Ervaringen met colloïdaal zilver?

Roxy

Ervaringen met colloïdaal zilver?

Berichtdoor Roxy » Di 26 Jan 2016, 15:38

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die ervaringen met colloïdaal zilver hebben?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Ervaringen met colloïdaal zilver?

Berichtdoor Roxy » Di 26 Jan 2016, 15:50

Verschillende Lyme artsen werken er mee.
Het heeft sinds een lange tijd mijn belangstelling en zit in het achterhoofd als een eventuele optie.

Presentatie 12 oktober 2013 een voorlichtingsmiddag over Complementaire Zorg en Pijn van de ME/CVS Stichting http://www.mecvs.nl/
Orthomoleculaire Geneeskunde

PVM van het Biologisch Medisch Centrum in Utrecht begon zijn presentatie met de mededeling dat diagnoses, zoals ME/CVS of Fibromyalgie, slechts labels zijn. Patiënten krijgen de diagnose (label) en er wordt verder geen onderzoek gedaan naar de achtergrond van de klachten. Omdat de klachten van deze labels veel overeenkomen met elkaar doet hij wel uitgebreider onderzoek naar wat er werkelijk schuil gaat achter de problemen die de patiënten hebben bij deze ziekten.

Diagnose ME/CVS of Fibromyalgie zijn slechts labels

Bij zijn onderzoeken, welke hij in het buitenland laat uitvoeren, stuit hij steeds vaker op patiënten die besmet blijken te zijn met Borrelia (ziekte van Lyme) en/of één of meerdere co-infecties. Borrelia leidt tot een kettingreactie: immuundysfunctie en daardoor andere infecties (zoals bijvoorbeeld een chronische Pfeiffer), allergieën, auto-immuniteit; voorts slapeloosheid, ontgiftigingsstoornissen, hormonale stoornissen en tekorten (zoals magnesium en B12).

Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid

Deze patiënten zijn bij de reguliere testen, welke in Nederland worden uitgevoerd, echter vaak negatief getest. Zo’n negatieve test sluit de ziekte van Lyme echter niet uit. Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid. Het stellen van de diagnose ziekte van Lyme moet voor VM gebaseerd zijn op de ziekte geschiedenis, de symptomen en verschijnselen en adequate labtesten.

Na de diagnose wordt de behandeling gestart. Hij start bijvoorbeeld met reguliere antibiotica in combinatie met “cystenbrekers, probiotica en colloidaal zilver. Dit laatste middel versterkt het effect van reguliere antibiotica aanzienlijk. Hierna volgen natuurlijke protocollen, zoals het Cowdenprotocol. Door hieraan middelen toe te voegen, zoals Epigenar en Paraepigenar wordt dit protocol aanzienlijk sterker. Epigenar en paraepigenar zijn tegen Lyme en co- infecties geënergetiseerde middelen. Na deze behandelingen worden nieuwe labtesten gedaan om te zien of de infecties zijn verdwenen. Mocht dit het geval zijn, dan heeft de patiënt alleen nog maar een onderhoudsbehandeling nodig.

VM is ervan overtuigd dat bij de aanwezigheid van chronische Lyme een antibioticum behandeling alleen niet volstaat.

Alle factoren moeten worden aangepakt: “HINTS” voor de behandeling van CVS/FM/Lyme:
H ormonale stoornissen (o.a. bijnier, schildlier)
I nfecties, intoleranties, immuundysfunctie
N utritionele tekorten
T oxische factoren
S laapproblemen

Op deze manier verwacht hij bij zijn patiënten het beste resultaat te bereiken.
Meer info op: http://www.biologischmedischcentrumbmc.nl/index.html
Laatst gewijzigd door Roxy op Di 26 Jan 2016, 16:09, 3 keer totaal gewijzigd.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 26 Jan 2016, 16:01

En welke soort is de goede en zuivere soort?

