Vervolg op:
'de gebruikte kostbare en niet-gevalideerde PCR testen'; Bron
viewtopic.php?f=38&t=2751&start=50#p31498 en vervolg op; Bron
viewtopic.php?f=38&t=2751&start=50#p31499 en vervolg op; Bron
viewtopic.php?f=38&t=2751&start=50#p31500 En vervolg op:
'Updated: 19 september 2023: Supportive Oligonucleotide Therapy (SOT) - Is SOT for Lyme & Tick-borne Infections a Scam?'; Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=360#p30055 En vervolg op:
'Medical News: Can Oligonucleotide Infusions Really Fix Lyme, Cancer, and Other Diseases? - U.S. clinics market oligonucleotide therapy for a wide range of conditions, without much evidence'; Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=480#p30498 en Bron;
https://www.medpagetoday.com/special-re ... ves/110966 Waar moeten de (nieuwe) Lyme patiënten of chronische Lyme patiënten of andere (zoekende, hoopvolle of wanhopige) zieke mensen goed op letten?Over het maken van (
valse)
beloften en het geven & verkopen van (
valse)
hoop aan de patiënten en over
(Medische) Crowdfunding.
1Twente nieuws
4 mei 2023Hoop gloort voor zieke Enschedese Hanaen: vriendinnen zamelen geld in voor dure Lyme-behandeling; Bron
https://www.1twente.nl/artikel/2887551/ ... ehandeling Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=160#p29273 ..
ExpertisecentrumHet Nederlands Lymeziekte-expertisecentrum is een samenwerkingsverband van het Amsterdam UMC, Lymevereniging Radboudumc in Nijmegen en de RIVM. Er is maar weinig informatie voor handen over de therapie die Hanaen krijgt. Veel kan het expertise-centrum er ook niet over vertellen. Het enige dat de deskundigen van het Amsterdam UMC erover kunnen zeggen is
'dat de SOT-therapie een experimentele therapie is zonder wetenschappelijke basis'..
3 november 2022 Open Access - Article:
'Supportive Oligonucleotide Therapy (SOT) as a Potential Treatment for Viral Infections and Lyme Disease: Preliminary Results' by Panagiotis Apostolou, Aggelos Iliopoulos, Georgios Beis and
**Ioannis Papasotiriou (van
RGCC); Bron
https://www.mdpi.com/2036-7449/14/6/84..5. Conclusions
Taking everything into consideration in terms of the preliminary data, SOT might be beneficial for patients with Lyme disease or infections by viruses, such as EBV and HSV. SOT is safe and specific for every target and can be used in many cases where a few drugs cannot be used. More samples need to be tested to implement SOT in the clinical routine; however, the preliminary inferential statistical data are encouraging for these infections..
Test gegevens Borrelia:
..Borrelia burgdorferi..In house..
Het
énige artikel kan
niet dienen als
wetenschappelijk bewijs! Het is een
studie met bevindingen
** van RGCC en is géén onafhankelijk(!) onderzoek. Er zullen verschillende
klinische onderzoeken, dubbelblind gerandomiseerd placebo gecontroleerd onderzoek (
Randomized Controlled Trial (
RCT)), moeten worden gedaan met verschillende groepen mensen en patiënten om het gestelde te kunnen
bevestigen en bewijzen. Dat proces zal veel tijd(jaren) gaan vragen.
Hoe gaat het met Mijntje? (minimaal
17 infecties gevonden..?); Bron
https://freemijntje.wordpress.com/2022/09/17/sot/ en Bron
https://freemijntje.wordpress.com/2022/ ... xe-puzzel/ Update
19 december 2025 - Sterk die Perk!!; Bron
https://freemijntje.wordpress.com/2025/ ... -die-perk/ ..Heel eerlijk; vanaf juni is het echt heel erg zwaar. Maanden van vallen en opstaan. Hoe ik de dag doorkom? 24/7 op bed met minimale prikkels. Ik praat en schrijf 10 woorden en zit 5x per dag een halve minuut. Ik hoor je nu zeggen: “Jee, en in mei maakte je zulke mooie vooruitgang!”. Ja, toen lag ik ook 24/7 op bed, maar liep ik 10 stappen per dag en kon ik een stuk meer praten. Maandenlang had ik daar langzaam naar toe gewerkt. En toch ineens weer PEM, een zware terugslag en ja, terug bij af… Kun je het je voorstellen? Sindsdien heb ik bijna elke week PEM en een terugslag. De hartverscheurend pijn, fysiek en door onbegrip en onmacht voel ik diep, intens en is onmogelijk in woorden uit te drukken. Een groot deel heb ik inmiddels verwerkt. Begrip uit mijn omgeving helpt enorm. Een ander deel; tja.. het is wat het is.. Levend verdriet noemen ze dat.
