Topic aangemaakt op mijn naam zonder dat ik hier vanaf weet

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van Lymeforum.nl.
Leia
Moderator

Re: Topic aangemaakt op mijn naam zonder dat ik hier vanaf w

Berichtdoor Leia » Do 14 Mei 2015, 20:29

Beste Sproetje, het is de toon en strekking van je laatste bericht die maken dat je nu een grens hebt bereikt. Laten we het gezellig houden.

Leia, moderator

Marco
Beheerder & Moderator

Berichtdoor Marco » Do 14 Mei 2015, 23:01

Hoi sproetje,

Als je mijn eerste post had gelezen, dan heb ik daar ook al geschreven dat 'een ander lid' ook het verzoek had gedaan voor afsplitsing dus daar hoef je eigenlijk niet zo verbaasd op te reageren... Dit is gewoon een simpel verzoek geweest, waar wij als moderators over oordelen en eventueel uitvoeren. Tuurlijk kan ieder lid zo'n verzoek doen en als het ons ook een goed idee lijkt, dan doen we dat gewoon. We vinden het juist ook erg handig als leden meedenken! We hebben als moderators helaas ook maar beperkt de tijd en kunnen daarom ook niet alles volgen. Uiteindelijk gaan alleen de moderators over het eventueel afsplitsen van een topic.

Om de discussie nu verder te stoppen heb ik de eerste post van het nieuwe topic op mijn naam gezet. Hopelijk is het zo opgelost en kunnen we weer samen gezellig verder :-)

abx

Berichtdoor abx » Vr 15 Mei 2015, 00:57

Sproetje,

Als jij alle verzinsels en onwaarheden uit jouw bericht van do 14 mei 2015, 19:43 verwijdert, zal ik alsnog de daar gestelde vragen beantwoorden, anders niet.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 15 Mei 2015, 19:39

Het mag duidelijk zijn dat Sproetje AKA Foetsie weer op ramkoers is, helaas bevestigd door haar oprakelen van een niet-vooropgezette misinterpretatie over het begrip 'gremium'.

Ik ben nog steeds voorstander om de door Leia bij de afsplitsing geplaatste titel alsnog weer terug te zetten.

Er is niets mis met die titel, voortkomend uit een integere constatering en daarop volgende vraag van Josie.

Hoe zich dat met de feiten verhoud, zal in de verdere ontwikkeling van dat topic doen blijken.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat al dit gekrakeel zich ontwikkeld, om dat het er naar neeg, dat de door Sproetje/Foetsie gedane beweringen niet leken te kloppen, en zich daar niet op aan wilde laten kijken.

Ik hecht er aan nogmaals te vermelden dat Leia (of Marco) in deze niets te verwijten is!

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 15 Mei 2015, 22:32

En voor de goede orde, het is geenszins mijn intentie om Sproetje/Foetsie daadwerkelijk van het forum af te krijgen, alleen dat ze iets beter en vooral evenwichtiger gaat schrijven.

Met name niet meer het dumpen van Engelse teksten, zonder ook maar de minste toelichting naar de strekking van het artikel in het Nederlands. En daar is ze helaas niet de enige in...

Voor de rest denk ik dat ze, in dit verhaal, en om wat voor reden dan ook, ergens de verkeerde afslag heeft genomen. Kan gebeuren.

Aan deze kant is niks gebroken, dus daar geen zorg over!

Groetjes, Wouter

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Vr 15 Mei 2015, 22:50

Beste WouterB,

Dank voor je reacties in dit onderwerp en je complimenten voor de afsplitsing. Ik las je verzoek tot wijzigen van de titel. Sorry, ik was er nog niet eerder aan toegekomen om op je bericht te reageren. Dank voor het nogmaals vragen en ik ben blij met je laatste bericht waarin je je intenties richting Sproetje verduidelijkt.

WouterB schreef:Ik ben nog steeds voorstander om de door Leia bij de afsplitsing geplaatste titel alsnog weer terug te zetten.

De titel “Gevoeligheid van verschillende stammen voor doxycycline” heb ik zelf bij het afsplitsen zo geformuleerd. Sproetje heeft de titel niet meer aangepast. Ik had daar zelf al vanaf het begin de B. garinii niet meer genoemd. Terwijl ik dit wel noem op de plek waar ik het afgesplitst had in het oude onderwerp, zoals je hebt gezien.

Ik zie dat ik door het op de ene plek wel erbij te noemen en de andere plek niet, helaas wat onduidelijkheid schep. Bij een volgende dergelijke situatie zal ik dit duidelijker doen.