Lyme Disease - LLMD - Treatment https://www.youtube.com/watch?v=T2W9mJzSx58
Colloidal Silver - Brand Comparison https://www.youtube.com/watch?v=nJOUZg3OjFI

De soort gebruikt in het NB Protocol https://www.youtube.com/watch?v=nJOUZg3OjFI
The Silver Sol that I have seen that is cost effective is this one;

http://www.onesilversolution.com/

http://www.onesilversolution.com/silver ... g-us-only/

Do Not use any other Silver like Coloidal Silver or Ionic Silver as they are toxic, Only use Silver Hydrosol commonly called Silver Sol

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 26 Jan 2016, 16:21

En hoeveel zilver moet er in zitten en is de juiste soort? http://www.crystalcolloidals.com/producten/
Effectief werkzaam oppervlak

Het effectief werkzaam oppervlak is niets meer of minder dan het totale oppervalk van alle deeltjes in de vloeistof. We nemen als voorbeeld Crystal colloïdaal zilver met een concentratie van 10 mg/l (ppm). Bij een deeltjes grootte van 1 mm is het effectief werkzaam oppervlak maar 6mm2/liter. Bij een deeltjes grootte van 0,65 nanometer is dat maar liefs 7,1 m2/liter.
Concentratie parts per million(ppm)

Parts per million of afgekort ppm betekent het miljoentsje deel zoals % het honderdste deel betekent. Een meer tot de verbeelding sprekende grootheid is mg/l. Bijvoorbeeld: 10 ppm is dus 10 mg/l hetgeen betekent dat in 1 liter Crystal colloïdaal zilver 10 mgr zilver zit. Deze 10 mgr zilver heeft een volume van 1mm3.

Josie

Berichtdoor Josie » Di 26 Jan 2016, 16:37

Roxy schreef:Hallo allemaal,

Zijn er mensen die ervaringen met colloïdaal zilver hebben?

Hoi Roxy,
Wanneer ik een herx had van de antibiotica en ik ging daar colloidaal zilver bij gebruiken, dan werd die herx erger.
Ik vond het zwaar voor mijn maag. Ik heb een chronische maagontsteking, heel erg veel middelen zijn te heftig voor mijn maag. Ik heb het maar heel kort gebruikt. Ik nam de Argentyn 23.

Josie

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 26 Jan 2016, 18:05

Hoi Josie,
Josie schreef:Wanneer ik een herx had van de antibiotica en ik ging daar colloidaal zilver bij gebruiken, dan werd die herx erger.
Ik vond het zwaar voor mijn maag. Ik heb een chronische maagontsteking, heel erg veel middelen zijn te heftig voor mijn maag. Ik heb het maar heel kort gebruikt. Ik nam de Argentyn 23.
Dank je wel voor je reactie.
Ik heb ook een erg gevoelig lichaam/lichaamssystemen en reageer erg sterk op zowel reguliere- als natuurlijke middelen. Bij reguliere middelen krijg ik vaak een -erge- allergische reactie of kan het lichaam het niet verdragen.
Een goede begeleiding en het bijstellen van behandelingen en middelen is bij mij vaak noodzakelijk.

Het NB Protocol is een interessante optie het is echter een kostbaar plaatje. Er zijn mensen met Lyme die onder begeleiding van een Lyme arts het protocol volgen. Verschillende antibiotica behandelingen gaven helaas niet het gewenste effect (stabilisatie, verbetering, herstel) en is er gekozen voor een andere behandeling.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 26 Jan 2016, 18:40

Huidverkleuring?

Elders is informatie te zien van 'blauwe' mensen.. Klopt dat? Of is het om de mensen bang proberen te maken?
Huidverkleuring

Grijs blauwe huidverkleuring

Het kan zijn dat u de laatste tijd iets vernomen hebt over een grijs blauwe huidverkleuring na gebruik van colloïdaal zilver. Ook hier betreft het wederom geen colloïdaal zilver maar ionisch zilver wat de oorzaak is van wat er gebeurt.

Daar waar een huidverkleuring is opgetreden hebben de personen geprobeerd colloïdaal zilver thuis te maken. Het is onmogelijk om thuis echt colloïdaal zilver te maken. Men maakt thuis, afhankelijk van de methode, tussen de 80 tot 100% ionisch zilver. Vaak wil men dan ook nog hoge concentraties (tussen de 50ppm en 500 ppm) maken en voegt men keukenzout toe om de productie te versnellen.

