Kaardebol

rikkitiboe

Re: Kaardebol

Berichtdoor rikkitiboe » Do 11 Feb 2016, 19:34

Hallo Lymies,
Ik heb al wat gelezen over kaardebol hier op het forum, maar wat ik mij afvraag is of je enkel de kaardebol tinctuur gebruikt als medicijn tegen lyme of je er nog andere voedingssuplementen bij moet of mag nemen. Ik zit al meer dan een jaar aan de antibiotica en vitamine b12 injecties (2 per week) , choline DHA, lactoferine complex, biofilm defense en Mutaflor, kost handenvol geld elke maand! Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? Alvast bedankt! Groetjes, Rikki

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 14 Mei 2016, 19:59

Nog even iets over de verschillende kaardebollen.
Ben zelf ook nog aan het zoeken gegaan

Een Nederlandse site over de verschillen:
http://plantaardigheden.nl/aardig/aardi ... rdebol.htm

dipsacus sylvestris

Dipsacus sativus

dipsacus fullonum

Ik denk dat de dipsacus fullonum de enige echte wilde kaardebol is, als je daar op googelt krijg je Duitse sites met info over de wilde kaardebol/dipsacus fullonum bv:
http://www.kraeuter-buch.de/kraeuter/Karde.html
Dat zou dan de kaardebol moeten zijn die je nodig hebt.

De dipsacus sylvestris is weer een andere ondersoort, er zijn geloof ik wel 20 ondersoorten
De dipsacus sativus is dacht ik de gekweekte die door de weevers werd gebruikt en gekweekt.

http://www.phytodoc.de/heilpflanzen/wil ... borreliose

https://www.kloesterl-apotheke.de/webEd ... 5B4%5D=136
In der Traditionellen Chinesischen Medizin (TCM) gibt es zwei Dipsacus-Arten, die der Wilden Karde sehr ähnlich sind. Es sind Dipsacus asper und Dipsacus japonica.

raftafari

Berichtdoor raftafari » Wo 22 Jun 2016, 06:37

Weet iemand of je ook de gedroogde kaardebolwortel in zijn geheel kan nemen in capsule (versneden en fijngemalen dan wel te verstaan) is dit effectiever of minder effectief als de tinctuur?
Buhner heeft vaak bij voorkeur het volledige kruid owv de vele complexe stoffen die niet allemaal even oplosbaar zijn in alcohol. Maar bij kaardebol of teaselroot spreekt hij voornamelijk over de tinctuur. ikke verward. :?
No words to say
and nothing left to fear
Cuz every moment
is made to disapear

KennyCage

Kaardebol

Berichtdoor KennyCage » Do 08 Jun 2017, 12:35

- edit door de moderator: 2 onderstaande berichten verplaatst naar alternatieve behandeling en samengevoegd met het bestaande onderwerp over kaardebol -

Hoi, ik heb 5 jaar geleden een lyme infectie opgelopen (rode ring) en kreeg een korte antibiotica kuur. Ik kreeg vanaf dat moment klachten die begonnen met pijn in spieren en gewrichten, ik ben naar de dokter gegaan en aangegeven dat ik dacht dat de lyme had doorgezet, maar nee dat kon niet en dat kan niet bewezen worden zei hij. Een jaar later kreeg ik ernstige huiduitslag over mijn hele lichaam, en weer naar de dokter, nu had ik een allergie zei hij, lyme kon niet! Krakende nek begon iets later, Toen dit nog allemaal doorging werd ik op een avond heel erg misselijk, alsof er iets via mn nek mn hersenen in kroop, ik had op dat moment het vertrouwen in de dokter al verloren en ging maar denken dat t allemaal door stress kwam. De misselijkheid werd steeds erger en daar kwam ernstige duizeligheid bij, soms zo erg dat ik niks meer kon zien, ook werd de pijn in mijn gezicht erger. Een paar weken geleden kon ik gewoon niet meer lopen en de druk in mijn hoofd was abnormaal, kreeg ook bloedneuzen erbij. Ik was iedere ochtend verbaasd dat ik wakker werd, zo verrot voelde ik me, naar winkel gaan ging niet meer, had ook van de een op de andere dag vlekken in mijn oogvocht waarvoor ik naar verschillende ziekenhuizen ben gegaan, en daar zeiden ze ja dat kan gebeuren.. zodra ik lyme zei begon het weer met die onzin verhalen, eerste bloedtest was borrelia niet eens aangevinkt door de arts, terwijl ik daar bijna was aan het smeken! Echt ongelooflijk. Vertrouwen helemaal verloren. Toen hoorde ik van Kaardebol tinctuur, ik had dat meteen genomen, de 1 op 1 tinctuur, dat heeft mijn leven gered. Ik merkte na een paar uur al verschil! Ik kan nu gewoon weer alles doen met mn dochter, pijn gezicht weg, soms nog wel draaierig, dat zal nog wel even moeten herstellen.
maar ik merk dat het met de dag beter gaat. Ik ben normaal niet zon forum mens, dat merk je wel aan mn typstijl denk ik, maar geef het een kans, ik zweer erbij!!!!

