Uitslagen Armin labs

Sproetje

Uitslagen Armin labs

Berichtdoor Sproetje » Za 07 Jan 2017, 20:05

Mijn uitslag Armin labs

Mittels Elispot finden sich aktuell positive T-Zell-Reaktionen gegen Borrelia burgdorferi

Erläuterung der Antigene:
-Borrelia burgdorferi Vollantigen: Borrelia burgdorferi B31
Referenz-Stamm (Borrelia burgdorferi sensu stricto)
-Borrelia burgdorferi peptide mix: OspA von Borrelia b sensu strico, Borrelia b. afzelli, Borrelia b. garinii + OspC
nativ + DbpA rekombinant
- Borrelia burgdorferi LFA-1 ( Lymphocyte Function Antigen 1)
Eigenes Körperprotein + Borrelia burgdorferi sensu strico ( shared epitope) . Häufig assoziiert mit
Autoimmunerkrankungen wie Kollagenosen, Rheumatoider Arthritis, Vaskulitis,.
Bei positivem oder grenzwertig positiven Ergebnis werden emphohlen: ANA, CCP-Antikörper, ANCA.

Borrelia b. Vollantigen: 6 SI
ab 4 = positiv

Borrelia b. OspA/OspC/ObpA: 4 SI
ab 4 = positiv

Borrelia b. LFA-1 : 0 SI

Chlamydia Pneumonia Elispot: 13 SI
ab 4 = positiv

Mittels Elispot finden sich aktuell positive T-Zell-Reaktionen gegen Chlamydia pneumoniae

CD3-/CD57/ + Zellen
NK-Zellen (CD56 + CD3-) %lymph : 7,46 %
6.00 - 29,00 is de referentie waarde
Dit is het enige onderdeel dat een beetje laag uitviel de rest zat goed in het midden van de waardes.

Mycoplasma pneumoniae IgA 0.7 Referentie waarde: < 1.0
Mycoplasma pneumoniae IgG 12 Referentie waarde: < 20
Mycoplasma pneumoniae IgM 0.3 Referentie waarde: < 1.0

Deze was gelukkig negatief

Bartonella was negatief en Babesia ook

PS

Ik was nog vergeten (of had het niet goed gezien) dat de CD 57 + ook net op de rand zitten:

CD 57+ NK-Zellen absolut: 100/ul referentie waarde: 100-360
(Grenzwertiger Referenzbereich: 100 - 130 / ul )

Mittels Bestimmung der CD 57+ Zellen fraglicher Hinweis auf einen chronisch-entzündlichen Prozess, z B Infektionen mit Borrelia burgdorferi und/oder Chlamydia Pneumoniae oder anderen Bakterienarten
Laatst gewijzigd door Sproetje op Za 28 Jan 2017, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

VerlorengezondheidM

Re: Uitslagen Armin labs

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 09 Jan 2017, 01:12

Erg interessant bedankt voor het plaatsen, deze van Armin Labs had ik namelijk nog nooit ingezien, maar ik was daar wel benieuwd naar.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Eus

Berichtdoor Eus » Ma 09 Jan 2017, 11:33

Zijn deze uitslagen van recente datum? En welke Bartonella- en Babesiavarianten zijn er getest en met wat voor een test?

Tip; Mycoplasma is heel gemakkelijk aan te vragen via de huisarts.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 09 Jan 2017, 16:01

@Eus en Sproetje,
Eus schreef:Zijn deze uitslagen van recente datum? En welke Bartonella- en Babesiavarianten zijn er getest en met wat voor een test?
ArminLabs https://www.arminlabs.com/nl/services

Is het onderzoek gedaan na 4-6 weken zonder antibiotica Claritromycine gebruik? viewtopic.php?f=37&t=1325 , http://www.lymemed.nl/protocollen/schema.pdf

Goed dat de Borrelia garinii en de Bartonella negatief zijn.
Ik kan mijn voorstellen dat je best geschrokken kunt zijn van de Borrelia burgdorferi uitslag die nog steeds of opnieuw -herinfectie- positief is; Rapport Gezondheidsraad 'Lyme onder de loep' blz 14 https://www.gezondheidsraad.nl/sites/de ... e_loep.pdf
Veel sterkte gewenst!
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Berichtdoor Eus » Ma 09 Jan 2017, 17:05

