Het Gupta Amygdala Retraining Programma is bij mij ook vaak langs gekomen. Ik heb gelezen over de amygdala die verstoord is geraakt.
Dit is bij mij wél door de Lyme gekomen. De stress die ik daardoor kreeg (vooral de jaren dat ik niet wist wat ik nou mankeerde) is een eigen leven gaan leiden. Daardoor kwam ik in een vicieuze cirkel terecht. Zoals Gupta uitlegt: Een getraumatiseerd brein die overal en alles als stress ervaart. De verkeersborden staan verkeerd.
Dus dit moet weer heringericht worden, dat kan alleen maar als je weet hóe je dat moet doen.
Nou is mijn vraag: Is de Gupta Amygdala retraining ook in het Nederlands te verkrijgen? Mijn Engels is niet goed genoeg om het te kunnen volgen.
Maar de training waar Roxy het over had (gratis en voor niets) ga ik eerst eens bekijken. Misschien behaal ik daar ook wat vooruitgang mee.
Mijn Lyme is nu stabiel, niet meer actief maar de stress is er nog steeds en erger aan het worden. Ik kan haast geen onverwachte geluiden meer aan. Als er meerdere mensen of geluiden zijn heb ik daar geen filter op. Ik hoor alles doorelkaar en kan me niet meer concentreren. Wordt letterlijk ziek van geluiden.
Dus grote kans dat die Amygdala verstoord is.
ik ben blij met dit topic! Had het nog niet gelezen......

Daisy