Hallo,
Ik ben nieuw hier, ik ben tesss.
Anderhalve week geleden ontdekte ik een teek in mijn been (die zat er toen vermoedelijk 5 dagen in). Ik voelde me al 2 dagen niet goed, had pijn in mijn spieren en gewrichten. Ik heb toen voor 2 weken antibiotica gekregen van de huisarts, waar ik nu bijna klaar mee ben (ik moet nog 3 dagen).
Maar ondertussen voel ik me nog steeds echt niet goed. Ik ben extreem moe, alles lijkt heel traag te gaan en ik heb steeds pijn in mijn gewrichten en spieren. Ook voelt alles heel stijf en ik voel me meestal een beetje licht in mijn hoofd.
Toen ik aan mijn huisarts vroeg of dit gebruikelijk was, zei ze mij dat dit niet door de tekenbeet kon komen, want zo snel verloopt dat niet.
Ik kan hier weinig info over vinden, is dit inderdaad zo?
kortgeleden tekenbeet gehad, klachten daardoor?
Re: kortgeleden tekenbeet gehad, klachten daardoor?
Nou ben ik blij dat je dit vertelt op het forum.
Bij mij was n.l. precies hetzelfde aan de hand.
Ik kreeg na mijn tekenbeet met EM ook 14 dagen antibioticum, maar ik ben tussendoor, tijdens de kuur nog 2 keer terug geweest omdat ik ook net als jij klachten kreeg ondanks die antibioticum.
Er waren ooit mensen die beweerden dat zoiets niet kon, maar het was bij mij ook net zoals jij het vertelt.
Ikzelf dacht toen dat ik misschien allergisch oid. was geworden (ineens) van de antibioticum, maar de dienstdoende arts zei me dat het makkelijk ook door de tekenbeet kon komen.
Hij had me toen nog iets extra's voorgeschreven, maar hielp niet voldoende.
Mijn klachten gingen gewoon door de antibioticum heen, ik kreeg trouwens amoxicilline
Als ik jou was zou ik meteen een lyme literaire arts gaan zoeken, en wacht niet
Verder kan de borrelia al binnen 12 uur (terwijl de teek nog vast zit) door je hele lichaam komen, ook in de hersenen.
Op dit topic staat iets over besmetting binnen 24 uur:
viewtopic.php?f=6&t=710
Er zijn meer goede onderzoeken hierover.
Bovendien is 14 dagen antibioticum in de meeste gevallen veel te kort.
Bij mij was n.l. precies hetzelfde aan de hand.
Ik kreeg na mijn tekenbeet met EM ook 14 dagen antibioticum, maar ik ben tussendoor, tijdens de kuur nog 2 keer terug geweest omdat ik ook net als jij klachten kreeg ondanks die antibioticum.
Er waren ooit mensen die beweerden dat zoiets niet kon, maar het was bij mij ook net zoals jij het vertelt.
Ikzelf dacht toen dat ik misschien allergisch oid. was geworden (ineens) van de antibioticum, maar de dienstdoende arts zei me dat het makkelijk ook door de tekenbeet kon komen.
Hij had me toen nog iets extra's voorgeschreven, maar hielp niet voldoende.
Mijn klachten gingen gewoon door de antibioticum heen, ik kreeg trouwens amoxicilline
Als ik jou was zou ik meteen een lyme literaire arts gaan zoeken, en wacht niet
Verder kan de borrelia al binnen 12 uur (terwijl de teek nog vast zit) door je hele lichaam komen, ook in de hersenen.
Op dit topic staat iets over besmetting binnen 24 uur:
viewtopic.php?f=6&t=710
Er zijn meer goede onderzoeken hierover.
Bovendien is 14 dagen antibioticum in de meeste gevallen veel te kort.
Kom net zelf van de ha vanwege een tekenbeet met Em van 10 cm, lang kon ie er echter nog niet zitten.
Krijg ook 14 dagen doxycicline, veel te kort dus.
Ik heb reeds 18 jaar neuro Lyme, en heb dus gelijk maar Pvm gebeld.
Helaas is ie er niet.
Daarnaast heb ik ook nog eens het probleem dat ik door vitiligo praktisch geen pigment heb, het zonnig weer is, altijd heftig reageer op de ab.
