lyme en vacineren covid

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Roxy

Re: lyme en vacineren covid

Berichtdoor Roxy » Di 02 Feb 2021, 13:53

Informatie Lymevereniging - Covid-19 en veelgestelde vragen; Bron https://lymevereniging.nl/lyme/corona/
Nederland wordt al een lange tijd in zijn greep gehouden door het COVID-19 virus, ook wel het coronavirus genoemd. De coronacrisis heeft een grote medische en maatschappelijke impact. Mensen worden beperkt in hun vrijheden, in hun werk en sociale leven, zitten veel vaker thuis en ook de medische zorg kan worden uitgesteld, vanwege de druk op de ziekenhuizen.

Informatie over het coronavirus in begrijpelijke taal vind je hier: Het coronavirus – Pharos; Bron https://www.pharos.nl/coronavirus/

De Lymevereniging krijgt soms vragen van patiënten over corona, deze vragen zullen we hieronder beantwoorden.

Vragen van lymepatiënten over het coronavirus:
- Wat zijn de symptomen van COVID-19?
- Wat moet je doen als je denkt dat je het coronavirus hebt?
- Wat moet je doen om te voorkomen dat je het coronavirus krijgt of verspreidt?
- Wat betekent het dat er een mutatie van het coronavirus is?
- Waarom moet ik als chronische lymepatiënt het coronavirus er niet bij krijgen?
- Moet ik met (chronische) lyme een vaccin nemen tegen het coronavirus?
- Hebben de coronavaccins bijwerkingen?
- Ik heb al corona gehad, heeft het dan nog zin om me te laten vaccineren?
- Kun je het coronavirus krijgen door de vaccinatie?
- Moet iemand die gevaccineerd is bij klachten thuisblijven en zich laten testen op corona?
- Lopen mensen met (chronische) lyme een hogere kans om het coronavirus te krijgen, dan mensen zonder (chronische) lyme?
- Wanneer je chronische lyme hebt kun je dan zieker worden van het coronavirus?
- Behoor ik met (chronische) lyme en of andere tekenbeetinfecties tot de risicogroep?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 06 Feb 2021, 16:57

Could an mRNA vaccine be protective against emerging tick-borne viruses?

AUTHORS: MARTHA POWELL, FUTURE SCIENCE GROUP

An mRNA-based vaccine is effective at preventing Powassan virus in mouse models, according to new research. In addition, the team demonstrated that the vaccine elicited cross-reactive, neutralizing antibodies that can protect mice against related tick-borne flaviviruses.

Bron: id-hub.com, lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Fleur10

Berichtdoor Fleur10 » Do 03 Jun 2021, 20:01

Hi! Ik ben Fleur en net nieuw hier. Graag zou ik even met jullie willen sparren. Ik heb ernstige chronische lyme. Mijn voormalige alternatieve therapeut adviseert mij geen corona vaccin te halen. Reden: het lichaam gaat tegen het vaccin vechten en borrelia doet hier zijn voordeel mee en dus achteruitgang lyme. Ik ben al jaren bedlegerig en verdere achteruitgang is geen optie. Echter risico lopen op corona ook niet.
Hoe staan jullie hierin? Heeft iemand onderbouwde informatie hierover? Bedankt voor het meedenken. Groeten Fleur.

Henk Wijnen

Berichtdoor Henk Wijnen » Do 03 Jun 2021, 20:31

Hallo Floor. Wat een lastig dilemma. Ik kan alleen maar zeggen wat ik gedaan heb en waarom
Ik ben ook een chronische lymer. Maar niet zo ziek als jij zoals ik lees.Had destijds dezelfde vraag als jij. Heb hm toen voorgelegd aan mijn lymearts. Zij is zowel regulier arts als natuurarts
Zij adviseerde mij wel de spuit te halen met als argument...als ik covid krijg zouden die wel eens veel erger kunnen zijn als evt bijwerlingen van bv pfizer. Heb twee prikken gehad en heeft op mijn immuunsysteem geen nadelige gevolgen gehad. Veel succes in je keuze

Henk Wijnen

Berichtdoor Henk Wijnen » Do 03 Jun 2021, 20:35

Sorry Fleur en geen Floor
.
Overigens vraag ik me wel af wat jouw therapeut bedoelt dat vaccin jouw immunsysteem zou aanvallen. Dat is gewoon niet waar. Wel kun je last hebben van bijwerkingen. En daar zou jouw immunsysteem last van kunnen krijgen. Daar staat tegenover dat jouw immuunsysteem duidelijk geholpen wordt door vaccin bij evt aanval van covid

Fleur10

Berichtdoor Fleur10 » Do 03 Jun 2021, 22:00

Hi Henk, bedankt voor jouw reactie. Behoorlijk dilemma inderdaad..

Mijn therapeut bedoelt; je heb een erg zwak immuunsysteem. Het lichaam gaat vechten tegen iets anders. Het lichaam weerlegt zijn focus. Borrelia doet hier zijn voordeel mee en ziet júist kansen aan te vallen. Wat betekent achteruitgang lyme.
Ik zoek naar publicaties die dit verhaal zouden onderbouwen.. of kennis van anderen die dit eveneens bevestigen.

Fleur10

Berichtdoor Fleur10 » Do 03 Jun 2021, 22:05

@ Henk: ik zoek een kundig arts. Zou je die van jouw adviseren? Zou je me een PB willen sturen? Dank je!!

Henk Wijnen

Berichtdoor Henk Wijnen » Do 03 Jun 2021, 22:16

Hoe kan ik jou een pb sturen?

Henk Wijnen

Berichtdoor Henk Wijnen » Vr 04 Jun 2021, 19:56

Fleur10
Heb gepoogd jou een pb te sturen. Hopelijk is het gelukt zo.

Terug naar “Reguliere Behandeling”