Door het toevoegen van keukenzout, natriumchloride (NaCl), wordt zilverchloride gevormd omdat het ionisch zilver direct reageert met het Chloor van het keukenzout. Door dit proces worden grote deeltjes zilverchloride gevormd. Het is algemeen bekend dat een huidverkleuring kan optreden door innemen van zilverchloride. Dit fenomeen wordt Agyria genoemd.

Het is de grootste onzin om dit in verband te brengen met echt colloïdaal zilver met een concentratie van 10 ppm en een deeltjes grootte van 0.65 nanometer, een factor duizend kleiner dan de zilverchloride deeltjes. Echt Colloïdaal zilver van deze kwaliteit kan nooit een oorzaak zijn voor Agyria
bron Kenniscentrum http://www.crystalcolloidals.com/kenniscentrum/ en http://www.crystalcolloidals.com/item/n ... rkleuring/

Josie

Berichtdoor Josie » Di 26 Jan 2016, 19:22

Roxy schreef:Huidverkleuring?

Elders is informatie te zien van 'blauwe' mensen.. Klopt dat? Of is het om de mensen bang proberen te maken?

Laat je niet bang maken Roxy, je wordt er niet blauw van. :)

Roxy schreef:Ik heb ook een erg gevoelig lichaam/lichaamssystemen en reageer erg sterk op zowel reguliere- als natuurlijke middelen. Bij reguliere middelen krijg ik vaak een -erge- allergische reactie of kan het lichaam het niet verdragen.

Dan is langzaam met kleine hoeveelheden starten, zoals met colloïdaal zilver goed kan, heel belangrijk. Ook belangrijk is detoxen (en binden) in kleine stapjes en het immuunsysteem kalmeren!

Ga ervoor Roxy! Ook het NB protocol klinkt goed als jij beter reageert op kruiden dan op reguliere antibiotica. Druppels zijn gemakkelijk laag te doseren en snel aan te passen naar hoe je er op reageert. Probeer stapje voor stapje de middelen uit, stort je niet in 1 keer op een volledig en nieuw protocol. Dat is bij mij, ik reageer ook erg gevoelig, vaak mis gegaan. Ik heb het ook nodig om middelen 1 voor 1 uit te proberen en met lage doseringen te beginnen, dat geeft zekerheid op het wel of niet kunnen verdragen van een bepaald middel en het kan ook weer wat grip en vertrouwen teruggeven. :)

Josie

jayz

Berichtdoor jayz » Wo 27 Jan 2016, 18:43

Ik heb precies hetzelfde, reageer ook super heftig overal op, soms al van één druppel! Bij mij duurt opbouwen dan ook een eeuwigheid en dat is erg balen. Dat betekent dat ik ook tussendoor niet met iets anders kan beginnen, dus dan duurt het erg lang voordat je van alles op een (voor jou) goede dosering zit.

Ik ben bijv met para epigenar begonnen met 1 druppel en daar reageerde ik al heftig op. Later kon ik zelfs tot 10 druppels nemen, dat is een unicum voor mij. Banderol zit ik nu ook op 8-10 druppels en dat gaat nu ook prima, maar ook daarvoor gold dat ik het heeeeeeeeel rustig op moest bouwen.

Geef aub niet te snel op, maar zodra het niet gaat gewoon ff een stapje terug. Met de para epigenar heb ik een tijd terug gemoeten naar één druppel terwijl ik al ff op 5 druppels zat, maar het lichaam kon het toen gewoon niet hebben. En bovendien doet één druppel ook al wat en alle beetjes helpen :-)

Karin

Berichtdoor Karin » Ma 01 Feb 2016, 20:21

Ik heb het 4 x 3 weken (steeds een stopweek ertussen) gebruikt in combinatie met verschillende doseringen Minocycline en Plaquenil. Bij mij deed het niks (voor zover ik weet, zeker weet je het nooit), ook geen bijwerkingen trouwens.

Terug naar “Alternatieve therapieën”