Persoonlijke mail / persoonlijk bericht

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van Lymeforum.nl.
Sproetje

Persoonlijke mail / persoonlijk bericht

Berichtdoor Sproetje » Za 12 Sep 2015, 19:48

Ik heb een vraag:

Kan er misschien weer de persoonlijke mail worden ingevoerd, net zoals bij het vorige forum?
Ik vind het nogal een gemis.
Vaak wil ik bv met anderen even echt persoonlijk iets zeggen en andersom ook.
Maar dat is nu onmogelijk.
Ik wil liever niet mijn mail adres in het pb plaatsen.

Leia
Moderator

Re: Persoonlijke mail / persoonlijk bericht

Berichtdoor Leia » Za 12 Sep 2015, 21:08

Sproetje schreef:Ik heb een vraag:

Kan er misschien weer de persoonlijke mail worden ingevoerd, net zoals bij het vorige forum?
Ik vind het nogal een gemis.
Vaak wil ik bv met anderen even echt persoonlijk iets zeggen en andersom ook.
Maar dat is nu onmogelijk.
Ik wil liever niet mijn mail adres in het pb plaatsen.

Beste Sproetje,

Dank voor je vraag.

Standaard staat de emailfunctie bij iedereen uit, waardoor het alleen mogelijk is om contact met elkaar op te nemen via een privébericht. Dit hebben wij zo ingesteld om bij te dragen aan de privacy van de leden. Een privébericht kan door niemand anders gelezen worden dan degene naar wie je het stuurt.

Ieder lid zou in principe de emailfunctie voor zichzelf kunnen aanzetten, waardoor er wel per email contact kan worden opgenomen door andere leden. Ik kan me voorstellen dat dat voordelen met zich meebrengt, zoals dat je dan niet hoeft in te loggen.

Emailen gaat dan de eerste keer via een contactformulier, je emailadres is daarbij onzichtbaar totdat je een mailtje beantwoordt. En alleen mensen die lid zijn van het forum kunnen gebruik maken van de email-functie.

Om het aan te zetten ga je naar je gebruikerspaneel, dan klik je op Foruminstellingen. Daar zie je staan: “Gebruikers mogen per email contact met mij opnemen.” Hier kan je ‘ja' aanvinken.

Maar….. ik heb gekeken en gezocht of ik dat voor je kon veranderen. Ik zie dat het bij jou bij je persoonlijke instellingen al met ‘ja' is aangevinkt, maar het (nog) niet zichtbaar en bruikbaar is bij je naam en bij je berichten op het forum. Zie je dat zelf ook zo?

Dus ik denk dat er ergens een overheersende instelling aanstaat die ik eerst moet veranderen. Ik ga hier nog even op puzzelen… heb je nog even geduld? :)

Vriendelijke groetjes,

Leia

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 13 Sep 2015, 15:44

Hoi Leia,

Ja, dat had ik gezien.
Het is al zolang als dat jullie zijn gestart, en wilde er eerst niet meteen over gaan beginnen.

Ik heb geduld hoor, maar maak me i.d. tussentijd wel een beetje zorgen over de 2 pb's aan anderen waar mijn e-mail in staat.
Zou je die misschien willen verwijderen?

Bvd

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 13 Sep 2015, 17:02

Sproetje schreef:Hoi Leia,

Ja, dat had ik gezien.
Het is al zolang als dat jullie zijn gestart, en wilde er eerst niet meteen over gaan beginnen.

Oké ;)

Sproetje schreef:Ik heb geduld hoor, maar maak me i.d. tussentijd wel een beetje zorgen over de 2 pb's aan anderen waar mijn e-mail in staat.
Zou je die misschien willen verwijderen?

Bvd

Beste Sproetje,

Dankjewel! Hopelijk stelt het je gerust dat ik nogmaals schrijf dat een pb door niemand gelezen kan worden behalve door degene aan wie je het stuurt. :)

De moderators kunnen je emailadres zien. Maar ik en Marco kunnen niet jouw pb’s inzien en we kunnen de betreffende pb’s niet verwijderen. Een privébericht is echt privé.

Wat je kan doen is:
- Je kan aan de ontvanger(s) vragen om ontvangen pb’s van jou te verwijderen.
- En je kan zelf door jou verstuurde pb’s verwijderen.

