van kruid, of etherische olie
- Knoflook / Knoflookcapsules
- Lauricidin / Monolaurine
- Collodiaal zilver
- Zwarte walnoot tinctuur
- Psyllium husk / Colon clean / Darmreiniger Kruidvat
- Bentonite clay
- Caprylzuur

Nou een lijstje om mee te beginnen.
Als ik voor mezelf spreek ga ik wat voor/nadelen opnoemen die ik zelf ervaren heb en ik hoop dat meer mensen dat willen doen over wat zij getest hebben.
De eerste op het lijstje Grapefruit Seed Extract ofwel afgekort GFSE ben ik vanavond mee begonnen om eens te proberen, dit is een biologische variant uit Frankrijk.
Tot nu toe voel ik van een druppel of 8 vrij weinig.
Dan kom je aan bij Appelazijn, appelazijn zou antibacterieel en antischimmel werken, je kunt appelzuur capsules kopen bij het kruidvat of de azijn nemen.
Ik weet nu al dat ik dat smerig vind dus daar ben ik nooit aan begonnen. Wil je het goedkoop houden kun je het goedkoop kopen voedselkwaliteit op Ebay.
Dan heet het Malic Acid, het is echt heel heel heeeel erg zuur dus niet op een lege maag en bij voorkeur capsuleren, kost ca 8 euro voor 500 gram.
Capsulevullers zijn online te koop, ''The capsule machine'' is in verschillende maten te krijgen en kost rond de 24 euro.
(Kan je tevens dik besparen op supplementen als je de stoffen kunt krijgen! Zoals kruidencapsules etc.)

Dan heb je MMS, toppertje voor mij maar ik kan niet meer zoveel gebruiken gezien mijn immuunsysteem tegenwoordig echt enorm snel veel te veel gaat doen.
Dat trek ik niet qua energiepijl, als ik dan daar genoeg van moet nemen om Candida te bestrijden, en het pakt tevens Borrelia etcetera mee.
Oregano olie heb ik ergens staan, maar vond ik vrij heftig en heb ik 1 keer gebruikt, te weinig ervaring om wat zinnigs van te zeggen.
Werkt tevens antiviraal en antibacterieel, dus op heel veel dingen tegelijk.
Knoflook, toevallig heb ik nog een goedkoop potje van het kruidvat ergens staan en die wil ik op maken, iemand ervaring mee?
Enige wat ik een nadeel vind dat je er nogal een knoflookwalm van krijgt uit je mond. :roll:
Collodiaal zilver, ook vast effectief maar niet genoeg ervaring mee. Ik werd er erg moe van en dit pakt ook weer tig dingen aan, en niet alleen candida.
Lauricidin of Monolaurine, een stofje uit kokosolie, kokosolie werkt antischimmel en nog wel meer voordelen.
Ik ben alleen niet zo'n liefhebber van grote hoeveelheden kokosolie, dus dit zou een alternatief kunnen zijn. Geen ervaring mee, maar lijkt me wel vrij prijzig?
Zwarte walnoot tinctuur zou ook werken, geen ervaring mee.
Caprylzuur, zelfde als met de Zwarte walnoot.
Dan twee interessante:
Bentonite clay, dit zou Candida absorberen van de darmwand en klinkt dus alsof het het meest vriendelijk is voor ons Lymelijf?
Iemand ervaring mee?
Psyllium husk /colon clean is psyllium vezel, dit absorbeert en zou daardoor sneller afvalstoffen afvoeren ten gevolge van de Kill-Candida-tour.

Bij deze een rijtje, zijn er mensen met ervaring met deze middelen of iets anders? En wat vond jij het fijnste werken?
Ik heb uiteraard ook mijn frequenties maar dat slaat wel heel hard in met Candidafrequenties iets wat erg veel energie kost!
Eerst eens puinruimen lijkt mij een goed idee, ik ben nu met appelzuur begonnen wat ik al in capsules heb liggen en GFSE.
Knoflook heb ik ook maar ik kan volgens mij niet heel goed tegen knoflook dus dat is ff afwachten.

Barst los! :geek:

NMDA

Re: Het grote Candida topic.

