Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Roxy

Re: Ervaringen bioresonantie (positief/negatief/neutraal?)

Berichtdoor Roxy » Zo 06 Aug 2017, 13:06

@Sproetje,
Sproetje schreef:Ik ben niet agressief, wat een naar oordeel dat je daar velt

Je zou beter kunnen zeggen: Sproetje, wat ben je toch kritisch

https://www.lymenet.nl/forum/viewtopic. ... tie#p90661

Verder misschien handig om onderstaande onderzoeken eens te lezen:

G.T. Lewith c.s. British Medical Journal, Vol.322 (2001) p.131-134
C.H.Katelaris c.s. Med.Journal of Australia 155(1991) p.113-114
S.Barrett “Electrodiagnostic”devices http://www.quackwatch.org. oct. 2003
R.Mosenkis, Examination of a Vegatest device. Quackwatch, sept.2001
gekopieerde bronnen van ene willemt? wie is de persoon een wetenschapper/onderzoeker? wat is de relevantie en dient het als bewijs? https://www.lymenet.nl/forum/viewtopic. ... 0&start=30
Quackwatch is een zusterorganisatie van Skespis Skepp VtdK. Organisaties die per definitie tégen niet-regulier zijn.
Bij de Monitor https://www.npo.nl/de-monitor/23-04-2017/KN_1689714 is gebleken hoe de visie is over -chronische- Lyme, onderzoeken, behandelingen en Lyme artsen waar erelid C.R van de VtdK http://www.kwakzalverij.nl/over-ons/het-bestuur/ aan het woord is gekomen met de bekende visie.
Ben je tégen niet-regulier dan ben je het eens met de informatie verstrekt door dergelijke organisaties. Bij de VtdK staan tal van artikelen tegen bioresonantie.
Vraag, ietwat off-topic maar wel in het verlengde van het onderwerp en de visie. Levend bloed analyse (LBA) viewtopic.php?f=38&p=11334#p11334 visie VtdK en Skepsis http://www.kwakzalverij.nl/nieuws/vergo ... rijpelijk/ met alle respect, maar hoe kun je dat met elkaar rijmen?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 06 Aug 2017, 15:41

Roxy, microscopie en bioresonantie hebben helemaal niets met elkaar te maken.
Je weet volgens mij al dat Sproetje en ook ik, niet tegen alternatieve geneeswijzen in het algemeen zijn. Ook ik ben zoekende naar wat me verder kan helpen en probeer allerlei dingen uit.

Er zijn grenzen in claims en onzin verspreiden. Zodra wordt gezegd dat een dergelijke trillingsapparaat de ziekte van lyme kan vaststellen, en ook weer supersnel kan genezen, roept dit bij mij een hoop boosheid en verdriet op. De ziekte en wij als patiënten worden op die manier niet serieus genomen.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik (en Sproetje) hier de enige op het forum in ben?

En heel soms is op de sites zoals van de VtdK, Skepsis en Quackwatch duidelijke info over een alternatieve geneeswijze te vinden. Verder blijf ik er liever ook bij uit de buurt.

Er zullen heus wel mensen zijn die de indruk hebben baat te hebben gehad bij bioresonantie. Misschien door het placebo-effect, dat ook door Eus werd aangehaald.
Ik kan me voorstellen dat mensen in de hoop op verbetering vanalles willen uitproberen, tenminste dat is wat ik bij mezelf merk. En als iemand het geld er voor heeft, er zin in heeft, er in gelooft of heel benieuwd naar is…

Er worden in mijn ervaring bij zo’n therapeut ook vaak nog andere dingen bij de behandeling betrokken, zoals voedingsadviezen en het gebruik van kruiden en supplementen, wat verschil kan maken in hoe iemand zich voelt.

Echter een therapeut heeft geen geneeskunde gestudeerd en kan nooit een arts vervangen. Ook niet als de ene arts je niet serieus neemt, dan ga je naar de volgende en verder.

Roxy schreef:Wat mij opvalt is er bij de adverteerder-verweerder van een ander bioresonantie apparaat sprake is dan het apparaat wat in de uitspraak wordt besproken.

Nee dat klopt niet, de Bicom wordt besproken en dat was ten tijde van de aanklacht het gebruikte apparaat door deze AVIG-behandelaar. Maar nogmaals het gaat niet om het naampje van het apparaat maar om het werkingsmechanisme met trillingen.

Of beter gezegd het niet-werkingsmechanisme. :mrgreen:

Bijscholing zegt niets over de kwaliteit v.d. zorg, want dit komt doorgaans van de bioresonantie fabrikant zelf, commercieel belang dus.