Hiervoor ga je naar je gebruikerspaneel, dan klik je op 'Privéberichten', dan klik je op ‘Verzonden berichten’ (en voor de ontvanger: klik op ‘Postvak in’), vervolgens markeer je de berichten die je wilt verwijderen en scroll je naar beneden. Daar zie je een venstertje waarin staat 'Markeer als belangrijk’ met het pijltje verander je dit in 'Verwijder gemarkeerde’ en klik op ‘Ga'.

Ten tweede:

Ik heb ontdekt hoe de emailfunctie voor jou aangezet kan worden. Was best wel een gepuzzel voor mijn lyme-brein daarom duurde het even. Ook kunnen dan alle andere leden wanneer ze dit wensen deze functie aanzetten in hun gebruikerspaneel. (en dan werkt het ook)

Dit omvat enkele verschillende instellingen waarvan een deel alleen door Marco gewijzigd kan worden en waar ik zelf geen toegang tot heb. Ik heb contact met hem hierover opgenomen en hij gaat er mee bezig.

Ik (of Marco) zal even laten weten wanneer het gelukt is!

Vriendelijke groetjes,
Leia

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Zo 13 Sep 2015, 17:58

Dank voor je uitgebreide toelichting.

Over het e-mail adres waar ik me dan toch een beetje zorgen over maakte is omdat ik weet dat er robots het web afzoeken naar adressen, daar staan jullie natuurlijk helemaal buiten.
Maar ik dacht zo: je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
En dacht dat jullie de mogelijkheid hadden gecreeerd om dit zelf te kunnen opsporen.

Ik zal de desbetreffende personen mailen met deze vraag

Nogmaals dank,

Sproetje.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Zo 13 Sep 2015, 18:13

Sproetje schreef:Dank voor je uitgebreide toelichting.

Over het e-mail adres waar ik me dan toch een beetje zorgen over maakte is omdat ik weet dat er robots het web afzoeken naar adressen, daar staan jullie natuurlijk helemaal buiten.
Maar ik dacht zo: je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
En dacht dat jullie de mogelijkheid hadden gecreeerd om dit zelf te kunnen opsporen.

Ik zal de desbetreffende personen mailen met deze vraag

Nogmaals dank,

Sproetje.

Beste Sproetje,

Er bestaan inderdaad kwaadwillende robots of spammers die het web afzoeken naar emailadressen. Daar kunnen wij helaas niets tegen doen.

Op ons forum hebben die geen toegang tot de privé berichten, geen toegang tot emailadressen en geen toegang tot de besloten categorieën.

Ze kunnen alleen de openbare berichten op het forum lezen, bijv. wanneer een forumlid een emailadres in een openbaar bericht heeft gezet. Wanneer iemand dit per ongeluk doet dan verwijderen wij dit altijd ter bescherming van het forumlid en brengen het forumlid hiervan op de hoogte.

Vriendelijke groetjes,
Leia

Leia, moderator

Marco
Beheerder & Moderator

Berichtdoor Marco » Za 19 Sep 2015, 13:48

Hoi Sproetje,

We dachten eerst om de mail functie weer aan te zetten, maar als we dat doen, dan is het helaas mogelijk om met een lymeforum account ongezien elk forumlid te spammen. Om deze reden hebben we deze functie dan ook niet aangezet en laten we deze bij voorkeur ook uit staan.

Het plaatsen van je mail adres in een pb is compleet veilig. Sterker nog, mochten we deze functie wel aanzetten en de pc van de ontvanger raakt bijv. besmet met een trojan, dan kan het juist zijn dat alle mail adressen op die pc daarna veel spam gaan ontvangen.

Ik hoop dat we je zo hebben kunnen uitleggen waarom.

Groet!

Marco

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 05 Dec 2015, 17:02

Ik had nog niet geantwoord op je bericht, sorry.
Maar ik heb er toch last van dat ik geen persoonlijke mail kan versturen zonder mijn eigen e-mail adres te moeten plaatsen.
En die spam is niet zo erg hoor, die komt toch wel, we kunnen zelfs niet meer zonder.
Dus voor de spam zou je het niet hoeven te laten.

Wat andere virussen betreft: iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen computer beveiliging.
Trojaanse paarden e.d. kunnen trouwens altijd binnen sluipen........

Terug naar “Feedback”