Begrijp ik het goed dat je op het toevoegen van B. garinii doelde bij je verzoek tot wijzigen van de titel? Ik heb op het moment van het formuleren van de titel een zorgvuldige afweging gemaakt. De stelling staat/stond bovenaan in het bovenste bericht van het onderwerp en ik besloot dat dit voldoende was en ik besloot om er een titel bij te zetten die wat breder was. O.a. omdat de aangehaalde studies ook over meerdere stammen gaan.

Uit de latere berichten van Sproetje maak ik op dat het woord ‘doxycycline' in de titel bij haar hevige weerstand/emoties oproept maar dat ook mijn voorstel aan haar om de titel aan te passen helaas onvoldoende voor haar was om zich er nog prettig bij te kunnen voelen. :(

WouterB, kan je er mee leven als ik de titel nu zo laat staan zoals die nu is?

Leia, moderator

WouterB

Berichtdoor WouterB » Vr 15 Mei 2015, 23:52

Leia schreef:WouterB, kan je er mee leven als ik de titel nu zo laat staan zoals die nu is?

Beste Leia, (sorry dat ik er eerst iets anders als Leiyla en dergelijke van bakte) ik ben van mening dat Josie in deze discussie het finale oordeel daarin moet hebben, en daar zal ik mij naar voegen.

Groetjes, Wouter

savan

Berichtdoor savan » Za 16 Mei 2015, 09:56

Ik wist niet dat het een voorwaarde was om alleen Nederlandse texten te plaatsen.
Ik ga niet alles vertalen naar het Nederlands dat kost mij te veel moeite. Dan stop ik liever met het plaatsen van een link.

Josie

Berichtdoor Josie » Za 16 Mei 2015, 09:59

Wouter, bedankt, ook voor je complimentjes hier en daar… :)
En Abx ook, bedankt :) voor de welkome inmenging!

Ik ben helemaal tevreden hoor met de titel zoals die nu is en hoe het op een gegeven moment afgesplitst is!

En ik weet verder niet zo goed wat ik nog over het hele gedoe moet zeggen... :( Ik had geen zin en energie om er zelf een onderwerp over aan te maken, ik had op dat moment andere prioriteiten. Achteraf gezien had dat wel een hoop gedoe bespaard als ik dat wel in het begin had gedaan...

@Sproetje, ik vind het fijn om jouw betrokkenheid te zien, zoals bij nieuwe leden die hulpeloos komen vragen wat ze moeten doen met bijv. hun EM en hun huisarts die het weer eens niet herkent of dergelijke.

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt… en het niet meer zwaar opvat… nergens goed voor… ik was stomverbaasd over hoe je gereageerd had op de afsplitsing… want we willen toch juist dingen bereiken…

Ik heb overigens geen probleem met engelse teksten, ook omdat je zo nu en dan een linkje naar de vertaling van googletranslate bijvoegd. :) En ondanks dat daar vaak kromme vertalingen tussen zitten heb ik er toch wat aan wanneer ik het wil gaan lezen. Met alleen Nederlandse info komen we er niet... Nederlandse korte toelichting bij een engels artikel of link is erg fijn...

Het is logisch dat er irritatie ontstaat als jij of ik of wie dan ook dingen schrijft over de ziekte die mogelijk niet waar zijn. Ik blijf gewoon mijn vragen vragen… dat helpt me om beter te worden.

En ik hoop dat jij en anderen dat ook bij mij blijven doen, wanneer ik iets schrijf wat vragen of twijfels oproept of te ongenuanceerd is, want ondanks dat ik het probeer vind ik het behoorlijk moeilijk om scherp en zorgvuldig te formuleren en dingen te onthouden, dus een beetje hulp daarbij is altijd welkom.

En Wouter, bij mij dan liefst niet in de vorm van sarcastische opmerkingen, voor mij te onduidelijk, of word ik nu te veeleisend? ;) (dat is een knipoog heh en een retorische vraag)

Josie

abx

Berichtdoor abx » Za 16 Mei 2015, 12:27

Met name niet meer het dumpen van Engelse teksten, zonder ook maar de minste toelichting naar de strekking van het artikel in het Nederlands.

Ik heb overigens geen probleem met engelse teksten, ook omdat je zo nu en dan een linkje naar de vertaling van googletranslate bijvoegd. En ondanks dat daar vaak kromme vertalingen tussen zitten heb ik er toch wat aan wanneer ik het wil gaan lezen. Met alleen Nederlandse info komen we er niet... Nederlandse korte toelichting bij een engels artikel of link is erg fijn...

Ik wist niet dat het een voorwaarde was om alleen Nederlandse texten te plaatsen.
Ik ga niet alles vertalen naar het Nederlands dat kost mij te veel moeite. Dan stop ik liever met het plaatsen van een link.

Ik verzoek de moderator om dit onderwerp af te splitsen en een passensde titel te bedenken. :D .......ops :?

Terug naar “Feedback”