Poria en Atractylodes

Sproetje

Poria en Atractylodes

Berichtdoor Sproetje » Za 26 Nov 2016, 22:18

Kent iemand de combinatie Poria 5 uit de Traditionele Chinese Geneeskunde?

Ik gebruik het voor mijn milt.

Graag zou ik ervaringen over het gebruik met dit middel willen delen met mensen die ook lyme hebben.
Ik gebruik het naast mijn antibioticum, in de hoop dat mijn milt weer beter gaat werken en daardoor de aanmaak van rode bloedcellen.

raftafari

Re: Poria en Atractylodes

Berichtdoor raftafari » Di 29 Nov 2016, 01:35

Hoe ga je weten of het je milt ondersteunt of stimuleert? (is daar een test voor?)
Ben er niet bekend mee direct maar lees inderdaqd dat het de milt zou helpen versterken.
Ik zie het nut wel van meer rode bloedcellen te hebben die meer zuurstof, voeding of eender kunnen versturen doorheen het lichaam en terwijl beter de slechte bloedcellen te vervangen.
maar hebben mensen met lyme vaker miltproblemen? wat geeft dit dan voor problemen?
Merk je al verschil met het nemen van de poria 5 (neem je het op eigen houtje of in overleg met je arts owv ab?)
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 30 Nov 2016, 16:42

Dank je wel voor je reactie,

raftafari schreef:Hoe ga je weten of het je milt ondersteunt of stimuleert? (is daar een test voor?)

Ik denk dat er geen test voor is, maar ik hoop er mijn verhoogde Mgus mee te normaliseren.
En misschien heb ik een vergrote milt, dat denk ik naar aanleiding van mijn lba, waar mijn rode bloedcellen de vorm van een traan hebben. maar daarvoor zou ik een afspraak bij mijn huisarts moeten gaan maken om zoiets te bevestigen.
De verhogde IgG kappa (Mgus onderzoek) vind ik goed passen bij de uitslag lba.

Ik heb 1 consult gehad bij iemand die TCM en acupunctuur doet, tijdens dat consult is mijn hele ziektebeeld aan de orde gekomen.
Het advies was bv:
Eleutherococcus

Nu is het zo dat ik weet dat eleutherocuccus helemaal niet gebruikt mag worden wanneer je lymfocyten aan de hoge kant zijn.

Vandaar dat ik zelf ben gaan zoeken met mijn eigen boeken en met behulp van mijn omgeving.

In het verleden heb ik al genoeg verkeerde adviezen gekregen, die zelfs averechts werkten.

raftafari schreef:Merk je al verschil met het nemen van de poria 5 (neem je het op eigen houtje of in overleg met je arts owv ab?)

Ik neem het op eigen houtje, mijn Clarytromycine was op en het ging weer minder goed.
Over 3 weken overleg ik het met de lyme arts

Ik kan er ook geen informatie over vinden mbt lyme, misschien dat jij meer info hebt hierover?

Wel kan het zijn dat je milt niet goed meer zijn werk doet waardoor er iets fout gaan in de aanmaak van het beenmerg.

Dat kan komen door de borrelia.
Maar bij Bartonella ook (hoewel ik geen Bartonella klachten meer heb)
Ik ben nog op zoek of het misschien ook door de mycoplasma zou kunnen komen, maar dat is vrij veel zoeken.

Of dit het goede middel is weet ik ook niet precies.
Heb wel veel gelezen over deze combinatie ik zou er nog veel meer over kunnen vertellen, maar dat was niet echt mijn bedoeling

Ik hoop hier op het forum meer ervaringsverhalen te horen, vandaar deze post.

En misschien zijn er mensen die onderzoeken kennen over hoe het zit in relatie met de borrelia, mycoplasma en de genoemde middelen.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 06 Dec 2016, 19:52

Ik vond nog wel een studie, niet gelinkt aan borreliose, maar hepatitis:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4277987/

Our previous studies showed that “TTK” can stimulate the transformation of bone marrow stem cells into liver cells, and may act by affecting the expression of genes in liver tissue[3,5,15,23]. We used the “MSG-regeneration-rat” model[24] to explore relevant connections between liver regeneration and various activities of the central nervous system/hypothalamus-hypophysis-liver axis/nerve-endocrine-immune network. Our results revealed that “TTK” has a bidirectional regulatory role in liver regeneration, as well as a beneficial role in orderly recovery from liver damage[20,21,25-29].

Our current multi-center clinical study did not use a double-blind design; therefore, the results may have been affected by observer bias. A large-scale, multi-center, randomized, controlled, double-blind clinical trial will be required to confirm our findings.

Nu dacht ik dat de lever en de milt ook het beenmerg beïnvloeden

http://www.hematologienederland.nl/book/export/html/73

Terug naar “Supplementen en kruiden”