Weet ff niet wat te doen nu.
Voel me een beetje verslagen nu.
Krijg ook 14 dagen doxycicline, veel te kort dus.
Ik heb reeds 18 jaar neuro Lyme, en heb dus gelijk maar Pvm gebeld.
Helaas is ie er niet.
Daarnaast heb ik ook nog eens het probleem dat ik door vitiligo praktisch geen pigment heb, het zonnig weer is, altijd heftig reageer op de ab.
Weet ff niet wat te doen nu.
Voel me een beetje verslagen nu.
En Tess,
Het kan heel goed hoor.
Kom hier nog wel op terug bij jouw , zit nu te typen op mobieltje niet echt handig.
Het kan heel goed hoor.
Kom hier nog wel op terug bij jouw , zit nu te typen op mobieltje niet echt handig.
Ook ik ben nieuw hier. na net één week na een tekenbeet met em werd ik ziek. Moe, verhoging/koorts en gevoelige spieren na inspanning. Heb nu 10 dagen doxy, zit op de helft en het wordt niet beter. Vermoedelijk nu ook een verkoudheid er bovenop. Of dat moet ook door de lyme komen?
Ik ga morgen weer naar de huisarts. Maar zij zegt dus dat Lyme weken nodig heeft om je lichaam te infecteren dus dat dat het niet kan zijn.
Al begrijp ik dan eigenlijk ook niet waarom ze me wel antibiotica heeft gegeven...
Maar, kan ik ergens info vinden wat ik kan uitprinten en mee kan nemen, waar staat dat Lyme dus wel al snel klachten kan geven? Het gaat bij mij om klachten aan mijn gewrichten (knie en enkels), extreme vermoeidheid en hoofdpijn.
Al begrijp ik dan eigenlijk ook niet waarom ze me wel antibiotica heeft gegeven...
Maar, kan ik ergens info vinden wat ik kan uitprinten en mee kan nemen, waar staat dat Lyme dus wel al snel klachten kan geven? Het gaat bij mij om klachten aan mijn gewrichten (knie en enkels), extreme vermoeidheid en hoofdpijn.
In het topic wat ik bovenaan plaatste staan onderzoeken waar in staat dat de borrelia ook al binnen 12 uur je lichaam besmet via een tekenbeet. ( die zou je kunnen meenemen)
Op het moment dat de spirocheet in je lichaam zit gaat je lichaam meteen aan het werk om de binnengedrongen lichaamsvreemde spirocheten (en de co-infecties) aan te vallen en te elimineren.
Helaas gaat dat niet altijd even gemakkelijk met die Borrelia, het heeft n.l. een strategie ontwikkeld om buiten je eigen immuunsysteem zich te kunnen handhaven:
Niek Haak, gaat daar iets op in, in het stukje:
"Waarom is er geen betrouwbare test voor de ziekte van lyme"
http://www.tekenbeetziekten.nl/wp-conte ... e_test.pdf
Okee, het gaat over de testen, maar er staat ook duidelijk hoe de borrelia zich aan je immuunsyssteem onttrekt.
Dat stukje kun je ook uitprinten om mee te nemen, en een kleurtje geven
Op het moment dat de spirocheet in je lichaam zit gaat je lichaam meteen aan het werk om de binnengedrongen lichaamsvreemde spirocheten (en de co-infecties) aan te vallen en te elimineren.
Helaas gaat dat niet altijd even gemakkelijk met die Borrelia, het heeft n.l. een strategie ontwikkeld om buiten je eigen immuunsysteem zich te kunnen handhaven:
Niek Haak, gaat daar iets op in, in het stukje:
"Waarom is er geen betrouwbare test voor de ziekte van lyme"
http://www.tekenbeetziekten.nl/wp-conte ... e_test.pdf
.......
Borrelia varieert regelmatig zijn antigenen, zodat als het ware de bacterie steeds een andere vermomming gebruikt en het afweersysteem er geen greep op krijgt.
.......
Okee, het gaat over de testen, maar er staat ook duidelijk hoe de borrelia zich aan je immuunsyssteem onttrekt.
Dat stukje kun je ook uitprinten om mee te nemen, en een kleurtje geven
Dankjewel voor je hulp Sproetje!
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”