AD
22 maart 2019
Populaire veganiste valt van haar voetstuk nadat ze betrapt werd met bord vis
Ze viel hard van haar voetstuk, sommige fans noemden haar zelfs een ‘ziekelijke bedriegster’. In een filmpje van maar liefst 33 minuten geeft Rawvana nu toe dat ze sinds twee maanden gestopt is met de strikte levensstijl. Niet uit vrije wil, maar om gezondheidsredenen.
Daarin vertelt ze dat ze sinds twee maanden vis en eieren eet.
Lees meer gehele artikel Bron
https://www.ad.nl/koken-en-eten/populai ... ~ab31a6ea/Het hormonale stelsel raakte beschadigd als gevolg van het veganistische dieet.
Mijn maandstonden zijn daarop twee jaar lang weggebleven, toen dacht ik dat ik goed bezig was. Maar intussen weet ik beter.”
Menopauze
Rawvana kreeg van dokters te horen dat haar hormonen in de war gebracht waren. Haar lichaam was zich naar verluidt zelfs al aan het voorbereiden op de menopauze. ,,Fysiek voelde ik me goed, maar de medische testen vertelden een andere waarheid.”
Rawvana begon meer vetten te eten en haar eten soms te koken. Na twee maanden keerden de maandstonden terug, maar ze bleven onregelmatig.
Twee jaar geleden ging het van kwaad naar erger. Rawvana moest van de dokters eieren eten, anders stevende ze recht op bloedarmoede af. Daarnaast kreeg ze ook af te rekenen met een vaginale schimmelinfectie en een bacteriële overgroei in de darmen.
,,Ik wil ook baby’s op de wereld zetten, dan moet ik er eerst voor zorgen dat ik zelf gezond ben”, luidt haar uitleg.
Gevolgen van het veganistische dieet: vitamine B12 tekort of pernicieuze anemie, niet zwanger kunnen worden, baby's op de wereld zetten met een vitamine B12 tekort, de darmwerking beschadigen met ernstige candida (= bacteriële overgroei in darmen) tot gevolg.