Alfa liponzuur

Sproetje

Alfa liponzuur

Berichtdoor Sproetje » Vr 09 Jan 2015, 14:08

Hallo Iedereen,

Zijn er mensen die dit kennen of misschien al gebruiken of gebruikt hebben?
Het mag geloof ik niet samen met antibioticum?

http://www.naturafoundation.nl/monograf ... nzuur.html

RoelA

Re: Alfa liponzuur

Berichtdoor RoelA » Vr 09 Jan 2015, 20:25

Een hoop lymeartsen gebruiken dit naast antibiotica. Bij Burrascano staat het zelfs op de "required" lijst van supplementen.

Ik gebruik het zelf ter ondersteuning en bescherming van de zenuwen (ivm zenuwschade door tinidazole).

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 09 Jan 2015, 22:27

Hoi Roel,

Ik wist niet dat Burrascano dit voorschrijft.
Dat stelt me gerust.
Want ik kreeg het advies om dit te gebruiken samen met natuurlijke vitamine c en mariadisteltinctuur
Ben er gisteren mee begonnen.

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 10 Jan 2015, 18:01

.
Laatst gewijzigd door Lola Lyme op Wo 04 Jul 2018, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Di 13 Jan 2015, 14:04

Wie kent een goed merk met niet te grote capsules ?

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Do 15 Jan 2015, 17:44

Wat vind jij niet groot Paper?
Ik heb gezocht en alfa liponzuur is poeder, het beste is puur zonder troep er in, neem aan dat je het daar mee eens bent.
Als je problemen hebt met de normale capsules die ze meestal gebruiken, dat is maat 0 dan is maat 1 een stuk kleiner.
Bij Azarius kan je capsulevullers kopen voor ca 25 euro, drie maten, 00 is de grootste 1 is de kleinste.
Weegschaaltjes tot 100 gram zijn een tientje op ebay, koop die dus niet voor veel meer in nederland, euromunten hebben een precies gewicht dan kan je peilen of hij goed staat.
Capsules kosten op ebay 1000 stuks voor 15 euro inclusief verzenden uit engeland.
Vullen is super simpel en ik kan je uitleggen hoe je de juiste dosering kan capsuleren als het je wat lijkt.
Alfa liponzuur is ook voor redelijk weinig puur te koop op ebay dan ben je 1 van de grote capsules af en 2 kan je alles wat je maar te groot vind of te zwaar gedoseerd aanpassen.

Geen idee of je dit antwoord zocht, maar het scheelt op jaarbasis echt veel geld en je hebt kleine capsules.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Za 17 Jan 2015, 10:33

Hallo ,

Hartelijk dank anoniem. Gisteren zag ik nog een pot alfa-liponzuur van Altisa, kostte 35 euro voor 60 capsules van 250 mg. Maar ik weet zeker dat ik die capsules niet kan doorslikken. Waar koop jij het poeder ? Ik heb op ebay alleen maar capsules van 25 euro gevonden. Ik ben erg stijf in mijn handen en vraag me af of ik dat ga kunnen capsules vullen. Ik vond nog een site waarop staat dat het in Duitsland terugbetaald wordt.
http://www.iocob.nl/supplementen/alfa-liponzuur.html

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 17 Jan 2015, 12:19

Ik moet zo weg hoor. Maar als jij een vuller maat 1 besteld en capsules plus poeder regelt wil ik het wel voor je capsuleren ed, maar dan moet je wel alles hier heen sturen. Je woonde nogal ver weg meen ik, maar ik wil je best helpen.. Het poeder stuur ik vanavond een link van!

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 17 Jan 2015, 18:06

Hoi Paperwhite,

Ik gebruik van het merk AOV niet de goedkoopste geloof ik, maar het gaat er even om dat de capsules in dat potje open gemaakt kunnen worden.
En als je last van stijve vingers hebt zou je ze misschien kunnen doorknippen boven een schoteltje heel voorzichtig, als je een beetje een scherpe schaar hebt tenminste. De capsules van AOV hebben een zacht omhulsel waardoor ze niet ineens openschieten mocht je ze met de hand willen openen.
Met stijve vingers wil het misschien niet zonder schaar

Het zijn caps. van 100 mg en dat is zo ongeveer ruim een half afgestreken theelepeltje.
Als je het per theelepeltje doet kun je ook losse poeder kopen, het komt niet zo heeeeel precies als het maar geen 200 mg wordt :lol:

Je moet ze tijdens de maaltijd innemen, en dan maar echt 1 capsule per keer, anders word je opgefokt
Dat gebeurde met mij, omdat het zo goed werkte, dacht ik: ik neem er 2
Maar niet doen dus.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Za 17 Jan 2015, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Za 17 Jan 2015, 19:59

http://www.ebay.co.uk/itm/ALPHA-LIPOIC- ... 3a8c5e9bad

Hier kan je het bestellen, maar er zijn meer sellers op ebay die het puur hebben.
Qua capsuleren is het niet heel lastig hoor, ik bestel altijd capsules die in elkaar zitten al, hier een instructiefilmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=xo92dGCt1Rc

Op het filmpje zie je dat ze de capsules uit elkaar haalt, ik duw gewoon de hele capsule in het deel waar de dopjes in moeten, als je dan terugtrekt blijft het dopje vanzelf steken!
Je hoeft dan dus niet met stijve vingers te pielen om het dopje er af te halen, qua capsuleren moet je de eerste paar keer ook gewoon meel ofzo nemen.
Eerst droog oefenen dus, dat is handiger.
En als je de top op de basis doet om de capsules te sluiten, doe het rustig, beetje wiebelen en dan doordrukken, anders kan je wel eens een dopje scheef duwen.
Qua formaat is maat 0 capsules 21.3 mm lengte en maat 1 capsules 19.1, dat lijkt weinig maar ze zijn ook een stuk smaller, ik vind het echt een flink eind schelen!

Hoe je de capsules vult in de juiste dosering is simpel, de vuller is voor 24 capsules, bij 100 mg per capsule neem je dus 24x100= 2.4 gram alfa liponzuur totaal.
Dit doe je in een klein maatbekertje, bij de welkoop zijn ze van 50 ml te krijgen voor 70 cent, bij kwekerijspullen staan ze.
Voor mijn maat 0 capsulevuller is het totaal volume wat je moet vullen ca 12 ml, naast die 2.4 gram alfa liponzuur moet je dus vulstof gebruiken.
Ik gebruik daar rijstmeel voor, vul het tot 12 ml aan met rijstmeel of wat jij wil, goed mengen en dan kan je het verdelen in de vuller.

Terug naar “Supplementen en kruiden”