...komt een teek bij de dokter...

Josie

Re: ...komt een teek bij de dokter...

Berichtdoor Josie » Do 26 Apr 2018, 08:18

2013 Is inderdaad niet meer representatief. Op de site vermelden ze nu dit:
https://www.mglab.nl/veelgestelde-vragen.html#uit_bet6
Komen de analyses in aanmerking voor vergoeding?
Onderzoeken aangevraagd bij MGlab&Advies komen niet in aanmerking voor vergoeding uit de basisdekking. Wij hebben vernomen dat er een aantal zorgverzekeraars (deels) vergoeding bieden uit een aanvullende module (alternatieve geneeswijze). Medewerkers van MGlab&Advies kunnen u daar verder niet over informeren. U kunt dit zelf in de polisvoorwaarden nakijken of bij uw zorgverzekeraar navragen.

Sorry Bert voor de korte onderbreking van je topic!

BertC

Berichtdoor BertC » Do 26 Apr 2018, 22:34

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Dr keuringsarts van de verzekering wil me op fysio-verbeter-traject zetten...

Ik heb daar geen goed gevoel bij.
Maar ik heb te luisteren dus we zien wel.

Verder voel ik me ff aardig uitgedokterd en geen zin of behoeft om weer ergens nul op rekest te verkrijgen....

Josie

Berichtdoor Josie » Do 26 Apr 2018, 22:50

BertC schreef:Verder voel ik me ff aardig uitgedokterd en geen zin of behoeft om weer ergens nul op rekest te verkrijgen....

Dat kan ik me voorstellen Bert.... :(

BertC schreef:Dr keuringsarts van de verzekering wil me op fysio-verbeter-traject zetten...

Mijn primaire reden dat ik naar fysiotherapie ga is ook om in de ogen van huisarts en keuringsartsen iets te doen...
Pas op de 2de plaats denk ik er zelf misschien wat baat bij te kunnen hebben, wat tot nu toe nog steeds niet het geval is.

Vanaf het moment dat je als lyme-patiënt financieel afhankelijk wordt krijg je een hoop 'collateral damage', want over het algemeen worden aanhoudende klachten en beperkingen niet erkend en begrepen.

Misschien kan je een fysiotherapeut vinden die in ieder geval aan jou kant staat i.p.v. iemand die jou op een gegeven moment zelf de schuld geeft mocht de behandeling niet werken?

Josie

BertC

Berichtdoor BertC » Di 08 Mei 2018, 22:14

Dank je josie

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Do 10 Mei 2018, 09:34

Beste Cesar, ik heb jouw bericht verplaatst en voor jou een nieuw onderwerp aangemaakt, zo blijft het verhaal van BertC hier centraal staan.
Je kan jouw bericht hier terugvinden: viewtopic.php?f=38&t=2029

Leia, moderator

BertC

Berichtdoor BertC » Do 20 Sep 2018, 20:07

Hoi allemaal,

Gisteren bij een orthopeed geweest ter keuring voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering..
De beste man kon orthopedisch geen belemmeringen vinden.

Hij suggereerde als vervolg eventueel onderzoek bij neuroloog die ook kennis heeft van Lyme. Volgens hem zal dat dan waarschijnlijk in een academische kliniek gaan zijn..

Dat vind ik een goed plan. Ik denk zelf aan post-Lyme maar hoe gaan we dat aantonen.

Na inspanning wordt ik “gestraft” door pijn in armen. Verder lang problemen na bijzondere handelingen die ik niet gewoon ben.. heel vreemd.

Gr Bert

BertC

Berichtdoor BertC » Di 02 Okt 2018, 22:31

The continuing story.....
pijnen komen terug...
Brain fog...
Help...

Ik heb moeite met concentreren, verminderde creativiteit, moeite met helder denken, moeite om nieuwe dingen te leren, omdraaien van cijfers, moeite met gesprekken volgen: dit lijkt op brain fog

Als ik dat combineer met de zenuwpijn in de armen ben ik op het spoor van post-Lyme

En nu? Ik ben nog immer 60 % arbeidsongeschikt voor mijn oude professie dierenarts in de praktijk. Daarnaast ben ik nu 1 jaar aan het werk in kantoorfunctie als dierenarts bij een farmaceutisch bedrijf.

Het contract is verlengd. Prima. Echter ik had nu voor onbepaalde tijd verwacht en dat durft men niet aan. Men zoekt het in communicatie cursus volgen en daar proberen vooruit te komen.. maar dat zie ik niet zo zitten.
Ik denk dat je de aard van het beestje niet kunt veranderen en dat het beter voor me is om verder te gaan kijken.

Heikel punt nu is de fysieke situatie met me dus het is wel eens ooit beter geweest.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 04 Okt 2018, 19:11

Hoi Bert,

Had je al eens de western blot van IgeneX overwogen?

{ik heb niet je hele verhaal gevolgd, misschien had je al een blot laten doen}

Heel veel sterkte iig toegewenst

BertC

Berichtdoor BertC » Do 11 Okt 2018, 20:26

@sproetje, ik heb de lymespot laten doen ...is soort van aangepaste western blot toch .....,?!.of ben ik in de war met iets anders...

meid1988

Berichtdoor meid1988 » Vr 12 Okt 2018, 11:05

ik herken een aantal dingen uit bovenstaande reacties.

ik heb diverse lyme-uitslagen (positief) en hiervoor behandeling gehad
ga om de 2 weken naar fysio
en neuroloog heeft stempel FNS geven, want die geloofd niet in lyme
maar ik heb veel pijn, spier- en gewrichtspijn, arm+hand kan ik niet gebruiken
en zit 3/4 jaar al in de ziektewet, werkgever heeft m'n contract niet verlengd
uwv zal wel op een gegeven moment gaan zeggen, ga maar iets doen
heb ik de vorige keer ook mee gemaakt

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”