TV Eén Pano België 'Hoe schadelijk zijn antibiotica'?

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Sproetje

Re: TV Eén Pano België 'Hoe schadelijk zijn antibiotica'?

Berichtdoor Sproetje » Za 22 Okt 2016, 16:00

Roxy schreef:Amai dat is heftig om te lezen dat je dood kunt gaan als je Lyme en een aantal co-infecties hebt en niet wordt behandeld.

Roxy, kijk bv eens hier:

viewtopic.php?f=6&t=587

Een educatieve film hierover is Deel 2 van under our skin.
Had je die nog niet gezien?

Maar even over jouw schimmel waar je lekkende darmen van hebt gekregen, ik vroeg me af hoe die schimmel daar is ontstaan, weet jij dat?
Gezien je nog nooit antibioticum hebt gehad vroeg ik me dat af.
Het is natuurlijk altijd prettig om te weten waar iets precies vandaan komt toch?
En wat gebruik je nu allemaal om ervan af te komen?

Josie

Berichtdoor Josie » Za 22 Okt 2016, 19:35

Roxy schreef:Amai dat is heftig om te lezen dat je dood kunt gaan als je Lyme en een aantal co-infecties hebt en niet wordt behandeld.

Bij de Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/ en de Nederlandse Vereniging voor Lyme patiënten http://www.lymevereniging.nl/ heb ik daar geen informatie over gelezen.
Heb je andere bronnen of artikelen of wetenschappelijke artikelen/publicaties met informaties en goede onderbouwing waar dat uit blijkt?

@Roxy, lees bijv. Nic’s schrijnende verhaal bij patiëntenverhalen op lymevereniging.nl
Als je met een zoekmachine zoekt op “Lymedisease memorial” of “Lymedisease deaths” vind je lange lijsten van mensen die zijn overleden aan lyme veelal doordat AB-behandeling te laat werd gestart of doordat de AB-behandeling niet lang genoeg was of niet (meer) toereikend was. Lyme richt een ravage aan in het lichaam. :cry:

Roxy schreef:Zelf vond ik het opmerkelijk om te horen dat 7 dagen antibiotica nemen de goede darmflora totaal vernietigd en dat het bijna 6 tot 12 maanden kan gaan duren voordat de darmflora zich heeft kunnen herstellen.

Lijkt me onzin. Ik heb meerdere malen tijdens mijn ruim 1,5 jaar AB mijn darmflora laten checken, er zat nog steeds veel leven in van goede darmbacteriën. AB is veel te slap om binnen 7 dagen 1,5 kilo aan darmbacteriën uit te roeien. Bij de laatste meting had ik wel een verminderde hoeveelheid van een aantal soorten goede darmbacteriën, maar die vul ik nu aan.

Roxy, jij hebt geen AB gehad toch? Wat maakt dat je de link legt tussen jouw darmklachten en AB? Bij mij is de darmfunctie juist verbeterd door de AB, dit is natuurlijk niet bij iedereen het geval, maar misschien kan dit bij jou ook. :)

Sproetje schreef:Roxy,
Ja, ik begrijp het wel, maar ik kan niet anders dan opkomen voor de misverstanden die er heersen.
Geen antibioticum is in veel gevallen geen optie.
Als je lyme hebt en een aantal co-infecties kun je dood gaan als je niet wordt behandeld,
Soms is er geen keuze meer en moet je wel antibioticum nemen.
Dan valt het probleem van mindere kwaliteit darmbacteriën in het niet in vergelijking met het andere probleem.

Helemaal mee eens.

Josie

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 23 Okt 2016, 16:11

Hallo Josie,
Josie schreef:
Roxy schreef:Zelf vond ik het opmerkelijk om te horen dat 7 dagen antibiotica nemen de goede darmflora totaal vernietigd en dat het bijna 6 tot 12 maanden kan gaan duren voordat de darmflora zich heeft kunnen herstellen.

Lijkt me onzin. Ik heb meerdere malen tijdens mijn ruim 1,5 jaar AB mijn darmflora laten checken, er zat nog steeds veel leven in van goede darmbacteriën. AB is veel te slap om binnen 7 dagen 1,5 kilo aan darmbacteriën uit te roeien. Bij de laatste meting had ik wel een verminderde hoeveelheid van een aantal soorten goede darmbacteriën, maar die vul ik nu aan.
Zijn het onderzoek en de onderzoeksresultaten van Prof H.G bij 27.03 minuten en van Prof H.G in samenwerking met Belgische en Duitse wetenschappers 33.25 minuten https://www.een.be/pano/hoe-schadelijk-zijn-antibiotica onzin? Ik kan dat persoonlijk niet als onzin noemen.

