Diagnose verkrijgen

Bennob

Diagnose verkrijgen

Berichtdoor Bennob » Zo 03 Mar 2019, 16:30

Beste allemaal, ik ben net nieuw hier. Ik heb hier al veel gelezen,maar ben nog op zoek naar de diagnose.
Ik ben nu zo'n 4 jaar ziek, heb via de huisarts al veel onderzoeken gehad, ook ben ik wel getest via de reguliere methode in het ziekenhuis. Echter 3 keer negatief. Heb verder wel veel klachten met betrekking tot lyme. Ontzettend moe, pijn en kraken in nek, pijn in mijn buik,pijn tussen de ribben, en nog wel meer.
Nu is mijn vraag hoe kan ik een diagnose krijgen, ik dacht zelf aan pro Health ? En dit moet je zeker zelf betalen?
Ook dacht ik aan duc clinic.
Wie kan een advies geven?
alvast bedankt

meid1988

Re: Diagnose verkrijgen

Berichtdoor meid1988 » Ma 04 Mar 2019, 09:31

welkom op het forum

zelf heb ik ook een test via Pro Health gedaan, welke ik zelf heb betaald.
en via een arts heb ik een LTT-test gedaan.

bij een natuurgeneeskundige wordt ik gemeten met de vegatest, welke ook lyme kan meten.

de clinic die je noemt, is een startende onderneemster, en de ervaren ondernemer zit in het zelfde pand
daar ben ik onder behandeling.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 05 Mar 2019, 10:28

Hoi Bennob,

Welkom op het Lyme forum :-)

Laat je klachten goed eventueel met meerdere Lyme testen uitzoeken.

Groetjes
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Moon

Berichtdoor Moon » Di 12 Mar 2019, 21:59

meid1988 schreef:welkom op het forum

zelf heb ik ook een test via Pro Health gedaan, welke ik zelf heb betaald.
en via een arts heb ik een LTT-test gedaan.

bij een natuurgeneeskundige wordt ik gemeten met de vegatest, welke ook lyme kan meten.

de clinic die je noemt, is een startende onderneemster, en de ervaren ondernemer zit in het zelfde pand
daar ben ik onder behandeling.

Je beschrijft het als een feit dat deze test lyme kan meten.
Maar het is een persoonlijke aanname.
Totaal geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.

@Bennob...ben je door een teek gebeten, met of zonder EM?
Waarom heb je het vermoeden dat het lyme kan ziin.
Er zijn tig andere aandoeningen met dezelfde symptomen als jij beschrijft.
Wb het testen, hoor ik vooral goede berichten over Berlijn.
Zelf goede ervaring met Igenex in Amerika, kan je via lyme arts ook bloed naar toe laten verzenden.

Bennob

Berichtdoor Bennob » Zo 28 Apr 2019, 19:55

ik zoek ook inderdaad een vegatest, maar als het enigszins kan in de buurt, ik woon in Den Haag, en Arnhem is niet om de hoek, maar goed als het niet anders kan.
Ben door de huisarts naar AMC verwezen maar die wijzen mij af . Huisarts wil nu wel meehelpen aan onderzoek door prohealth. Echter vind het wel moeilijk welke test nu te laten doen.
Ik ben al 4 jaar aan het aanmodderen en heb zoveel klachten die allemaal in het ziektebeeld lyme passen dat het niet anders kan.
Heb geen plek plek gezien 4 jaar geleden, maar dat kan net zo goed op je rug gezeten hebben, en dan zou ik het in Frankrijk opgelopen moeten hebben.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 29 Apr 2019, 09:44

Een vegatest zit geen enkele wetenschappelijke onderbouwing achter dus hoeveel waarde wil je daar aan hechten?
In het reguliere circuit zul je dan ook nooit acceptatie krijgen vanuit een dergelijke diagnose.

Wil je een "redelijke" zekerheid dat het om Lyme gaat, laat je dan testen bij een goed lab (prohealth, imd berlijn, bca augsburg, igenex VS etc...) via een geschikte Lyme arts.
Er zijn best een aantal goede artsen verspreid over het land die hier bij kunnen helpen. Eventueel kun je ook zelf de labs benaderen en aanhoren wat de mogelijkheden zijn om je daar te laten testen.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”