Berichtdoor NMDA » Zo 02 Nov 2014, 16:19

Hoi Anoniem1992,

Mag ik eerst even zo nieuwsgierig zijn waarom je denkt dat bij jou Candida en/of gistovergroei bij jou een probleem is? Wat voor manifestaties van candida heb je dan? Zelf heb ik vorig jaar ook een erg rigoureus Candida dieet gevolgd. Tot op vandaag de dag heb ik nog steeds een rare witte beslagen tong. En zo'n anderhalf en een half jaar voordat mijn huidige klachten begonnen op te duiken heb ik tweemaal extreme koorts gehad. Ik voelde me hondsberoerd en kreeg enorme keelpijn. Mijn tong werd een grote zieke brij. Extreem ranzig en ook beangstigend maar gelukkig gingen beide gevallen na enkele dagen weer over. Maar goed het moest dus wel een vorm van spruw zijn geweest destijds vandaar dat ik me vorig jaar ook massaal richtte op mijn Candida dieet. Overigens bleek het geen standaard geval van spruw te zijn achteraf maar een soort van obscure hybride versie tussen Candida Albicans en Staphylococcus Aureus. Maar terugkomend heb ik maandenlang het dieet gevolgd in samenspan met erg veel natuurlijke antischimmel middelen (waarvan ook veel trouwens antibacterieel waren). Na enkele enorm zware maanden en de nodige heftige herxheimer reacties begon ik me steeds beter te voelen mijn klachten waren nog maar 40% van wat ze daarvoor waren. Echter net begin dit jaar kwam mijn vader kortstondig te overlijden wat bij mij enorm veel stress veroorzaakte. Na twee weken van intensieve stress kreeg ik een enorm terugval van mijn klachten. De laatste 9 jaren had ik nog veel van mijn klachten maar kon ik ondanks ze nog wel aardig functioneren met de nodige wilskracht. Echter na mijn terugval waren mijn klachten net zo erg als de eerste paar jaar van mijn ziektebeeld en zelfs erger. Ik kon op momenten amper meer fatsoenlijk lopen of staan. En in al die tijd dat ik die terugval hield ik me nog steeds aan mijn dieet dus er was hier meer aan de hand dan alleen Candida. Dit jaar heb ik ook mijn ontlasting op Candida laten onderzoeken en er werd geen enkel spoor van gisten of candida aangetroffen. Ook een endoscopie en colonoscopie onderzoek via mijn internist leverde niets op. Geen Candida, geen Heliobacter Pylori.....

Maar Candida is vaak een opportunistische co-infectie die vaak pas de kop op steekt als je immuunsysteem wordt onderdrukt door een andere infectie en/of andere immuunsysteem onderdrukkende processen (klassiek voorbeeld is AIDS) of door het langdurig en intensief gebruik van antibiotica die helaas naast de kwalijke bacteriën vaak ook de gunstige bacteriën in je darmflora aanpakken. Ook vaak dan nemen gisten door het gebrek aan concurrentie problematische vormen aan. Ja candida en andere gisten kunnen veel problemen veroorzaken maar vaak zijn ze een bijproduct van een veel dieper en zwaarwegend onderliggend probleem.

Grapefruit seed extract is ook een erg krachtige natuurlijke cystekraker die ook bij Lyme gunstig is. Ik heb het zelf ook enkele dagen geleden besteld maar moet het nog binnenkrijgen. Maar de meest potente antischimmel middelen hebben vaak ook antibacteriële en anti virale eigenschappen dus als al middelen gaat gebruiken kan je beter die middelen gebruiken die een breed spectrum aan antimicrobe eigenschappen hebben.

Knoflook capsules zijn vaak gewoon een ripoff met name de geurloze varianten. Het spul wat knoflook juist zo goed en antimicroob maakt is Allicine wat weer juist voor de geur zorgt. Er zijn enkele producten op de markt waar de Allicine uit de knoflook wordt gewonnen en in bijna pure vorm als supplement wordt aangeboden. Ik heb er nog geen ervaring mee maar wil ze zeker binnenkort eens gaan gebruiken.

Maar ik ken erg veel anti candida middelen en ik zal ze hier ook zeker delen. Ik heb maanden onderzoek zitten plegen van wat er allemaal verkrijgbaar was en veel van die producten heb ik ook persoonlijk gebruikt maar goed ik zal ze in de loop van de tijd ze wel in dit topic aankaarten.

abx

Berichtdoor abx » Zo 02 Nov 2014, 17:24

Voor zover het niet een doel opzich is om candida "onconventioneel" te behandelen, neem gewoon reguliere middelen Nystatine, Trisporal of Diflucan. :?

Voor zover het wel een doel opzich is om onconventieoneel te behandelen neem chloordioxide, dit is stiekem namelijk ook een zeer conventionele aanpak. :o

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 02 Nov 2014, 17:48

Anoniem1992 schreef:Dan twee interessante:
Bentonite clay, dit zou Candida absorberen van de darmwand en klinkt dus alsof het het meest vriendelijk is voor ons Lymelijf?
Iemand ervaring mee?
Psyllium husk /colon clean is psyllium vezel, dit absorbeert en zou daardoor sneller afvalstoffen afvoeren ten gevolge van de Kill-Candida-tour.
Ervaring met beide stoffen, al is het gelukkig niet in relatie tot Candida, en mogelijk door Psylliumvezels in het geheel niet. Eerst de gewone Nederlandse namen en wat het is:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bentoniet

Ben op meerdere manieren met deze kleisoort bekend; uit de bouw- en de landbouwwereld, van de kattenbak en vanuit de levensmiddelentechnologie als klaringsmiddel. Bij die laatste is buiten vochtbinding ook de verandering van het iso-elektrische punt een item, waardoor vertroebelende eiwitten 'te vangen' zijn. Mogelijk werkt het ook zo voor schimmels. Of en hoe het lijkt op de groene klei die ook als detox gebruikt wordt, is me nog niet bekent.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Psyllium

Heb dit gebruikt als 'herstarter' na de eerste AB kuur. Eigenlijk met dubbele werking nadat de bestaande darmflora onderuit was, en zo even intern goed opruiming kon plaats vinden. Eerste werking was als vochtbinder, tweede als prebiotica voor de probiotica. Daarbij zijn de vezels belangrijk als oppervlakte voor de bacteriën en de vlosine en inuline als voedsel. Dat is me erg goed bevallen, bij de vervolgkuren beduidend minder last met de spijsvertering. Die werkt goed, voedingsstoffen worden goed verteert maar wel last van de Bell's parese van de darm en dan helpt het daar ook positief.