Josie schreef:Roxy, jij hebt geen AB gehad toch? Wat maakt dat je de link legt tussen jouw darmklachten en AB? Bij mij is de darmfunctie juist verbeterd door de AB, dit is natuurlijk niet bij iedereen het geval, maar misschien kan dit bij jou ook. :)
Candida en galstenen worden genoemd in de bijsluiters van antibiotica.
Amoxicilline http://www.apotheek.nl/medicijnen/amoxi ... oxicilline
Doxycycline http://www.apotheek.nl/medicijnen/doxyc ... oxycycline
Azitromycine http://www.apotheek.nl/medicijnen/azitr ... itromycine
Cefuroxim http://www.apotheek.nl/medicijnen/cefur ... -cefuroxim
Ceftriaxon http://www.apotheek.nl/medicijnen/ceftr ... ceftriaxon

Bijsluiters: Schimmel- of gistinfecties van de slijmvliezen, zoals mond of vagina. Dit komt doordat het antibioticum het natuurlijke evenwicht tussen schimmels, gisten en bacteriën kan verstoren. De schimmels en gisten kunnen dan tijdelijk de overhand krijgen.

Candida http://energiekevrouwenacademie.nl/cand ... je-darmen/
Candida Albicans; een gist die kan gaan woekeren

Candida is een gist die bij mensen van nature op de slijmvliezen voorkomt zoals in je mond, vagina en darmen. Er zijn meerdere soorten maar Candida Albicans komt het meeste voor. Normaal gesproken leven ze in goede harmonie met je bacteriën. Als je lichaam echter uit balans raakt, en daarmee de verhouding goede en slechte bacteriën verslechtert, kan Candida gaan woekeren en een schimmelinfectie veroorzaken. Vrouwen hebben hier meer last van dan mannen omdat vaginale infecties veroorzaakt door Candida Albicans het meest voorkomen. Naast een infectie in de vagina kan Candida ook gaan woekeren in je mond of keel (dit staat bekend als spruw) en op je huid. Het meest voorkomend en meest gevaarlijke is echter Candida in je darmen. Deze woekering kan jaren stiekem doorgaan en heeft verstrekkende gevolgen voor je gezondheid.

Veel voorkomende oorzaken van een Candida-infectie

Over het algemeen geldt dat een verzwakt immuunsysteem Candida de kans kan geven om te gaan woekeren. Dit kan ontstaan door een antibioticakuur maar natuurlijk ook door chemokuren of andere behandelingen en/of medicijnen die je krijgt omdat je al ziek bent. Anticonceptiepillen en corticosteroïden staan erom bekend dat ze schimmelgroei kunnen bevorderen. Ziek zijn betekent natuurlijk sowieso al dat je immuunsysteem is verzwakt, let dan dus extra goed op je darmen en zorg er goed voor.

Candida en een lekkende darm

Wanneer er teveel Candida zit in je darmen dan heeft dit invloed op de beschermende slijmlaag die zich in je darmen bevindt. Candida dringt als het ware deze beschermende slijmlaag binnen en kan zorgen voor een ontsteking van het darmslijmvlies. Het kan er echter ook voor zorgen dat de eiwitten die ervoor zorgen dat de slijmvliescellen bij elkaar blijven zitten, worden afgebroken. Er vindt dan dus een beschadiging van het darmslijmvlies plaats. Hierdoor ontstaan er kleine gaatjes in je darmen. Dit wordt ook wel een verhoogde darmdoorlaatbaarheid of een lekkende darm genoemd. De gevolgen van een lekkende darm zijn verstrekkend en kunnen overal in je lichaam ziektesymptomen veroorzaken. Dit komt omdat niet alleen de Candida zelf, maar ook andere afvalstoffen die normaal gesproken op weg zijn naar de “uitgang”, nu door deze kleine gaatjes in het bloed kunnen belanden. Vanuit het bloed kunnen ze overal in het lichaam terecht komen waar ze niet thuishoren. Dit kan de mogelijke oorzaak zijn van langdurige vermoeidheidsklachten en chronische gezondheidsproblemen. Ook je huid (eczeem, psoriasis) kan hier het slachtoffer van worden en dit kan het signaal zijn om eens naar je darmen te kijken.

