Yoga, beweging, ontspanning, meditatie en ademhaling

Roxy

Yoga, beweging, ontspanning, meditatie en ademhaling

Berichtdoor Roxy » Di 21 Nov 2017, 22:42

Afbeelding Yoga oefeningen (aangepaste vorm, en hoe klein de beweging ook kan zijn, dat is ook altijd goed!), meditatie-/ontspannings-/visualisatie oefeningen, ademhalingsoefeningen, naar muziek luisteren..
Het kan allemaal bijdragen aan een beter welzijn van lichaam en geest.

Ik volg Yoga les in een kleine groep van 6-9 mensen. Dat doe ik sinds een aantal jaren ook toen ik erg ziek was en veel pijn had. Het is onder goede en persoonlijke begeleiding van een Yoga lerares en ik krijg vaak aanpaste of lichtere oefeningen omdat ik niet met alles mee kan doen.
Lichamelijke beweging ook al is het nog zo klein en licht wat je kunt doen wordt aangeraden als ook ontspanning van lichaam en geest.
De ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen of meditatie oefeningen zijn licht en kunnen vaak altijd mee worden gedaan.
En als een yoga oefening niet kan of niet lukt is het mee doen in gedachten (visualisatie) een optie. Dat heeft zelfs al een effect en een uitwerking op lichaam en geest.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Yoga, beweging, ontspanning, meditatie en ademhaling

Berichtdoor Roxy » Di 21 Nov 2017, 22:50

Supine bed Yoga for spoonies https://www.youtube.com/watch?v=XDWE6cCV5oo
In this bed yoga practice for Spoonies, I will guide you through gentle supine yoga poses that will help to relax the body and recirculate stagnant energy. This entire practice is done lying down, and I would consider it safe for most Spoonies, including those with POTS, EDS, fibromyalgia, cfs/me, etc. so long as you are listening closely to your body.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 09 Jan 2018, 14:40

Enkele mindfulnessoefeningen beluisteren. Maar hoe gebruik je die oefeningen?
Uitleg geluidsbestanden https://nouddehaas.nl/geluid/uitleg-geluidsbestanden/

Oefeningen https://nouddehaas.nl/geluid/geluidsbestanden/

Afbeelding

Eus

Berichtdoor Eus » Di 09 Jan 2018, 16:11

Ik heb me aangemeld voor Yin Yoga bij de sportschool, dat is iets nieuws. Ik ben reuze benieuwd!

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 04 Jun 2018, 20:28

Afbeelding
De Yoga les is buiten op een mooie locatie. De vogels zingen prachtig, de buiten lucht is heerlijk fris en de rust is fijn.

De tekenverwachting op tekenradar staat op rood = zeer hoog!; Bron https://www.tekenradar.nl/
Dat gooit roet in het eten en kan het voor mij niet doorgaan.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 12 Jun 2018, 19:00

De Yoga lessen zijn tot het einde van het seizoen binnen! Fijn :)!

Bij de binnen les hoorde ik dat er bij een aantal mensen bij de buiten les van vorige week een teek op het lichaam (knieholte, lies, nek bij de haargrens) was gevonden. Teken hadden vast gezeten (tekenbeet) en waren thuis verwijderd met een tangetje.

Niet alle mensen in de nieuwe groep van dit seizoen weten dat ik die ziekte van Lyme en herinfecties heb gekregen. Er kwamen allemaal vragen en ik heb informatie kunnen geven, informatie over teken en nimfen gegeven, tekenradar doorgegeven en het kopen van een tekenkaart aangeraden.
Sommigen wisten niets over teken en nimpfen en de ziekte van Lyme en waren nogal geschrokken ook omdat een paar dames jonge kinderen hebben of kleinkinderen hebben en het doen van een tekencheck niet kennen.
Al met al een goed leermoment voor de mensen :)!

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 16 Jan 2019, 20:23

Tubantia
4 oktober 2018
Yoga vanuit je (niet zo) luie stoel
Toch is stoelyoga zeker niet alleen voor ouderen bedoeld, benadrukt Groot. „Ook voor jonge mensen met blessures, aandoeningen of zelfs handicaps biedt dit mogelijkheden.”

Pijnklachten
De 45-jarige Saskia Warringa uit Overdinkel is het levende voorbeeld. Ze heeft artrose in haar gewichten, de ziekte van lyme en fibromyalgie. Ze probeerde van alles om fit te blijven, maar hardlopen, fitness, en zelfs wandelen lukte niet. Ze besloot ook yoga een kans te geven, maar ook daar raakte ze te snel vermoeid en waren er te veel pijnklachten.

Na een lange periode van frustratie, zakte haar de moed in de schoenen. Maar met stoelyoga heeft ze dan eindelijk haar plekje gevonden. Ze raakt er haast geëmotioneerd van na afloop van de les. „Dat is ook het fijne aan yoga. Alle emoties komen los tijdens zo’n meditatie. En er wordt hier niet raar opgekeken als je ze even laat gaan.”
Lees meer Bron https://www.tubantia.nl/losser/yoga-van ... ~a346b1ff/

Terug naar “Overige”