Ervaringen met Biocidin?

Josie

Ervaringen met Biocidin?

Berichtdoor Josie » Ma 03 Apr 2017, 15:43

Hoi, wie heeft ervaring met biocidin?
Schijnt effect te kunnen hebben tegen biofilms (ook van borrelia), sibo en candida.

Ingrediënten:
Bosbesextract (25% anthocyanosides), noni, mariadistel, echinacea (purpurea & angustifolia), geelwortel, shiitake, witte wilgenbast (schors), knoflook, druivenpitextract (min. 90% polyfenolen), zwarte walnoot (romp en blad), framboos, duivenkervel, gentiaan, tea tree olie, galbanumolie, lavendelolie (bloemen en planten), oregano-olie (bloemen en planten).

Ik was begonnen met 1 druppel, maar oeioei echt een heftige reactie. :shock:
Biofilms opengebroken? Overgevoeligheids reactie? (Candida-)dieoff? Zal wel zoiets zijn... Ik heb een paar dagen gewacht tot de immuunreactie weer gekalmeerd was. En vandaag weer 1 druppel genomen. :mrgreen:

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die het hebben gebruikt of gaan gebruiken en ervaringen kunnen delen. :)

Josie

Josie

Re: Ervaringen met Biocidin?

Berichtdoor Josie » Wo 05 Apr 2017, 13:12

Van de 2de druppel biocidin merkte ik niet zo veel meer, dus ik ga nu langzaam verhogen naar een dosering van 3x per dag 5 druppels. :)
Ik neem het een half uur tot uur voor de AB, die neem ik smorgens en savonds en dat leek mij op zich zo wel een goede timing. (400mg doxycycline/dag en 1000mg tinidazol/dag)
De monolaurine (lauricidin) neem ik ook nog, ook smorgens en savonds.
Probiotica en mineralen smiddags.

Josie

Pit

Berichtdoor Pit » Do 20 Jul 2017, 12:00

Hoi Josie,

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met biocidin op langere termijn, heb het gister besteld voor onze dochter,

Groeten Pit

Josie

Berichtdoor Josie » Do 20 Jul 2017, 15:42

Hoi Pit,

Ik kan je er eigenlijk niet zoveel over schrijven. Ik gebruik op dit moment lumbrokinase, samen met claritromycine en tinidazol.

Ik was voortijdig gestopt met de biocidin vanwege op een gegeven moment een extra toename van maag- en slokdarm-irritatie. De hoge dosering doxycycline toen had hier ook een aandeel in.

Door de extra maag- en slokdarm-irritatie kon ik de therapeutische dosering van de biocidin niet halen. Dus ik twijfelde ook in hoeverre het dan zin had om het nog te blijven gebruiken. Bij de lumbrokinase (en serrapeptase) heb ik daar geen last van.

Ik had al een chronische ontsteking in mijn maag en een slecht sluitend cardia voordat ik er mee startte. Dat is voor mij al jaren een zwakke plek. Het is dus niet zo dat de biocidin (of de ab) dit veroorzaakte, ik heb het bij veel middelen.

Gebruikt je dochter op dit moment ook antibiotica?

Bij de meeste biofilmmiddelen merk ik bij de start wel een flinke reactie, ik heb ook de indruk dat het de antibiotica versterkt. Soms wacht ik liever met het toevoegen van biofilmmiddelen tot na een herx, want het kan zo weer een hevigere of nieuwe immuunreactie initieren.

Als ik 1 bepaald biofilmmiddel wat langer doorgebruik merk ik meestal geen effect meer, soms na een poosje dan wel weer, maar lang niet meer zo hevig als bij de eerste start.
Ik heb volgens mij baat bij afwisselen. En misschien dat ik op een later moment de biocidin weer opnieuw ga toevoegen.

Sterkte voor jou en je dochter!

Josie

Koentje

Berichtdoor Koentje » Za 02 Sep 2017, 22:56

een interessante presentatie over biociden

ttps://www.youtube.com/watch?v=uMfjuxXBS2E

Pit

Berichtdoor Pit » Zo 15 Okt 2017, 15:58

Josie,

Sorry, ik zie je reactie nu pas :shock: ,
Dank je wel voor je antwoord!

Groeten Pit

Rosanne96

Berichtdoor Rosanne96 » Wo 10 Jan 2018, 12:52

Hi! Ik ben benieuwd of er ondertussen meerdere mensen ervaring hebben met Biocidin? Hoe is jullie eindoordeel op langer termijn, Josie en Pit?

Ik heb dit afgelopen week voorgeschreven gekregen van mijn arts, in 4 verschillende producten (druppels, liquid, pillen). Ben benieuwd naar nog meer ervaringen! :idea:

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 11 Jan 2018, 00:37

Biocidin: A Potent Antimicrobial & Biofilm Breaker.

Bron: Treatlyme, lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

DirkDribbel

Berichtdoor DirkDribbel » Zo 06 Sep 2020, 12:30

Hey! Het is lang geleden dat deze topic actief was maar is er nog iemand die ervaring mee heeft. Ik heb de druppels nu een kleine week en krijg er buikkramp van en slechte ontlasting. Is dit een kwestie van even doorzetten of?

Bedankt alvast!
Dirk

jane10021

Berichtdoor jane10021 » Ma 14 Sep 2020, 08:45

Hallo Dirk,

Biocidin zou ook goed zijn tegen SIBO, dat zou kunnen verklaren waarom je darmen er zo sterk op reageren. Kun je je dosering verlagen en nog voorzichtiger beginnen?
Ik heb diezelfde reactie met probiotica, en de kleinste hoeveelheid geeft al flinke krampen en andere ontlastingproblemen.
Overigens heb ik een half jaar biocidin gebruikt, en bij mij deed het niets, maar ik had er wel last van. Ook zit er oregano in, waar ik wat overgevoelig voor blijk te zijn (volgens het onderzoek van de arts die biocidin voorschreef).

groet,
jane

Terug naar “Supplementen en kruiden”