Ik ga hier verder geen energie meer in steken, ik denk dat mijn punt wel duidelijk is. ;)

Josie

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 06 Aug 2017, 15:49

@Josie,
Josie schreef:Roxy, microscopie en bioresonantie hebben helemaal niets met elkaar te maken.
LBA wordt in Nederland gezien als niet-regulier en niet erkend. Ik haalde het naar voren als vergelijk in de zin van als je tégen niet-regulier bent hoe is LBA dan te rijmen met die visie en geef je dat 100% vertrouwen?
Josie schreef:Ik ga hier verder geen energie meer in steken, ik denk dat mijn punt wel duidelijk is. ;)
Jouw punt is duidelijk en respecteer ik.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 06 Aug 2017, 16:36

Ik denk dat je antwoorden vindt op je vragen over microscopie in mijn berichten in dit topic: viewtopic.php?f=38&t=350

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 06 Aug 2017, 18:07

@Josie,
Josie schreef:Ik denk dat je antwoorden vindt op je vragen over microscopie in mijn berichten in dit topic: viewtopic.php?f=38&t=350
Dank je wel voor de link.
Ik ben benieuwd welke alternatieve behandelingen en middelen jij en @Sproetje aanvaardbaar vinden.

Sproetje schreef:Je zet de mensen op het verkeerde been, het zou verboden moeten worden, iemand die zomaar even langs komt en beweert lyme te hebben, dat is vastgesteld dmv een of ander apparaat.
En als kers op de taart ook nog eens is genezen dmv homeopathie :twisted:
Wat mij op is gevallen is dat @Sproetje bij een homeopaat viewtopic.php?f=20&t=1680&start=10 is geweest voor behandelingen. Dat leek positief en goed te gaan en er zouden maar een paar goede in Nederland zijn. Er is om een of andere reden een ommezwaai gekomen van positief naar negatief met felle reacties op het forum als bijvoorbeeld bij @alanlentz tot gevolg.
Het is uiteraard erg spijtig als het niet goed is gegaan met de behandelingen die zijn gevolgd. Tot nu toe wordt geen verdere informatie over gegeven. Dat is jammer want voor de -nieuwe- leden en lezers blijft het daarmee onduidelijk.
Misschien kan de reden of wat er mis is gegaan nog eens worden verteld. Dat zou meer duidelijkheid kunnen geven in het algemene zin.
Een waarschuwing voor verkeerde behandelingen met goede onderbouwing is wat mij betreft prima en kan goed en informatief zijn voor andere -nieuwe- Lyme patiënten.
Laatst gewijzigd door Roxy op Zo 06 Aug 2017, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 06 Aug 2017, 18:12

Roxy,

Zoals ik eerder al tegen je zei: " Het verhaal over de homeopaat zal ik ooit eens ook hier op het forum plaatsen"

Tot nu toe voel ik me niet veilig genoeg om het te plaatsen hier op het forum.

Ik hoop dat je daar respect voor kunt opbrengen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 06 Aug 2017, 18:15

@Sproetje,
Sproetje schreef:Roxy,

Zoals ik eerder al tegen je zei: " Het verhaal over de homeopaat zal ik ooit eens ook hier op het forum plaatsen"

Tot nu toe voel ik me niet veilig genoeg om het te plaatsen hier op het forum.

Ik hoop dat je daar respect voor kunt opbrengen.
Dat respecteer ik. En ik hoop dat het verhaal en de informatie zal kunnen worden verteld. Dat kan mensen helpen om niet bij verkeerde behandelaars terecht te komen.

Frederique123

Berichtdoor Frederique123 » Vr 15 Dec 2017, 23:33

Ik heb eenmalig bioresonantie therapie gekregen. Een hele negatieve, duizelachtige ervaring volgde. Ik kreeg een soort epileptische aanval, klapte op de grond. Heb 6 dagen migraine gehad met overgeven. Ik zag 6 weken dubbel.Er is druk op mijn ogen en oren komen te staan. Ik zie daardoor minder goed (effect op hoornvlies) en er ontstond een harde tinnitus. Ik ben nu 8 maanden verder. Neurologische consequenties zoals tinnitus en duizeligheid zijn er nog. Ik heb spijt als gaf en op mijn hoofd en niemand in de geneeskunde kan helpen.

Frederique123

Berichtdoor Frederique123 » Vr 15 Dec 2017, 23:40

Ik heb veel neurologische klachten als duizigheid en tinnitus overgehouden aan 1 sessie bioresonantie van een therapeut.

Miekje77

Bioresonantie

Berichtdoor Miekje77 » Ma 18 Dec 2017, 14:23

Dag allemaal!

Ik heb vernomen dat er ook een mogelijkheid bestaat om je op de ziekte van Lyme te laten testen middels bioresonantie maar ik ben hier nogal sceptisch over. Heeft iemand hier (goede) ervaringen mee?

Groet Annemieke

Terug naar “Alternatieve therapieën”