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 09 Jun 2017, 08:33

- edit door de moderator: dit bericht is samengevoegd met het bestaande onderwerp over kaardebol -

Het allereerste wat ik bij mijn alternatief arts kreeg was: KAARDEBOL!
Ik heb dit middel 3 jaar lang onafgebroken geslikt, het heeft een breed gebied waarbij het werkt.

De andere middelen om de bacterie aan te vallen moest ik afwisselen, maar de kaardebol niet. Ik heb een grote fles via internet gekocht.
Veel goedkoper dan die kleine flesjes. Je kunt het lang bewaren.

Zo af en toe doe ik nog een kuurtje, omdat het ook helpt tegen andere bijkomende kwaaltjes.

Bij de natuurlijke behandeling van Lyme zijn vier dingen heel belangrijk.
1. Bacterie bestrijden.
2. Immuunsysteem versterken.
3. Ontgiften.
4. Organen ondersteunen.
Het mooie van kaardebol is dat deze plant al deze vier dingen doet.
Daarom kun je zeggen dat kaardebol bij uitstek bij Lyme past en eigenlijk een 'allround' Lymekruid is.

Kaardebol, als Lymeplant, is goed beschreven door de Duitse etnobotanicus Wolf Dieter Storl.
Zijn boek gaat over wat Lyme eigenlijk is en over hoe je Lyme natuurlijk kunt genezen met planten.
Dit boek is door Lyme Natuurlijk Genezen in het Nederlands vertaald, en heeft de titel 'De ziekte van Lyme'.

Misschien is hier al eens over geschreven in dit topic, maar ik heb het voorgaande niet gelezen.
Voor mij was dit ook een belangrijk onderdeel van mijn natuurlijke behandeling.

Succes!
Daisy
Luister naar je lichaam.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 09 Jun 2017, 08:49

Ik haal dit topic nog even naar voren.
Ik las het weer eens terug.
Er zijn veel goede resultaten geboekt met de kaardebol.
Gewoon proberen.
En Ja je kunt het naast de andere middelen en ook naast de A.B kuren innemen, het ontgift ook. Altijd goed!
Mijn flesje staat er nog, ik heb het een tijdlang niet meer ingenomen omdat de Lyme niet meer actief is bij mij.
Maar.....het is nooit helemaal uit je lichaam verdwenen, en om te voorkomen dat het weer gaat opspelen, ga ik het toch weer gebruiken.
Ook omdat het je immuunsysteem versterkt.

Daisy

Nog even dit:
Belangrijk voor de werkzaamheid van kaardebol is dat de wortels zo vers mogelijk worden gebruikt. De versheid is maximaal wanneer voor de tinctuur vers geperst sap wordt gebruikt. Aan het sap wordt dan alleen nog alcohol toegevoegd voor de houdbaarheid en hij is klaar.

wortel van de kaardebol.jpg
wortels van de kaardebol
wortel van de kaardebol.jpg (135.18 KiB) 7885 keer bekeken

Oh het is wel een grote foto geworden... :D ik weet niet hoe ik hem kan verkleinen.
Luister naar je lichaam.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Vr 09 Jun 2017, 09:26

- 2 onderwerpen over kaardebol samengevoegd -

Leia, moderator

Terug naar “Kruiden en kruidenprotocollen”