Hoe ik me voel? Alsof ik gevangen zit in mijn eigen lichaam. Van nature ben ik heel erg energiek. Ik zou het liefst 100.001 dingen per dag willen doen, ondernemen en organiseren. Er komt echter bar weinig energie vrij en beschikbaar voor mijn lichaam. Ik mag het doen met 6 minuten per dag aan energie. Dat betekent dat ik de hele dag door keiharde keuzes moet maken; wat doe ik wel en wat doe ik niet en wie kan mij dan waarmee helpen. Verbruik ik meer energie dan de 6 minuten energie die ik daadwerkelijk heb, dan krijg ik direct of tot 48 uur na enige “inspanning” PEM en een terugslag. Hoe verder ik over mijn grenzen ga, hoe dieper de terugslag en hoe langer het duurt voor ik weer 6 minuten per dag aan energie heb. Opbouw van energie kost me vaak vele maanden tot ruim een jaar na een terugslag..
..Wat is SOT?
Supportive Oligonucleotide Technique (SOT) is een geavanceerde behandeling voor de aanpak van infecties, virussen en bacteriën. Het wordt al bijna 30 jaar ingezet voor de behandeling van kanker. De laatste jaren blijkt het ook effectief te zijn voor Lyme..
Heel eerlijk; ik ben écht enorm geschrokken van mijn resultaten van het bloedonderzoek uit Amerika. Ja, ik heb veel infecties. Heel veel infecties. Minimaal 17 stuks. Stuk voor stuk met erg zware, maximale belasting. Ik weet dat ik ernstig ziek ben, maar het dan wederom weer zwart op wit lezen is zo ontzettend moeilijk. Ik heb veel gehuild en me weer opnieuw herpakt..
Vanuit mijn bloedonderzoek uit Duitsland weet ik dat ik in elk geval 7 pathogenen heb. Bij dit bloedonderzoek in Amerika lag de focus op 2 van de 7 pathogenen; Borrelia en Bartonella. Er werden 6 soorten Borrelia gevonden, waarvan 3 verant-woordelijk voor Tick Borne Relapsing Fever. Ook zijn 3 soorten Bartonella gevonden. Daarnaast spelen andere pathogenen mij parten. Goed voor nog minimaal 8 andere infecties. Waaronder ook akelige zoals Rickettsia, maar met Borrelia en Bartonella ben ik voorlopig eerst wel “even” zoet..
..Mijn hoop en redding
Ik heb nu een behandeling gevonden met een grote kans van slagen: Supportive Oligonucleotide Technique (SOT). Een geavanceerde behandeling waarbij een ander stuk in het DNA van een pathogeen wordt geplaatst zodat deze zich niet meer kan voortplanten en uiteindelijk na maandenlang 24/7 bestrijden sterft. Meer hierover lees je uitgebreid in mijn blog.
Indien ik geen behandelingen onderga kunnen de pathogenen ongestoord verder met hun werk en zullen ze mijn hele lichaam verder, mogelijk blijvend, aantasten met alle gevolgen van dien..
..Wat zijn de slagingskansen?
De ene Lymepatiënt is de andere niet. Iedereen heeft zijn eigen ziektebeeld, duur van ziektebed, co-infecties, ernst, symptomen etc. Daarom is het eigenlijk onmogelijk slagingspercentages vast te stellen en te noemen. Er zijn zó veel afhankelijkheden. Harde slagingspercentages vind ik niet. Maar wat ik inschat is hoog!..
..Hoe het ondertussen met mij gaat?! Ik wacht vol spanning het effect van mijn SOT-behandelingen af! Over het algemeen ervaart men de meeste eerste reacties na 3, 4 of 6 weken ná de betreffende behandeling. Ik heb al een paar akelige klachten/effecten ervaren. Te zijner tijd hierover meer..
De trieste en harde
conclusies zijn dat de
SOT behandelingen niets hebben geholpen! En dat er
véél geld is verdiend over de rug van de (érg) zieke patiënt!
