doxycicline kuur en lyme test vragen

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
RRvm

doxycicline kuur en lyme test vragen

Berichtdoor RRvm » Za 14 Nov 2020, 17:30

Ik ga maandag weer naar de huisarts, zal wel weer bloed prikken worden, 9 weken na de beet waarvan hij vond dat het een EM was. Heb dus een 20 dgn 2x100mg per dag kuur gekregen. Nu lees ik hier http://www.lymetelijf.nl/wat-te-doen-na-een-tekenbeet/ dat 4 weken 400mg per dag beter zou zijn omdat 200mg niet afdoende is. Wat denken jullie? Ik ga liever nu wat dieper dan er later last van te krijgen uiteraard..

Wat zijn verder de ervaringen met de reguliere test hier en die via prohealth? Is prohealth echt betrouwbaarder? Mijn huisarts zegt dat het onzin is al die testen in duitsland..

meid1988

Re: doxycicline kuur en lyme test vragen

Berichtdoor meid1988 » Vr 20 Nov 2020, 11:05

@RRvm,

ik was even benieuwd of je resultaat hebt geboekt nadat je een consult bij de huisarts hebt gehad.

het probleem in de medische wereld is, dat de reguliere zorg, alleen hun eigen testresultaten geloven en niet die van andere.
hier loop ik namelijk zelf ook tegen aan, terwijl ik testen heb van Pro Health en IMD Berlin.

of je huisarts zwaardere antibiotica zal voorschrijven, is maar de vraag.
de een is soepeler dan de ander.

RRvm

Berichtdoor RRvm » Za 21 Nov 2020, 14:29

Hoi, dank je.

ik heb gister de uitslag gehad van het bloedprikken na 10 weken en die was negatief. Hij vond idd dat dit genoeg moest zijn.
Zou voor de zekerheid nog een pro health test kunnen doen? Heb verder geen klachten.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Za 21 Nov 2020, 15:56

Als je geen klachten hebt heeft het weinig zin om nog verder te testen.
Ik zou het hier bij laten, maar blijf in de toekomst alert op gezondheidsklachten zoals vermoeidheid, gewrichtsklachten of van neurologische aard.

RRvm

Berichtdoor RRvm » Zo 29 Nov 2020, 13:46

Waarom weinig zin om te testen? Je kan het toch wel hebben zonder klachten te hebben? Heb er weinig zin in over een paar jaar wel klachten te krijgen en het dan dus chronisch te hebben.

Heb nog een uitslag van bloedprikken gekregen en bleken b1 en b6 te hoog. B6 net over de 200, dus het dubbele van wat normaal zou zijn. Geen idee of dat nu al klachten kan geven. Lees over veel hogere waardes en klachten.
B12 en magnesium zijn wel goed. Nu gestopt met suplementen slikken waar b6 in zat.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 29 Nov 2020, 15:46

@RRvm,
RRvm schreef:Heb nog een uitslag van bloedprikken gekregen en bleken b1 en b6 te hoog. B6 net over de 200, dus het dubbele van wat normaal zou zijn. Geen idee of dat nu al klachten kan geven. Lees over veel hogere waardes en klachten.
B12 en magnesium zijn wel goed. Nu gestopt met suplementen slikken waar b6 in zat.
Een hoge vitamine B6 waarde kan neurologische klachten, zenuwschade en of psychische klachten geven. Vaak zit er in multivitamines en supplementen ook (te veel) foliumzuur. Is de foliumzuur waarde ook geprikt?
Een vraag over de vitamine B12 bloedwaarde. Heb je multivitamines of supplementen of voedingsmiddelen waar vitamine B12 in zit gebruikt in de 3 - 4 maanden voor het bloed prikken?
En zijn er naast Serum B12 (ook wel gewoon B12 of totaal B12 genoemd) ook MMA (Methylmalonzuur) en Homocysteïne geprikt?; Bron https://stichtingb12tekort.nl/heb-ik-ee ... -diagnose/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

RoelA

Berichtdoor RoelA » Zo 29 Nov 2020, 19:55

RRvm schreef:Waarom weinig zin om te testen? Je kan het toch wel hebben zonder klachten te hebben? Heb er weinig zin in over een paar jaar wel klachten te krijgen en het dan dus chronisch te hebben.

Wel, je hebt lyme gehad, je hebt het voldoende behandeld en nu zijn er geen klachten meer. Wat wil je nog met een test bereiken? Zelfs al is de uitkomst van een serologische test postitief, ga je dan weer opnieuw behandelen?
En een actieve infectie aantonen met niet-serologische testen (pcr, ltt, etc..) is vrijwel onmogelijk als je geen klachten hebt. Geen klachten = geen of nauwelijks bacteriele belasting dus niet of nauwelijks te herkennen door de test.

Negatieve testen in dit stadium geven ook totaal geen garantie. Lyme kan inderdaad in dormante fase aanwezig blijven en jaren later weer opleven als de omstandigheden gunstig zijn voor de bacterie. Hier kun je helaas niets aan doen, behalve vanaf nu goed voor jezelf en je immuunsysteem te zorgen. Meer garantie bereik je nu misschien nog alleen door profylactisch langer door te behandelen met antibiotica.

RRvm

Berichtdoor RRvm » Ma 30 Nov 2020, 22:36

Nou, het is niet zo dat ik helemaal geen klachten heb. Vraag is meer waar het van komt. Ben nog licht herstellende van een burn-out ook.
Klachten lijken wel toegenomen de laatste weken sinds ik gestopt ben met die kuur.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Di 01 Dec 2020, 12:08

RRvm schreef:Heb verder geen klachten.

RRvm schreef:Nou, het is niet zo dat ik helemaal geen klachten heb. Vraag is meer waar het van komt. Ben nog licht herstellende van een burn-out ook.
Klachten lijken wel toegenomen de laatste weken sinds ik gestopt ben met die kuur.

Ok dan mijn vraag om de volgende keer iets duidelijker te zijn. Mijn eerdere suggesties zijn van toepassing als je nu geen klachten meer hebt.
Als je dus wel klachten hebt en zelfs toename ziet na het stoppen met antibiotica, ga dan inderdaad zeker verder met onderzoek!

Henk Wijnen

Berichtdoor Henk Wijnen » Ma 04 Jan 2021, 18:52

RRvm ik zou zeker een test door Prohealth laten uitvoeren. Al zijn deze testen niet 100% betrouwbaar, het kan je wel degelijk beter inzichten geven. Ik vind dat je aan de krappe kant antibiotica hebt gehad. Maar dat is mijn mening en ik ben geen dokter

Terug naar “Reguliere Behandeling”