Sproetje schreef:..[Wel vreemd dat jij als lymepatiente deze nog nooit hebt doorgenomen, anders zou je het wel geweten hebben, en die vraag niet hebben gesteld..]
@Sproetje, ik heb de artikelen inhoudelijk goed gelezen en ik lees nog steeds allerlei informatie. En als Lyme patiënt heb ik de laatste jaren veel bijgeleerd en heb ik allerlei informaties veel beter en goed leren te
verifiëren. Er wordt helaas veel
onjuiste informatie gegeven of rond geroepen door sommige mensen-patiënten op fora, social media, in blogs, in Lyme groepen, in de media (kranten, magazines, radio) etc., en ook door patiëntenorganisaties in Nederland of in het buitenland. En daar worden de (nieuwe) Lyme patiënten in Nederland absoluut niet goed mee geholpen!
Wij; Bron
viewtopic.php?f=38&t=1371#p13437 én veel andere mensen zijn of worden nog steeds getest met de
na validatie onbetrouwbaar gebleken testen van ArminLabs (Duitsland)
voorheen: BCA Duitsland/BCA Lab (InfectoLab). En het gaat tot op heden door via AONM en met collega's als Tezted (Finland); Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=480#p30505 en Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=480#p30510 en

Research misconduct (
fraude) en ontslagen; Bron
viewtopic.php?f=5&p=30214#p30206 en Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=130#p29165 en Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=130#p29159 
De mensen-patiënten worden nog steeds misleid!!! De testen werden hier op het forum ook aangeraden.. en daarmee zaten wij met zijn allen fout.
Als geteste patiënt (volgens de uitslagen: Borreliose, 7 coinfecties, erg lage waarde Natural Killer Cells, erg lage waarde CD57 NK-cells
--> conclusie: Chronische Lyme) bij
voorheen: BCA Duitsland/BCA Lab (InfectoLab)
heden: ArminLabs (Duitsland) ben ik nog steeds
'not-amused' dat de
cellulaire testen jarenlang zijn aangeraden door de Lymevereniging en Stichting Tekenbeetziekten. Ik vertrouwde er toen ook op dat de
door de patiëntenorganisaties verstrekte informatie goed was! Helaas zijn mijn toenmalige (AVIG) Lyme arts (reguliere en complementaire werkwijze én samenwerking met BCA Duitsland (
heden: ArminLabs Duitsland
voorheen: BCA Duitsland/BCA Lab (InfectoLab)) van de Werkgroep Lyme en/of coinfecties en ik er ook ingetuind.
In het verleden was ik vaak gebeten door
teken en
nimfen en had ik
ACA's (is bewijs voor een late of chronische Lyme-infectie; Bron
https://www.tekenbeetziekten.nl/de-teek ... troficans/ en blz.14; Bron
https://www.tekenbeetziekten.nl/site/as ... e_loep.pdf) en
rashes (rode strepen) op het lichaam gekregen. Ik heb
herinfecties (nieuwe nimfen beten) met
EM (rode kring) gehad. Verschillende huisartsen herkenden dit niet en namen het niet serieus.
Op basis van de teken en de nimfen beten, de ACA's, rashes en EM, de ziekte geschiedenis en het ziekteverloop heeft een nieuwe huisarts op een gegeven moment alsnog de klinische diagnose van de ziekte van Lyme gesteld en bevestigd. Maar dit was
jaren te laat met alle gevolgen van dien!

Het
Victory validatie onderzoek (
op verzoek van patiënten en patiëntenorganisaties!) is afgerond en over de
resultaten zijn verschillende
Publicaties en
Proefschriften verschenen. Lees en leer meer: Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=430#p30227 en Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=430#p30228 
Voor de (nieuwe) lezers en de (nieuwe) Lyme patiënten die het nieuws over de
cellulaire testen hebben gemist.
Meer informatie; Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=190#p29459 en Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=400#p30176 en Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=220#p29589 en duidelijk
filmpje; Bron
https://www.youtube.com/watch?v=mHKJkAYO8v8Duidelijk is intussen dat de door de Lymevereniging, Stichting Lymefonds/het Lymefonds en Stichting Tekenbeetziekten aangehangen; Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=190#p29443 en Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=230#p29628 verschillende Ilads Lyme artsen in Nederland en in het buitenland en de aangehangen
commerciële laboratoria; Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=200#p29478 in het buitenland de laatste tijd meer en meer