En was het wel netjes om aan kwetsbare, wanhopige & hoopvolle en erg zieke patiënten als bijvoorbeeld Mijntje; Bron
https://freemijntje.wordpress.com/ en Bron
https://freemijntje.wordpress.com/acties/ te vragen/verplichten om
25% van de opbrengst van Lopen voor Lyme editie 2022 af te moeten dragen aan Stichting Lymefonds/het Lymefonds (
gestopt per 1 november 2025)?

Het is erg jammer en een onprofessionele werkwijze dat Stichting Lymefonds/het Lymefonds (
gestopt per 1 november 2025) bij het indirect
promoten van een
behandeling met SOT aan eventuele andere geïnteresseerden (
hoopvolle of wanhopige patiënten) géén aanvullende informatie en géén informatie over
de risico's (
Safety Issues!!) geeft van de
kostbare en
experimentele behandeling met Supportive Oligonucleotide Therapy (SOT) en over de gebruikte
kostbare en
niet-gevalideerde PCR testen --> Is SOT for Lyme & Tick-borne Infections a Scam?; Bron
viewtopic.php?f=5&t=2595&start=360#p30055Er wordt na een mediatraining bij Stichting Lymefonds/het Lymefonds (
gestopt per 1 november 2025) door de patiënt in een
Radio uitzending; Bron
https://www.youtube.com/watch?v=edXGDcEQNJA een ogenschijnlijk zelfverzekerd interview gegeven maar
verificatie van informatie leert dat de patiënt allerlei
onjuistheden vertelt.
Hanaen noemt:
..'dat er zo weinig kennis is in Nederland'....'in Nederland weinig begrip en erkenning heb gekregen.. er is weinig over bekend.. er wordt niet meegedacht of te weinig meegedacht'....'ik snap dat er nog weinig bekend is over de ziekte.. van de andere kant er is dus wel degelijk wat bekend als je naar Amerika en Polen gaat dan kom je een heel stuk verder dan dat je in Nederland zou komen'..
..'wat ik mis is dat iemand naast je staat dat iemand meedenkt.. nu is er geen arts in Nederland die naast mij staat en zegt goed ik denk met je mee en we kunnen samen een afweging maken.. nee, ik moet alles zelf beslissen.. en je moet zelf je verantwoordelijkheid nemen dat is niet makkelijk'..
Hoe gaat het met Hanaen? (
18 infecties gevonden..?) Laatste updates
1 en 24 december 2024 en
crowdfunding voor €45.000; Bron
https://whydonate.com/nl/fundraising/helphanaen ..We hadden als doel 4.000 euro op te halen voor twee vervolg SOT-behandelingen. Dat is ruimschoots gelukt!..
..Dankzij jullie ongelooflijke steun sinds de start van de crowdfunding in juli 2022 heeft Hanaen al 10 SOT-behandelingen kunnen ondergaan. Dat is geweldig, want het heeft erin geresulteerd dat van de 18 infecties waarmee ze begon, er inmiddels 14 zijn verdwenen. Dit is een enorm succes en bewijst hoe effectief de behandeling is.
Maar we zijn er nog niet. Hoewel de infecties afnemen, merkt Hanaen nog geen verbetering in haar gezondheid. En dat is precies wat ze nodig heeft – méér dan ooit. Hanaens leven wordt nog steeds volledig bepaald door haar ziekte. Dit klopt niet voor een vrouw van 34 met zoveel talent, dromen en potentieel. Het is tijd voor verandering. Tijd voor een toekomst waarin zij zelf de regie heeft.
Daarom zetten we alles op alles om deze winter opnieuw twee SOT-behandelingen mogelijk te maken. Twee van de overgebleven infecties zijn hardnekkige Lyme-bacteriën, die dringend moeten worden aangepakt..
De trieste en harde
conclusies zijn dat de
SOT behandelingen niets hebben geholpen! En dat er
véél geld is verdiend over de rug van de (érg) zieke patiënt!
Conclusie & wake-up call: Veel mensen-patiënten zijn
jarenlang(!) en worden tot op heden nog steeds
misleid! Patiënten moeten beter leren om zich zélf ook goed in de materie te leren verdiepen en hetgeen dat wordt
gepromoot & geadviseerd door anderen (patiëntenorganisaties, patiënten, 'activistische Lyme organisaties&groepen', Ilads Lyme&me/cvs artsen, AVIG Lyme artsen, natuurartsen, therapeuten en behandelaars in privé-klinieken) goed te
verifiëren en daarmee het risico te vermijden om
ergens (onwetend, in goed vertrouwen, naïef, 'blind')
achter aan te gaan lopen of achter zogenoemde op een voetstuk geplaatste
'Lyme-helden' aan te gaan lopen.
