Wetenschappelijke literatuur die de persistentie van Lyme onderbouwt

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
teike.vanbaden

Wetenschappelijke literatuur die de persistentie van Lyme onderbouwt

Berichtdoor teike.vanbaden » Ma 01 Jan 2018, 19:11

Hallo allemaal,

Allereerst beste wensen. Voor de mensen die niet op Facebook e.d. zitten:

Ik heb weer een engels artikel geschreven. Dit keer over de literatuur die ondersteunt dat de huidige behandelingen onvoldoende werken en persistentie een probleem is/kan zijn in mensen die klachten houden na behandeling.

http://lyme-basics.com/2017/12/28/chronic-lyme-exist/

Ik probeer over dit onderwerp genuanceerd te schrijven en toch stevig. Hopelijk is dat gelukt.

Mijn volgende artikel duikt verder de diepte in en gaat over Steiner, Mattman, MacDonald, Sapi, Miklossy en Allen. Onderzoekers die aantoonden dat spirocheten een rol spelen in MS, ALS, Parkinson en Alzheimer en via laboratorium-techniek aangetoond zijn als passend binnen de groep Borrelia spirocheten maar van een andere soort zijn dan burgdorferi, afzelii of garinii.

Dit volgende artikel zal wel een langere tijd op zich wachten aangezien Steiner en Mattman al een tijdje dood zijn en MacDonald en Miklossy moeilijk te pakken zijn te krijgen voor interviews.

Daarnaast moet ik veel inlezen mbt directe microscopie, staining methodes en het kweken en zichtbaar maken van pleomorfe vormen van bacterien in het algemeen en borrelia in het bijzonder.

Deste interessanter en uitdagender!

Maar goed, dit artikel is wat makkelijker en minder diepgaand dan waar ik me komende maanden op ga storten.

Veel leesplezier en veel gezondheid komend jaar gewenst.

Groet,
Teike

Terug naar “Artikelen en Linkjes”