Lekkende darmen (Leaky Gut) http://energiekevrouwenacademie.nl/lekk ... unziektes/
Wat is een lekkende darm?

In je dunne darm worden de voedingsstoffen uit je voeding opgenomen in je bloed. Je dunne darm is dus doorlaatbaar, maar alleen voor hele kleine deeltjes die erdoor mogen. De wand van je dunne darm is bekleed met je darmslijmvlies en dit darmslijmvlies is de portier naar je bloed. Het bevat allerlei enzymen die ervoor zorgen dat de voedingsdeeltjes zo klein worden dat ze kunnen worden doorgelaten. Via je bloed gaan de voedingsdeeltjes eerst naar je lever om zo nodig te ontgiften en vervolgens naar alle cellen in je lichaam die vitamines en mineralen nodig hebben. So far, so good.

Serieuze problemen ontstaan er als je darmslijmvlies ontstoken of beschadigd raakt. Net als bij je fietsband zullen er dan gaatjes in je darmwand komen; het lekt vanuit je darm naar je bloed. Door deze grotere gaatjes kunnen er allerlei bacteriën, gifstoffen, parasieten en voedselmoleculen in je bloed terecht komen die daar niet horen. Je immuunsysteem moet dan overuren gaan draaien, want dat wil al deze indringers eruit hebben. Dit betekent een overbelasting van je immuunsysteem, maar kan ook je hormonen uit balans gooien. Dit is meestal het begin van veel ellende.

Wat zijn de belangrijkste oorzaken?

De beschadiging of ontsteking van je darmslijmvlies komt natuurlijk ergens vandaan, zoiets ontstaat niet zomaar. Veel voorkomende oorzaken, de allergenen, zijn:

- Suikers
- Gluten (zit in tarwe, rogge, gerst, spelt en kamut)
- Zuivel van de koe
- Toegevoegde fructose aan voeding
- Bepaalde E-nummers in voeding zoals smaakversterkers en geur-, kleur- en smaakstoffen
- Antibiotica in je voeding (kan zitten in niet-biologisch vlees, vis of zuivel)
- Bestrijdingsmiddelen (kan zitten in niet-biologische groenten en fruit)
- Alcohol
- Stress
- Antibiotica en ontstekingsremmers

Verder kan een schimmelinfectie of parasieten in je darm ook de oorzaak zijn van een lekkende darm. Als het gist Candida Albicans gaat woekeren kan dit ook een lekkende darm veroorzaken.
Prof M.M over lekkende darm https://www.youtube.com/watch?v=RLCQXvYrfTU

De lekkende darm https://www.youtube.com/watch?v=yce2E4eoJcE
Het is een aandoening waarbij de darmwand zijn integriteit verliest en zodoende gaten in de darmwand produceert. Gevolg hiervan is dat onverteerde voedselelementen, schadelijke stoffen, verschillende soorten bacteriën, schimmels, parasieten en virussen gemakkelijk door de wand heen kunnen en in het bloed terechtkomen. Door deze "verkeerde stoffen" die in het bloed terechtkomen, kunnen op langere termijn de volgende gevolgen optreden: het immuunsysteem wordt (ernstig) onder druk gezet, lichaamsprocessen op alle niveaus worden verstoord, de lever wordt zwaar belast.

Een verstoord overbelast immuunsysteem kan als gevolg hebben dat de ontstekingsactiviteit in het lichaam verhoogt wordt, de bijnier uitgeput raakt en in sommige gevallen kunnen er zelfs auto-immuunziektes ontstaan. Eveneens kunnen er voedingstekorten ontstaan door een lekkende darmwand, omdat er minder voedingsstoffen, vitaminen en mineralen worden opgenomen. Ook kunnen als gevolg van een lekkende darmwand problemen ontstaan aan het zenuwstelsel. Denk hierbij aan: tintelingen in ledematen die gepaard kunnen gaan met gevoelloosheid, (spier)zwakte, zenuwpijnen, brainfrog (mistig hoofd), neuropathische pijn en andere neurologische klachten.
Laatst gewijzigd door Roxy op Zo 23 Okt 2016, 16:55, 5 keer totaal gewijzigd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 23 Okt 2016, 16:24