door het ijs zijn gaan zakken
!!!; Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=220#p29589 en Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=220#p29590Conclusie & wake-up call: de
gevolgen voor de (
geteste en te testen) patiënten zijn: een onjuiste testuitslag, een gemiste diagnose, een verkeerd gestelde diagnose, een verkeerde voorgeschreven behandeling, veroorzaakte (blijvende) schade aan de gezondheid.
Ter
verificatie:
De
CD3/CD57 test mag
géén 'Lyme test' worden genoemd en is géén test om
chronische Lyme mee vast te kunnen stellen!
Informatie Stichting Tekenbeetziekten - Het meten van het aantal
CD57 lymfocyten; Bron
https://www.tekenbeetziekten.nl/de-teek ... /diagnose/..Het meten van het aantal CD57 lymfocyten
Deze test meet via antigenen het aantal CD57 lymfocyten, een bepaald soort bloedcellen die helpen om infecties op te ruimen. Met name chronische Lymepatiënten zouden een laag aantal CD57 cellen hebben en bij antibiotica behandeling en herstel van de ziekte zou dit aantal weer omhooggaan, tenminste volgens sommige ILADS-artsen. Ook bij diverse heel andere ziektes kan het aantal CD57 cellen echter verlaagd zijn en er zijn ook chronische Lyme patiënten die wél een normale of zelfs hoge CD57 score hebben. Het is dus niet terecht om de CD57 test een ‘Lyme test’ te noemen. De test heeft beperkte waarde voor Lyme diagnostiek en wordt in Nederland weinig gebruikt..
In herinnering..
Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=50#p28813 Infectolab Americas
22 april 2019 'The New ELISpot Test: A Massive Breakthrough In The Identification Of Lyme Disease'; Bron
https://lyme-time.com/2019/04/22/the-ne ... e-disease/..Chronic Lyme disease diagnosis requires a blood test. Previously this was done with an
ELISpot,
but issues arose with its accuracy;
a not insignificant number of tests were returning as false negatives. Thus, a new method was required.
The new
LymeSpot was
developed in
Germany **by AID,
with support and patient samples from BCA-clinic, one of the most prominent and well-respected Lyme disease clinics in the world. This new test is far more accurate than previous incarnations of the ELISpot, and can tell doctors a lot about their patient’s current condition..
..As it stands,
BCA-clinic in Germany and
Infectolab in the U.S. are
the only two laboratories running this specific iteration of the
ELISpot,
making them the most accurate source of Lyme disease diagnostics so far..
In herinnering..
..Armin Schwarzbach, PhD spoke on "Lyme and Coinfections Test Panels for CFS, MS, RA, Fibromyalgia, Alzheimers, and, Parkinsonism" and shared:
..
**EliSpot is **similar to the **iSpot Lyme test in the US.
It is a T-Cell test for Lyme..
..EliSpot is 84% sensitive and 94% specific for Borrelia..
..EliSpot looks for responses to Borrelia burgdorferi, Borrelia afzelii, and Borrelia garinii..
..3% of ticks evaluated had T-cell responses to Borrelia miyamotoi..
..EliSpot is available for Borrelia burgdorferi, Borrelia miyamotoi, Chlamydia pneumoniae, Chlamydia trachomatis, Ehrlichia, Yersinia, EBV, CMV, and HSV1/HSV2..
Ik loop niet achter de massa aan (..er wordt door sommigen achter zogenoemde
'Lyme-helden' aan gelopen die dat na
verificatie helemaal niet zijn..) en heb een gezond kritische kijk op zaken (daar maak je vaak geen vrienden mee in Lyme patiëntenland..) en heb mijzelf goed leren te verdiepen in allerlei informatie.
En door goed te leren lezen
(vooral ook de
goede medische én wetenschappelijke publicaties en het boekje
Actuele paperback Lymeziekte 2021; Bron
https://www.biomaatschappij.nl/product/lymeziekte/ met een helicopterview en een gezond kritische blik te gaan lezen leerde mij dat beseffen dat niet alles juist is wat er tot op heden wordt geroepen door sommige patiënten en door de Nederlandse Lyme ('activistische') patiëntenorganisaties. Er is een
gratis pdf van het boekje; Bron
https://www.biomaatschappij.nl/wp-conte ... DF-DEF.pdf ), door gezond kritisch te zijn en te blijven en door allerlei informatie goed te leren
verifiëren heb ik ook veel bij kunnen leren en probeer ik andere (nieuwe) Lyme patiënten te helpen en of te waarschuwen.