Rapport Gezondheidsraad 'Lyme onder de loep' blz 14 https://www.gezondheidsraad.nl/sites/de ... e_loep.pdf

Roxy, wat wil jij met je quote zeggen? De gedane testen worden nl. verderop "afgeserveerd" door diezelfde GR.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 09 Jan 2017, 17:24

Hallo Eus,
Eus schreef:
Rapport Gezondheidsraad 'Lyme onder de loep' blz 14 https://www.gezondheidsraad.nl/sites/de ... e_loep.pdf
Roxy, wat wil jij met je quote zeggen? De gedane testen worden nl. verderop "afgeserveerd" door diezelfde GR.
Het is van mijn kant enkel bedoeld als een verwijzing bij @sproetje naar de genoemde mogelijkheid van een herinfectie op blz 14 zie het plaatje.
Een herinfectie als gevolg van een nieuwe opgelopen (gemerkt of ongemerkt) teken-/nimfen beet die een -nieuwe- positieve Borrelia uitslag kan geven. Er kunnen verschillende redenen zijn voor de positieve Borrelia uitslag; een mogelijkheid van een herinfectie of dat de behandelingen die zijn gedaan in de afgelopen tijd-jaren nog niet goed zijn aangeslagen.

Overigens de verdere inhoud van het rapport daar heb ik zeker ook de nodige vraagtekens bij en ben ik het met je eens.
Laatst gewijzigd door Roxy op Ma 09 Jan 2017, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Berichtdoor Eus » Ma 09 Jan 2017, 17:48

Het is van mijn kant enkel bedoeld als een verwijzing bij @sproetje naar de genoemde mogelijkheid van een herinfectie op blz 14 zie het plaatje.

Hoi Roxy,

Dan is het mij nu duidelijk. Ik had naar hetzelfde plaatje gekeken en meende dat jij zou doelen op persisterende infectie.

Groeten,
Eus

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 09 Jan 2017, 19:05

Eus schreef:Zijn deze uitslagen van recente datum? En welke Bartonella- en Babesiavarianten zijn er getest en met wat voor een test?

Tip; Mycoplasma is heel gemakkelijk aan te vragen via de huisarts.

Goed dat je het noemt, de uitslagen zijn van begin 2017, bloedafname rond afgelopen kerst.

Van Bartonella is alleen de henselae gestest, deze was: IgG < 1.32 titer: < 1.64
Van Babesia alleen de microti, deze was: IgG < 1.16 titer: < 1.16

Deze twee zijn in Maastricht gedaan.
Welke test dit precies is geweest weet ik niet, maar nu je het vraagt, wil ik het ook wel graag weten
Er staat alleen onder het kopje methode:
Serum.

Roxy,

Mijn laatste clarytromycine was ergens eind oktober 2016.
Het gaat niet over een herbesmetting maar ter evaluatie van de tot nu toe soorten van behandelingen.
Of deze afdoende zijn geweest of niet, zo te zien niet.

Toevoeging: de laatste claritromycine was door huisarts voorgeschreven voor precies 1 week.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Wo 04 Okt 2017, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Eus

Berichtdoor Eus » Ma 09 Jan 2017, 19:10

Goed dat je het noemt, de uitslagen zijn van begin 2017, bloedafname rond afgelopen kerst.

Oei, dat is zelfs zeer recent.... Wat een tegenvaller dan!

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 09 Jan 2017, 19:14

VerlorengezondheidM schreef:Erg interessant bedankt voor het plaatsen, deze van Armin Labs had ik namelijk nog nooit ingezien, maar ik was daar wel benieuwd naar.

Ja, en er staat een duidelijke beschrijving bij.
Is wel prettig.

Ik ben trouwens blij dat die Borrelia b. LFA-1 op nul staat, ik begon me n.l.. de laatste tijd nogal zorgen te maken of het inmiddels misschien wel een auto-immuun ziekte was geworden.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”