Diagnostiek middels microscopie Deel 2

joos06

Re: Diagnostiek middels microscopie Deel 2

Berichtdoor joos06 » Za 12 Sep 2015, 14:08

Dank je Josie, ik wacht het af. Donderdag weten we hoop ik meer.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 12 Sep 2015, 16:21

joos06 schreef:Gaat dat bloed nemen hiervoor via een vingerprik? Ik had het idee dat mijn arts mijn dochter ook zo wil laten testen volgende week.

Levend bloed analyse kun je op veel verschillende plekken in Nederland laten doen.
Maar niet iedereen is even goed.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Zo 30 Jul 2017, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Josie

Berichtdoor Josie » Za 12 Sep 2015, 22:35

Sproetje schreef:
joos06 schreef:Gaat dat bloed nemen hiervoor via een vingerprik? Ik had het idee dat mijn arts mijn dochter ook zo wil laten testen volgende week.

Levend bloed analyse kun je op veel verschillende plekken in Nederland laten doen.

Ik denk dat de gevaren en verschillen hem zitten in de “analyse”. Een levend bloed analyse waarbij tegen hele hoge kosten allerlei dubieuze dingen als zijnde waarheid aan een druppel bloed worden gekoppeld, zet donkerveld microscopie in een kwaad daglicht. Daarmee worden we als (chronische) lyme-patiënten helaas echt niet serieuzer genomen. :cry:

Zie ook deze shockerende tv-uitzending over een aantal alternatieve therapeuten die levend bloed analyse toepassen:
http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/02-12-2013/levend-bloed-analyse/
Daar word ik niet echt vrolijk van...

Josie

hope

Berichtdoor hope » Za 12 Sep 2015, 23:40

3 dagen opleiding, ik hoop dat dit niet klopt!
Bij mij is de ziekte gelukkig door een andere test vastgesteld.

joos06

Berichtdoor joos06 » Zo 13 Sep 2015, 11:43

Even advocaat van de duivel spelen, Josie en RoelA, hoe weten jullie dan dat dit lyme spyrocheten zijn die je in het bloed ziet? In bovenstaande reportage wordt beweerd dat dit dus onzin is en die discussie heb ik vaker gehoord. Nu weet ik dat dat bij een hoop lyme gerelateerde dingen zo is en dat dat niet wil zeggen da t het ook echt onzin is, maar hoe weten jullie dat dit dus lyme Is?

RoelA

Berichtdoor RoelA » Zo 13 Sep 2015, 13:19

Ik weet dit niet 100% zeker. Het is wel duidelijk dat het spirocheten zijn, en tot nu toe zie ik ze bij mensen met lyme en niet bij mensen zonder lyme (al is mijn sample size vrij beperkt uiteraard).
Ik weet dat spirocheten ook onderdeel kunnen zijn van de mond/darmflora, dus mogelijk dat die in het bloed terecht komen. Maar hoe dan ook, ze horen daar niet thuis.

Peter Kemp heeft vrij veel microscopisch onderzoek gedaan naar lymepatienten en ziet dezelfde vormen in het bloed terug:
http://counsellingme.com/microscopy/bor ... ation.html
https://www.flickr.com/photos/76898309@ ... 320849440/
https://www.youtube.com/watch?v=tYnTBi7blck
https://www.youtube.com/watch?v=BgSo8tSV1uY
Hij gebruikt specifieke borrelia antibody stains.

Ook A. MacDonald is momenteel bezig met DNA probes en kan dus specifieke borrelia soorten "taggen" via DNA en laten oplichten onder de microscoop.

Het zou erg interessant zijn om deze hulpmiddelen te kunnen toepassen om sluitend bewijs te krijgen, maar momenteel is het nog net iets te vroeg en te duur.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Zo 13 Sep 2015, 14:02

Even inhakend op de reportage die Josie post:
Vanuit de alternatieve hoek wordt er inderdaad m.i. een hoop onzin verteld. Maar dat maakt microscopie van bloed niet waardeloos. Borrelia is immers ontdekt door microscopie in de jaren 80. En nog steeds worden nieuwe varianten ontdekt door microscopisch onderzoek (denk aan miyamotoi)

Josie en ikzelf (waarbij ik dus duidelijk de spirocheetvormen in het bloed zie) hebben een positieve LTT en in mijn geval ook een duidelijke historie van een tekenbeet waarbij 2 weken later absurd veel klachten ontstonden. Dat maakt natuurlijk wel verschil.

En geloof ook niet klakkeloos alles wat de experts uit labs en ziekenhuizen zeggen. Zij hebben ook niet alle antwoorden en hun mening is vaak gebaseerd op inmiddels verouderde wetenschap (als het aankomt op lyme iig). Dat lyme niet sexueel overdraagbaar zou zijn wordt stellig beweerd, maar feit is dat hier nog te weinig onderzoek naar gedaan is. Hetzelfde met betrekking tot overdracht via placenta waarvan artsen beweren dat het niet kan (er zijn genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen). En ook dat lyme alleen in het bloed te zien is in de eerste paar weken is absurd. De kweektesten van Advanced Labs (en ook Peter Kemp) tonen aan dat chronische lymepatienten borrelia in het bloed hebben. Dat het niet altijd direct zichtbaar is onder een microscoop is een ander verhaal. De borrelia heeft kennelijk niet veel behoefte aan het rondzwemmen door het serum en verbergt zich liever intracellulair.

Bij eigen lba's zie ik vaak initieel helemaal geen lyme in het bloed. Soms komen ze pas uit hun schuilplek na enkele uren. En als de omstandigheden te ongunstig zijn, veranderen ze ook zo weer naar de cyste vorm. Zie mijn timelapse opname van een conversie:
https://youtu.be/FopUPJ86MLI
(net jammer dat de spirocheet zich in een iets waziger deel van de microscoop bevindt)

Dus m.i. is LBA geen onzin en kan waardevol zijn ter ondersteuning van een diagnose.

joos06

Berichtdoor joos06 » Zo 13 Sep 2015, 15:45

RoelA, Dank voor je heldere toelichting. Zoals jij het zegt klinkt het logisch. Ik ben er inmiddels door schade en schande ook achter gekomen dat de heren en dames medici ook echt de wijsheid niet altijd in pacht hebben en dat wat ze niet wetenschappelijk bewezen achten dan ook vaak niet bestaat terwijl ervaringen anders zeggen. Ik vind het wel lastig om te zien dat er zoveel kaf onder het koren zit. Mensen die langdurig onbegrepen ziek zijn willen graag een diagnose en zullen dit soort dingen met beide handen aangrijpen terwijl. Het blijft een lastig verhaal. Bij mijn dochter de elisa en ltt negatief en toch blijft ze kenmerken vertonen. De evt besmetting heeft dan plaats gevonden voor de geboorte. Donderdag hoor ik meer over wat voor onderzoek de arts nog bij haar wil doen. Vorige keer had ze het evt over een lba.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 13 Sep 2015, 15:50

joos06 schreef: De evt besmetting heeft dan plaats gevonden voor de geboorte.

Borrelia dna kan met het lichaams eigen dna gaan verstrengelen.
Ik weet niet of daar op getest kan worden?
Laatst gewijzigd door Sproetje op Zo 30 Jul 2017, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.

joos06

Berichtdoor joos06 » Zo 13 Sep 2015, 16:00

De test is in berlijn gedaan, maar ik wacht even af wat mijn arts zegt.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”