Gupta Amygdala Retraining Programme

Karin

Re: Gupta Amygdala Retraining Programme

Berichtdoor Karin » Zo 11 Dec 2016, 09:57

Bedankt Daisy!

Ik zal even in je persoonlijke verhaal duiken voor meer details. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet iets voor mij is, maar ik vind het wel erg interessant.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Zo 11 Dec 2016, 12:17

Het persoonlijke verhaal van mij is wel heel lang hoor, maar v.a. pagina 23 wat ik in Oktober had geconstateerd beschreef ik daar, en besefte ik dat ik die laatste hobbel moest gaan nemen i.v.m de Amygdala te trainen om het weer normaal te laten reageren.

Dat gedeelte over het getraumatiseerde brein was dus iets wat mij direct aansprak, want dit voelde bij mij ook zo.
Het is inderdaad iets wat je echt moet aanspreken of het wel 'dat' is wat er bij jou aan de hand is. Ikzelf vind trouwens dat deze retraining een goede manier om jezelf te leren kennen. hahaha zelfs op mijn leeftijd nog! :mrgreen: Ik ben 62 jaar!
Maar het spreekwoord zegt niet voor niets: "Je bent nooit te oud om te leren."

Daisy
Luister naar je lichaam.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Zo 18 Dec 2016, 18:59

Even een update:

Het werkt voor mij!!! Ik ben al 2 maanden bezig met de re-training. En ik heb al een andere kijk op mijn gedachten en stuur het de goede richting op. Ook ben ik veel minder bezig met de ziekte en kijk naar hetgeen ik heen wil. Dat is dat ik in het voorjaar weer zonder al te veel problemen van het komend seizoen kan gaan genieten.
De geluiden die ik nog erg versterkt hoor (Hyperacusis) is nog een dingetje waar ik aan moet werken, maar ik heb al rustig aan wat meer mensen op visite gehad. Maar wel aangegeven dat er niet doorelkaar heen gepraat of heel hard gelachen moet worden. ook erbij uitgelegd wat mijn probleem hiermee is.
Er werd goed op gereageerd....gelukkig! want daar was nou juist ik bang voor. Mensen begrijpen vaak zulke dingen niet.
Maar we zijn vaak bang voor de dingen die helemaal niet gaan gebeuren. Een oud spreekwoord is nog altijd van toepassing!

De training vergt elke dag huiswerk voor mij, maar het scheelt dat ik er direct al profijt van had. Dat stimuleerde mij enorm. Nu op naar de komende 4 maanden.
Ik vond dit het vermelden waard!

Daisy
Luister naar je lichaam.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Wo 11 Jan 2017, 13:22

update 4 maanden retraining:

Sinds ik met deze training bezig ben, neem ik andere beslissingen, en ga ik minder snel over grenzen heen en voel ik me minder snel verdrietig omdat ik deze keuze gewoon moet maken vanwege mijn gezondheid.
Doe ik dat niet, dan heeft niemand wat aan me omdat ik dan toch over mijn grens ga en ik dan ziek wordt, meestal direct de volgende dag al. Dat ziet natuurlijk niemand, maar ikzelf en mijn man worden er wel mee geconfronteerd en ik word hierdoor meer en meer teleurgesteld.
Dus die keuze om niet over mijn grens te gaan helpt mij eerder te herstellen. Al is het moeilijk voor mij de grens te bepalen als ik me goed voel. Dat blijft wel lastig.

Ik heb geleerd dat het goed is zoals het nu is, met al mijn sterke en zwakke kanten en ik heb geleerd om mijn beslissingen serieus te nemen wat mijn gezondheid aangaat, maar er ook niet teveel bij stil te staan, zodat ik minder roofbouw pleeg op mezelf en de plotselinge vermoeidheid en migraines me minder overkomen. Er is ook ruimte gekomen voor andere en leukere dingen. Hiermee ben ik erg blij, want ikzelf bleef te lang hangen en me teveel focussen op mijn ziekte en het herstel. Ik heb leren loslaten en ga er nu ontspannen mee om. Ik besef ook dat de restverschijnselen die ik heb overgehouden niet meer de eerste plaats in mijn denkpatroon moet innemen.
Mindset veranderen - Loslaten- Verder groeien. (maar ik was hier ook aan toe na 4 jaar intensief behandelen)

Ik luister veel meer naar mijn lichaam en naar mijn gevoel. Want ik moet nog langer mee...... :wink:
Deze trainingen helpen mij enorm mee op mijn lange weg naar herstel!
lange weg.jpg
lange weg.jpg (37.75 KiB) 5137 keer bekeken

PS
Even een herinnering aan het feit dat deze Gupta Amygdala Re-training, voor vele Lymepatiënten die nog middenin de behandelingen zitten niet helemaal kan werken zoals ik het ervaar.
Ik was n.l al van mijn behandelingen af. De bacterie was al uit mijn lichaam. Alleen mijn brein wist dit nog niet! :roll:
Vandaar deze retraining.
Ik voelde dat ik hier aan toe was.
Dat heeft ook te maken met dat ik mijn lichaam goed ken. Mijn geest leer ik nu pas goed kennen, en je geest is ook een erg belangrijk onderdeel, natuurlijk! Lichaam en geest werken nu eenmaal samen.
Alleen bij mij was die samenwerking uit balans. Dus komt deze retraining bij mij heel goed van pas! ;)

Daisy
Luister naar je lichaam.

Terug naar “Overige”