Hoi Roxy,

Krijg ik ook nog een antwoord?
:P

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 23 Okt 2016, 16:50

@Sproetje,
Sproetje schreef:Krijg ik ook nog een antwoord?
:P
Sproetje schreef:Maar even over jouw schimmel waar je lekkende darmen van hebt gekregen, ik vroeg me af hoe die schimmel daar is ontstaan, weet jij dat?
Gezien je nog nooit antibioticum hebt gehad vroeg ik me dat af.
Het is natuurlijk altijd prettig om te weten waar iets precies vandaan komt toch?
En wat gebruik je nu allemaal om ervan af te komen?
De 1e vraag candida is bij iedereen van nature aanwezig in de darmen. En ik verwijs naar de informatie hier boven gegeven bij 'Josie'.
En de 2e vraag. De candida en de parasieten worden met een natuurlijke-/complementaire behandeling behandeld.
De medicinale wietolie kan ook gaan bijdragen aan een verbeteringseffect op de lekkende darmen viewtopic.php?f=31&t=1198&start=50#p11822 , https://healthimpactnews.com/2016/how-p ... -to-offer/
Een behandeling met klei kan nog een aanvullende behandelingsoptie zijn.
En onderdelen uit het behandelprotocol van Prof M.M kunnen nog een optie zijn.

ps :P krijg ik misschien ook nog een antwoord op de vragen gesteld in jouw pv?
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 23 Okt 2016, 17:16

Roxy schreef:De 1e vraag candida is bij iedereen van nature aanwezig in de darmen. En ik verwijs naar de informatie hier boven gegeven bij 'Josie'.

De oorzaak via bovenstaande link die je geeft zegt dat de darmwand zijn integriteit verliest
Maar je geeft een algemeen antwoord, mijn vraag was rechtstreeks aan jou gericht.
Dit was mijn vraag:
Sproetje schreef:Maar even over jouw schimmel waar je lekkende darmen van hebt gekregen, ik vroeg me af hoe die schimmel daar is ontstaan, weet jij dat?

Dat iedereen candida in de darmen heeft weten we wel, maar de vraag was om exact te zijn hoe jouw lekkende darmen zijn ontstaan, niet iedereen krijgt "zomaar" lekkende darmen.
En niet iedereen krijgt bv een schimmel overgroei.

Van de antibioticum kan het bij jou niet komen want dat heb je nooit gehad.
Dus waar komt die overgroei van candida dan bij jou vandaan?

Die andere vraag of je "under our skin" deel 2 al had gezien is ook nog steeds niet beantwoord.

Mijn pers. verhaal ben ik vanaf het begin dat dit forum is gestart niet meer actief, ik hoop dat je dat kunt respecteren.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 23 Okt 2016, 17:44

@Sproetje,
Sproetje schreef:Die andere vraag of je "under our skin" deel 2 al had gezien is ook nog steeds niet beantwoord.
Je bedoelt deze? https://www.youtube.com/watch?v=vTSEoOqyJ0Q
Nee dat heb ik nog niet helemaal kunnen zien.

Sproetje schreef:Mijn pers. verhaal ben ik vanaf het begin dat dit forum is gestart niet meer actief, ik hoop dat je dat kunt respecteren.
Dat kan ik zeker respecteren.
Ik hoop dat je dan ook van jouw kant kunt respecteren dat ik niet op alle vragen een inhoudelijk antwoord zal gaan geven #wederzijds respect
De reden daar voor is al eens eerder in mijn pv aangegeven.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 23 Okt 2016, 19:11

Ja, die bedoel ik maar het kan ook in deel 1 staan.

Roxy schreef:Sproetje schreef:Mijn pers. verhaal ben ik vanaf het begin dat dit forum is gestart niet meer actief, ik hoop dat je dat kunt respecteren.
Roxy schreef: Dat kan ik zeker respecteren. Ik hoop dat je dan ook van jouw kant kunt respecteren dat ik niet op alle vragen een inhoudelijk antwoord zal gaan geven #wederzijds respectDe reden daar voor is al eens eerder in mijn pv aangegeven.