Gezondheid is een kostbaar bezit. Een verkeerd gestelde diagnose of een verkeerde experimentele behandeling kan érg schadelijk zijn voor de gezondheid. Patiënten kunnen als gevolg van de behandeling ernstige langdurige (of blijvende) klachten (neurologische en of psychische) krijgen en of blijvende schade aan de darmen en de werking van het afweersysteem (immuunsyteem) krijgen. Mensen worden in dat geval niet beter maar zieker!
Centrum voor Ethiek en Gezondheid (CEG); Bron
https://www.ceg.nl/ en
Rapport Medische crowdfunding: een ethische verkenning van online inzamelacties
11 april 2022; Bron
https://www.ceg.nl/binaries/ceg/documen ... unding.pdf..3.2 Niet-reguliere zorg
In Nederland worden crowdfundingacties vaak ingezet voor de financiering van niet-reguliere zorg, ook wel alternatieve zorg genoemd. Onder niet-reguliere zorg vallen methoden van diagnostiek en behandeling die in Nederland niet algemeen medisch aanvaard zijn en geen deel uit maken van professionele standaard.22 Vaak gaat het om bekende niet-reguliere behandelingen die niet door de zorgverzekeraar worden vergoed omdat de werkzaamheid en de effectiviteit ter discussie staan vanwege onvoldoende of ontbrekende wetenschappelijke onderbouwing. Of het gaat om behandelingen die niet zijn geïndiceerd voor de betreffende aandoening of de betreffende patiëntengroep..
..Medische crowdfunding
In dit signalement brengt het CEG in kaart welke ethische vragen medische crowdfunding oproept. Daarmee beoogt het CEG primair de bewindspersonen en beleidmakers van VWS te informeren. Secundair wil het CEG met dit signalement een aanzet geven tot een (maatschappelijke) discussie met (potentiële) actie-eigenaren, (potentiële) donateurs, artsen, beleidsmakers en politici over de wenselijkheid van medische crowdfunding en over mogelijke voorwaarden die aan de verschillende actoren van dergelijke acties mogen worden gesteld..
Trouw
11 april 2022Alternatieve medicatie -
Crowdfunding voor een medische behandeling? Let op - er is een reden dat de verzekering niet vergoedt; Bron
https://www.trouw.nl/binnenland/crowdfu ... ~b4422007/Het is risicovol om online geld in te zamelen voor medische behandelingen die de zorgverzekering niet betaalt. ‘Een gevecht voor je leven op basis van misinformatie.’
..0nline crowdfundingacties om medische behandelingen te betalen zijn risicovol, signaleert het Centrum voor Ethiek en Gezondheid (CEG). Er wordt te vaak geld opgehaald voor behandelingen die schadelijk zijn of waarvan het nog onduidelijk is of ze wel werken.
“Bij ernstig zieke mensen kan valse hoop een goede afronding van het leven frustreren”, zegt Hafez Ismaili M’hamdi, vicevoorzitter van het CEG. Hij maakt zich zorgen over misinformatie bij medische crowdfundingacties, die op touw worden gezet om behandelingen te kunnen betalen die niet door de zorgverzekering worden vergoed. “Er is een reden waarom verzekeraars de behandelingen niet betalen. We weten niet of ze werken”, zegt Ismaili M’hamdi..
Gezondheidsraad; Bron
https://www.gezondheidsraad.nl/11 april 2022Aan successen
medische crowdfunding kleven rooskleurige beelden; Bron
https://www.gezondheidsraad.nl/document ... owdfunding..Onjuiste basis voor keuzes
Op de crowdfundingplatforms is (medische) informatie te vinden over ziektes, diagnostische methodes en behandelingen. Deze informatie blijkt niet altijd realistisch te zijn, omdat het wetenschappelijk bewijs over effectiviteit en de veiligheid van de behandelingen ontbreekt. Bij medische crowdfunding hebben initiatiefnemers vaak de neiging om de kans op succes van de behandeling aan te dikken. Met een positieve uitspraak over de slagingskans van een behandeling hopen zij de kans op donaties te vergroten, en zo een succesvolle uitkomst van de medische crowdfundingactie te bereiken. Via crowdfundingplatforms kan deze misinformatie zich echter razendsnel verspreiden onder potentiële initiatiefnemers, groepen patiënten en potentiële donateurs. Het gevaar ontstaat dat deze vervolgens keuzes maken op basis van onjuiste informatie of valse hoop..