Borrelia en verlamming in het spijsverteringskanaal, Bismut?

jozzie

Re: Borrelia en verlamming in het spijsverteringskanaal, Bis

Berichtdoor jozzie » Di 23 Dec 2014, 19:04

Hoi Savan,

Ranitidine is niet hetzelfde als Bismuth. Bevat ranitidine.
Ranitidine is een maagzuurremmer. Verhinderd de aanmaak van maagzuur. Wordt vaak gebruikt bij reflux problemen.
Als je daadwerkelijk de Helicobacter Pylori bacterie hebt, wordt er vaak een combi van twee soorten AB en een maagzuurremmer voorgeschreven. Hopelijk ben jer snel vanaf.
Bismuth is een element uit het periodiek systeem. Heeft vele toepassingen. Ook bij spijsverterings problemen.

Groet Jozzie

savan

Berichtdoor savan » Wo 24 Dec 2014, 05:47

Okay bedankt,
het was mij onduidelijk omdat er middelen verkrijgbaar zijn zoals ranitidine bismut.
Het klopt wel wat je zegt dat je ranitidine als maagzuurremmer nodig hebt met 2 ab middelen.
Ik ben gisteren begonnen het sloeg direct al aan, wat een verschil.

Groetjes

PS weet je het zeker roxy want ik lees op wiki bij ranitidine bij de chemische beschrijving van ranitidine, ranitidine bismut citraat
zie hier'

http://en.wikipedia.org/wiki/Ranitidine

Hier nog een artikel over ranitidinebismut en de werking bij lyme in maag darm kanaal;

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12051564

Volgens mij is dit middel essentieel in de behandeling bij lyme en helicob.
Het heeft een langdurige werking tussen de 12 en 24 uur voor 1 tabletje.
wel denk ik dat je b12 opname naar de filistijnen gaat dus aanvullen met b12 is geen overbodige luxe.

De arts zei tegen mij dat ik ranitidine bismut moest gaan halen omdat ab wel helpt bij lyme maar snel opgenomen wordt vanuit het maag darmkanaal naar de weefsels toe en die bacterie hierdoor dan weer naar het maag darm kanaal verschuift, en het helpt bij helicob.

Het is aan te bevelen in elk geval.

groetjes.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Vr 26 Dec 2014, 15:23

Als je een infectie hebt met helicobacter, dan krijg je standaard toch een kuur met verscheidene ab ?http://www.maagproblemen.info/maagaandoeningen/helicobacter-pylori/

Josie

Berichtdoor Josie » Za 27 Dec 2014, 23:00

@Savan, de ranitidine die je bij de drogist kan krijgen is volgens mij ranitidine zonder bismut. Er zijn aanwijzingen dat bismut beter/sterker werkt i.c.m. ranitidine. Ben blij te horen dat jouw combi voor jou werkt.

@Paperwhite,
paperwhite schreef:Als je een infectie hebt met helicobacter, dan krijg je standaard toch een kuur met verscheidene ab ?

Ja, dat klopt, symptomen + positieve serologie = behandeling.
Bij mij kwam het niet uit de serologische test, dus daar gingen mijn kansen op behandeling... Mijn huisarts wil geen ademtest of ontlastingsonderzoek doen. Jammer want de serologische test is niet 100% betrouwbaar en gezien mijn symptomen denk ik dat mijn maag en dunne darm op de 1 of ander manier toch ontstoken en/of geïnfecteerd zijn.

Mijn huisarts schrijft me tot nu toe maagzuurremmers voor die mijn darmklachten verergeren, en die ik daarom dus niet neem en hij schrijft pijnstillers voor zoals een megadosis nalproxen waar ik nog méér maagpijn van kreeg. Ik kreeg ook een bloedsmaak in mijn mond en zwarte ontlasting...

Gelukkig was dit na 1 nacht weer okee zodat ik mijzelf niet hoefde bloot te stellen aan 112-medici waarbij ik uit ervaring bang ben geworden dat ze zodra ze ‘chronische borreliose’ horen, hierover vallen en met hun handen in het haar zitten. :shock:

Ondertussen heb ik nog steeds na het eten vaak een paar uur lang uitstralende zenuwpijn.
Ik weet niet of mijn symptomen komen door alleen maar zenuwschade, tijdelijk zenuwuitval, of door helicobacter of (gewoon) door borrelia of door nog wat anders. Ik probeer ook SIBO te behandelen.

Ik ben nu even tijdelijk gestopt met de bismut, omdat ik in januari opnieuw om een test ga smeken en de betrouwbaarheid van de test niet wil beïnvloeden door de medicatie. Ik heb ook een consult met een nieuwe lyme-arts in het vooruitzicht. :)

Josie

Eus

Berichtdoor Eus » Za 27 Dec 2014, 23:38

Maagklachten kunnen ook te maken hebben met Bartonella. Ik heb een aantal jaren 80 mg. Omeprazol geslikt om mijn maagklachten beheersbaar te houden...

Josie

Berichtdoor Josie » Za 27 Dec 2014, 23:56

Dankje! Dat zou nog een verklaring kunnen zijn, heb je daar meer info over? Ik heb ook iets meer last sinds ik bühner's bartonella protocol geprobeerd heb én extra zuurstof én mijn typische bartonella huiduitslag die ik een poos geleden op mijn rug heb gehad.
Josie

Eus

Berichtdoor Eus » Zo 28 Dec 2014, 00:05

Geen extra informatie, de behandelend arts uit Augsburg verklaarde mijn extreme maagklachten zo. Ik heb destijds daar verder info over opgezocht maar niets bewaard.

jozzie

Berichtdoor jozzie » Zo 28 Dec 2014, 19:19

Hoi Josie,

Als je jezelf van Sibo verdenkt is het inderdaad niet slim om maagzuurremmers als omeprazol te nemen. Die proton pomp remmers worden er van verdacht Sibo te kunnen veroorzaken.
Zie http://en.m.wikipedia.org/wiki/Small_intestinal_bacterial_overgrowth
Maar die had je ongetwijfeld al gelezen. :mrgreen:

Hé, gelukkig nieuwjaar.

Jozzie

Terug naar “Supplementen en kruiden”