Door de klimaatverandering zijn teken tegenwoordig het hele jaar actief. Preventie is dus het hele jaar door noodzakelijk.
Het is niet eenvoudig een tekenbeet te voorkomen, maar belangrijk het beste te doen wat je kunt. Het is nooit helemaal te garanderen dat je een tekenbeet kunt voorkomen, sommige mensen zijn blijkbaar aantrekkelijker voor teken dan anderen, net als dat voor muggen geldt http://www.tekenbeetziekten.nl/voorkome ... tekenbeet/
Voorkomen van een tekenbeet en anti-teken middelen
Voorkomen van een tekenbeet en anti-teken middelen
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
Re: Voorkomen van een tekenbeet en anti-teken middelen
Vorige zomer heb ik tijdens de behandeling een nieuwe besmetting door een teek/nimpf beet in de achtertuin opgelopen.
Dat heeft geleid tot onder andere acute ernstige nieuwe neurologische klachten bij het lopen en staan. Dankzij de natuurlijk behandelingen gaan het lopen, staan en balans en evenwicht langzaam weer beter.
De schrik is er goed ingekomen en gebleven.
Het mooie weer van nu en het voorjaar dat er aan komt vind ik erg fijn maar ik besef mij merkbaar dat er duidelijk iets is veranderd en dat is wennen.
Ik kan niet meer gerust, spontaan en onbevangen en onbeschermd de tuin of de natuur in gaan of door het gras lopen, omdat een eventuele nieuwe besmetting voor mij gevaarlijk kan zijn.
Ik moet er alert op blijven en maatregelen blijven nemen en anders naar buiten stappen.
Informatie van de Stichting Tekenbeetziekte: 'Ons lichaam bouwt tegen Lyme geen immuniteit op. na behandeling van een besmetting loopt u bij een beet opnieuw risico om Lyme te krijgen.'
Herkenbaar voor mij persoonlijk
- https://www.facebook.com/WWW.HOPEFORLYM ... =3&theater
Dat heeft geleid tot onder andere acute ernstige nieuwe neurologische klachten bij het lopen en staan. Dankzij de natuurlijk behandelingen gaan het lopen, staan en balans en evenwicht langzaam weer beter.
De schrik is er goed ingekomen en gebleven.
Het mooie weer van nu en het voorjaar dat er aan komt vind ik erg fijn maar ik besef mij merkbaar dat er duidelijk iets is veranderd en dat is wennen.
Ik kan niet meer gerust, spontaan en onbevangen en onbeschermd de tuin of de natuur in gaan of door het gras lopen, omdat een eventuele nieuwe besmetting voor mij gevaarlijk kan zijn.
Ik moet er alert op blijven en maatregelen blijven nemen en anders naar buiten stappen.
Informatie van de Stichting Tekenbeetziekte: 'Ons lichaam bouwt tegen Lyme geen immuniteit op. na behandeling van een besmetting loopt u bij een beet opnieuw risico om Lyme te krijgen.'
Herkenbaar voor mij persoonlijk
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
-
Hier raadt de overheid ook tekenwerende middelen op basis van DEET aan. Dat is hier nergens te krijgen. Alles wat je hier kan kopen is op basis van permetrine. Ik heb net eentje gekocht in Kruidvat en eentje bij AS adventure, beiden op basis van permetrine. Ik wou ook tekenwerende kledij kopen maar helaas hadden ze mijn maat niet. Verder heb ik nog tea-tree oil puur. Ik heb het ooit in het regenwoud gebruikt tegen muggen en dat hielp. Mijn trekgenoten waren ook blij dat ze mij nooit zouden kwijtspelen. Het was van heel ver te ruiken. 

Verder heb ik nog tea-tree oil puur. Ik heb het ooit in het regenwoud gebruikt tegen muggen en dat hielp.
Tea-Tree Oil is trouwens ook een erg potente biofilm kraker. Zelfs ook bij MRSA.
Ik wou ook tekenwerende kledij kopen maar helaas hadden ze mijn maat niet.
Volgens mij heb ik je tweemaal ontmoet en ik herinner me daarvan niet, dat je een bijzonder postuur had.
Bij www.teekwerendekleding.nl hebben ze zowel een heren- als dameslijn. Heb je daar al gekeken?
-
Bedankt Eus,
Je moet maar eens kijken : de grootste maat is maat 44. Recent zijn de Europese maten versmald waardoor ik haast geen kledij meer vindt. Ik blijf opnieuw aankomen al eet ik een beperkt aantal calorieën. Laatst ben ik nog 2 kg verdikt tijdens 2 weken minocycline.
Je moet maar eens kijken : de grootste maat is maat 44. Recent zijn de Europese maten versmald waardoor ik haast geen kledij meer vindt. Ik blijf opnieuw aankomen al eet ik een beperkt aantal calorieën. Laatst ben ik nog 2 kg verdikt tijdens 2 weken minocycline.

Ik zag bij de damesbroek als grootste maat 46 maar bij de heren wel maat 60. Je zou kunnen overwegen om herenkleding te doen. En waarom niet een mail er aan wagen? Eens kijken wat hun mogelijkheden zijn.
Je kan natuurlijk ook je tuin preventief besproeien met napalm,heb je dat gesukkel met kleren passen en zo niet 

Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken
-
Hallo Eus,
Herenmodellen heb ik al eens gepast, maar dat is niet goed gekomen. Het knelde nogal boven
Hallo Troptard,
Ik denk dat mijn buren dat wel zullen doen. De omheining is omgewaaid en nu ligt mijn tuin open en bloot. Ze haten elke vorm van groen. Ze willen geen gezamenlijke omheining en ze hopen dat ik een betonnen muur ga metsen. Stel je voor dat die teken de napalm overleven.
Herenmodellen heb ik al eens gepast, maar dat is niet goed gekomen. Het knelde nogal boven

Hallo Troptard,
Ik denk dat mijn buren dat wel zullen doen. De omheining is omgewaaid en nu ligt mijn tuin open en bloot. Ze haten elke vorm van groen. Ze willen geen gezamenlijke omheining en ze hopen dat ik een betonnen muur ga metsen. Stel je voor dat die teken de napalm overleven.

Aangezien de teken van onder komen, kom je waarschijnlijk al een eind met sokken en een broek.
Terug naar “Artikelen en Linkjes”