Vind ik niet te vergelijken, een topic dat actief is en een pers. verhaal van mezelf dat ik al 2 jaar niet meer gebruik.

Maar kijk, ik dacht zo:
Het leek mij niet zo'n probleem om uit te leggen waarom iemand een candida overgroei ontwikkelt zonder het gebruik van ab.
Ikzelf zou er niet zo'n probleem mee hebben om het te vertellen.

En het is misschien ook handig voor anderen om te weten wat je er zoal aan doet om het te bestrijden en wat wel/niet helpt.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 23 Okt 2016, 20:54

@Sproetje,
Sproetje schreef:
Roxy schreef:Sproetje schreef: Mijn pers. verhaal ben ik vanaf het begin dat dit forum is gestart niet meer actief, ik hoop dat je dat kunt respecteren.
Roxy schreef: Dat kan ik zeker respecteren. Ik hoop dat je dan ook van jouw kant kunt respecteren dat ik niet op alle vragen een inhoudelijk antwoord zal gaan geven #wederzijds respect De reden daar voor is al eens eerder in mijn pv aangegeven.

Vind ik niet te vergelijken, een topic dat actief is en een pers. verhaal van mezelf dat ik al 2 jaar niet meer gebruik.
Dan verschillen wij daarin van mening. 5 sept 2016 vertel je dat je onlangs een LBA hebt laten doen viewtopic.php?f=38&p=11334#p11334 vandaag dat je nog onder behandeling bent viewtopic.php?f=17&t=1246&p=12060#p12060
Dat kan ik persoonlijk niet helemaal goed rijmen dat mensen jou geen vragen mogen stellen hoe het nu met je gaat en met de behandelingen maar dat je zelf wel vragen aan mensen mag stellen en inhoudelijk het naadje van de kous wilt weten.

Het is aan een ieder vrij om te bepalen wat je wel of niet wilt delen en dat geldt ook voor mij ;)! Ik hoop dat je dat kunt begrijpen als ook kunt respecteren.
Sproetje schreef:Maar kijk, ik dacht zo:
Het leek mij niet zo'n probleem om uit te leggen waarom iemand een candida overgroei ontwikkelt zonder het gebruik van ab.
Ikzelf zou er niet zo'n probleem mee hebben om het te vertellen.

En het is misschien ook handig voor anderen om te weten wat je er zoal aan doet om het te bestrijden en wat wel/niet helpt.
Begrijpelijk maar ik blijf bij mijn standpunt.
Informatie lezen op het forum of via 'google' geeft een schat aan informatie wat de onderwerpen candida en lekkende darmen betreft.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 23 Okt 2016, 21:38

Roxy schreef:Dan verschillen wij daarin van mening. 5 sept 2016 vertel je dat je onlangs een LBA hebt laten doen viewtopic.php?f=38&p=11334#p11334 vandaag dat je nog onder behandeling bent viewtopic.php?f=17&t=1246&p=12060#p12060Dat kan ik persoonlijk niet helemaal goed rijmen dat mensen jou geen vragen mogen stellen hoe het nu met je gaat en met de behandelingen maar dat je zelf wel vragen aan mensen mag stellen en inhoudelijk het naadje van de kous wilt weten.

Je kunt als je wilt gewoon op het topic van Josie waar ik vertelde over mijn lba vragen stellen hoor, ik heb nooit beweert dat je dat niet mag, sterker nog sommigen doen dat ook gewoon, ik heb er geen moeiete mee om open te zijn hier over het hoeft niet per sé in mijn eigen verhaal, ik begrijp niet waarom je denkt dat zoiets op die manier moet.
Het tweede topic is weer iets anders daar reageer ik op iemand die vragen heeft.
Ook kun je lezen over mijn behandeling hier bv:
viewtopic.php?f=5&t=49&start=20
Verder vertel ik veel over mijn lichamelijke en geestelijke toestand, over het hele forum en reageer ik vanuit mijn eigen ervaringen.

Hopelijk kun jij dat binnenkort ook, dan wordt alles iets minder geheimzinnig en kun je zelf zeggen wat je allemaal gebruikt en wat jou geholpen heeft bij je lyme, en dat kan rustig buiten het pers. verhaal om hoor.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sproetje op Zo 23 Okt 2016, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Off-Topic Café”