Ik denk dat ik daarmee, en het niet meer gebruik van suiker, een overgroei aan schimmel goed heb kunnen vermijden. En ik ben ook wel benieuwd hoe die overgroei bij jouw is vastgesteld.

Wat wel erg belangrijk is, dat je deze middelen gezien hun goede bindende eigenschapen wel in absolute tegenfase slikt met eventuele andere medicatie, anders wordt dat ook al gebonden zonder werkzaam te kunnen zijn.

Groetjes, Wouter

abx

Berichtdoor abx » Zo 02 Nov 2014, 18:02

Bell's parese van de darm

Wouter, het lijkt mij verstandig dat jij even gaat googlen op: "Bell's parese" :?

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 02 Nov 2014, 18:29

Ja, en dan krijg je onder andere dit: http://www.thehumansideoflyme.net/viewa ... php?aid=62

Heb ik wat gemist dan?

Groetjes, Wouter

NMDA

Berichtdoor NMDA » Zo 02 Nov 2014, 18:30

abx schreef:Voor zover het niet een doel opzich is om candida "onconventioneel" te behandelen, neem gewoon reguliere middelen Nystatine, Trisporal of Diflucan. :?

Voor zover het wel een doel opzich is om onconventieoneel te behandelen neem chloordioxide, dit is stiekem namelijk ook een zeer conventionele aanpak. :o

Dit zijn zonder enige twijfel enkele van de meest effectieve en bewezen middelen tegen Candida echter vaak alleen op recept verkrijgbaar. In principe kan je ze via slinkse wegen via het internet en een creditcard toch wel bemachtigen maar dan blijft de vraag in hoeverre je vermeende Candida uberhaubt daadwerkelijk een probleem is of slechts een extra nare bijkomstigheid als gevolge van immunosuppressie of verstoorde darmflora.

Ik denk dat ik daarmee, en het niet meer gebruik van suiker, een overgroei aan schimmel goed heb kunnen vermijden. En ik ben ook wel benieuwd hoe die overgroei bij jouw is vastgesteld.

Mijn punt precies. In hoeverre is je vermeende candida overgroei daadwerkelijk een probleem? Maar overigens is jezelf compleet van suikers onthouden is ook potentieel erg kwalijk met name bij Lyme en soortgelijke neurologische aandoeningen. Hypoglykemie zal je neurologische klachten flink laten toenemen. Je hebt simpelweg suikers nodig om goed te kunnen functioneren. Maar ik gebruik verder praktisch ook geen suiker, maltodextrine en fructose glucosestroop en al die andere geraffineerde suikers. Het beste zijn gewoon de natuurlijke suikers die binnenkrijgt door het nuttigen van fruit.

NMDA

Berichtdoor NMDA » Zo 02 Nov 2014, 18:34

abx schreef:
Bell's parese van de darm

Wouter, het lijkt mij verstandig dat jij even gaat googlen op: "Bell's parese" :?

Bell's parese is een verlammingsverschijnsel van het gezicht oa veroorzaakt door bacteriële infecties en zware metaalvergiftiging. Ik denk dat Wouter op een "spastische darm" aka prikkelbare darm doelt.

abx

Berichtdoor abx » Zo 02 Nov 2014, 18:44

Ja, en dan krijg je onder andere dit: http://www.thehumansideoflyme.net/viewa ... php?aid=62

Heb ik wat gemist dan?

Groetjes, Wouter

Eerste zin uit jouw link:"Bell's palsy signifies paralysis of facial muscles related to inflammation of the associated seventh Cranial Nerve."

7th cranial nerve zit in je gezicht, niet in je darm, en je darm niet in je gezicht, het is dus eenvakterm voor een aangezichts verlamming, en een Bell's palsy ziet er dus zo uit: ;)......... :lol:
Laatst gewijzigd door abx op Zo 02 Nov 2014, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 02 Nov 2014, 18:49

abx schreef:

Heb ik wat gemist dan?

Groetjes, Wouter

Eerste zin uit jouw link:"Bell's palsy signifies paralysis of facial muscles related to inflammation of the associated seventh Cranial Nerve."

7th cranial nerve zit in je gezicht, niet in je darm, en je darm niet in je gezicht ;)

Als het wel zo is ben je er best erg aan toe en zou ik adviseren naar de spoed te gaan ;)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Terug naar “Co-infecties”