Wat heb ik gemerkt?
Mijn hoofd is na de neurofeedback/behandeling wel verbeterd. Maar meer omdat ik ruimte heb gekregen in mijn hersens.... hahaha klinkt raar

Al mijn gedachtes en dingen die ik heb meegemaakt vooral in de afgelopen 8 á 9 jaar dat ik ziek was, hebben nu een eigen plekje gekregen in mijn hoofd. Er is nu ruimte voor andere dingen bijgekomen.
Ik kan nu beter mijn ziek-zijn een plekje geven, en verder gaan met de beperkingen die ik eraan heb over gehouden.
Jammergenoeg zijn de (ik noem het maar restverschijnselen) die ik overgehouden heb van de Lyme er nog wel en die bepalen wel mijn doen en laten. Maar ja daar ben ik al jarenlang mee aan het onderhandelen, dus ben ik ook daaraan wel gewend geraakt.
Hoewel er nu soms weleens een dagje tussenzit dat ik totaal geen last heb van iets en dan ga ik weer geloven van: "zou het toch nu helemaal over zijn?" En de volgende dag, boem! ik wordt direct weer teruggefloten. Ik krijg dan migraine of een zwaar gevoel in mijn hoofd de prikkels van geluiden komen keihard binnen en ben doodvermoeid, ik moet dan naar mijn veilige kamertje vluchten anders wordt het me teveel.
Gelukkig heb ik naast mijn slaapkamer een eigen stiltekamertje, wat heel erg nodig is. Ik ben daar wat aan het knutselen of naaien/breien wat ik op dat moment fijn vind en mij ontspant.
Daarin voel ik de prikkels minder en kom ik weer tot rust.
Al zijn de ochtenden nog steeds moeizaam, en heb ik tijd nodig om bij te komen van de nacht, ja heel raar maar ik sta nooit meer helder in mijn geest op. Pas na 11 uur trekt de mist uit mijn hoofd weg.
Ik kan nog steeds maar 1 ding per dag doen, naast de gebruikelijke dingen die ik op de automatische piloot doe, zoals mezelf verzorgen, ontbijtje klaarmaken en licht huishoudelijk werk doen. Maar alles op mijn eigen slakkentempo.
Er zijn tijden geweest dat ik ook dit niet meer kon, en hele dagen in bed moest doorbrengen, dus er is echt wel verbetering gekomen.
Ik ben tevreden zoals het gaat omdat ik me aangepast heb, al is dit niet wat ik er in het begin van mijn behandeling van verwacht had. Maar ja ik verwachtte na het krijgen van een diagnose dat ik wel weer helemaal genezen zou worden. ( ach een mens kan ook té positief zijn)

Nu zijn mijn verwachtingen bijgesteld en moet ik het doen met wat ik nu heb bereikt. Acceptatie bij chronische Lyme moet je wel hebben, anders blijf je teleurgesteld en is niet bevordelijk voor jezelf en omgeving. Geniet van de kleine dingen die je nog kan doen. (zeg ik nu vaak tegen mezelf)
Als ik me vergelijk met andere Lymepatiënten dan kan ik nog wel veel.
Zo moet ik het nu gewoon bekijken en niet teveel meer verwachten al blijft er altijd een sprankje hoop.... zonder hoop geen toekomst toch?

Daisy