Roxy schreef:In welke producten komt kobalt voor?
Kobalt kan in minimale hoeveelheden overal worden aangetroffen; zelfs in ons dagelijks voedsel en in ons bloed. Deze (natuurlijk) voorkomende
kleine hoeveelheden spelen geen rol bij uw allergie. Ons lichaam heeft zelfs een minimale hoeveelheid kobalt nodig als onderdeel van een
vitamine (vitamine B12).
Van belang zijn die producten waarin kobalt in grotere hoeveelheden is verwerkt. Vaak zijn dat metalen voorwerpen, waarin ook nikkel of chroom
is verwerkt; bijv. metalen sieraden (kettingen, oorbellen) en sommige metalen gereedschappen. Uit hoogwaardige gouden of zilveren sieraden
komt meestal geen kobalt vrij. Verder zit kobalt soms in vloeistoffen die gebruikt worden voor het galvaniseren, in sommige drukinkten, in cement
en wordt het gebruikt in kleurstoffen bij het pottenbakken.
Producten waarin kobalt kan voorkomen zijn onder meer:
• Vers aangemaakte natte cement.
• Droge cementmortel
• Sommige drukinkten.
• Sommige verfsoorten.
• Sommige veevoeders.
• Pigment voor pottenbakken.
Deze informatie is niet volledig, ze zijn de cobalamine vergeten

De cobalamine die bij de B12 in zit, maar daar hoor je de stichting vitamine B12 tekort niet over.
Bovendien is de cobalamine een chemisch namaak product van de natuurlijke vorm van kobalt die sowieso al in je lichaam zit als het goed is.
Een teveel aan cobalamine geven ernstige klachten, zoals de duitse site die ik in mijn eerdere bericht plaatste vertelt
Ook een tekortkoming van behandelde artsen wanneer hier geen rekening mee wordt gehouden, gezien je met je ziekte van lyme toch al veel last van toxines hebt.
Verder kan extra B12 toediening ook kanker veroorzaken, daar zijn enkele goeie studies over te vinden.
De oorzaak in het kort komt er op neer dat B12 de celdeling in je lichaam sterk stimuleert.
En dan niet alleen de gezonde cellen maar ook de zieke cellen.
Voor een lymepatient zoals ik is dat een hele slechte zaak, omdat ik veel slechte cellen bezit, sowieso mijn rode bloedcellen omdat mijn co-infectie met o.a. bartonella, samen met garinii geeft dat je veel slechte rode bloedcellen krijgt, die wil ik liever niet al te snel laten vermeerderen.
Ook heb ik co-infectie toxoplasma, die gaat in alle cellen van je lichaam zitten, ook bv in spiercellen, hersencellen Huidcellen,enz enz
Dus ook toxoplasma geeft veel slechte cellen maar dan ook meteen door het hele lichaam.
Zou slecht uitpakken wanneer deze slechte cellen te veel worden gestimuleerd om zich ook te gaan vermeerderen, dan ligt de kanker wel heel erg op de loer in mijn geval
Daarom is het beter dat je jezelf goed afvraagt wat je nu eigenlijk wilt. En vooral ook: wat weegt zwaarder: een beetje b12 tekort, of al die andere nogal ernstige bijwerkingen die je erbij kunt krijgen.
En als lymepatient er eigenlijk helemaal niet bij kunt hebben en die hun oorzaak vinden in de toediening van grote hoeveelheden b12 met cobalamine.
Dus ja, ook kanker kun je krijgen van langere tijd toediening b12/coblamine.
Roxy schreef:Kobalt-allergie.
Dit is iets anders dan de allergie voor de B12-injecties. Het gaat hierbij om contact-allergie
Nee, het gaat hier om een te grote hoeveelheid kobalt in je lichaam, en ja de contact allergie wordt ook besproken in de duitse site, maar het vertaalde stuk van mij geeft aan dat er een toxiciteit kan ontstaan.
In Nederland wordt deze vorm van toxiciteit vrijwel niet besproken, je ziet het alleen op de duitste sites, die zijn wat dat betreft een stuk eerlijker.
Het enige wat er in Nederland wel wordt besproken is het feit dat je er ook nog eens kanker van kunt krijgen.
Maar ja, daar ontkomen ze dan ook niet aan, want daar zijn voldoende studies over gepubliceerd.
Dat zal op de zo geroemde vit.B12 site wel niet staan, neem ik aan.
Verder vind ik het ook belachelijk dat je in het ene land met dezelfde waardes geen tekort hebt en in het andere land weer wel.
En die waardes liggen nogal uitelkaar
Ook is het van belang om te weten of je een genetische afwijking hebt i.v.m. b12 toediening:
http://www.natureasia.com/en/nindia/art ... ia.2012.47