Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Lola Lyme

Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Berichtdoor Lola Lyme » Ma 19 Jan 2015, 19:54

Father arrested in Australia for successfully treating his dying cancer-ridden toddler with cannabis oil
Thursday, January 15, 2015

On Christmas Eve in 2014, two-year-old Rumer Rose Maujean was diagnosed with stage IV neuroblastoma cancer, a rare solid tumor disease that occurs mostly in children under five years of age. Neuroblastoma is a cancer that attacks the nervous system's channel along the spine

The doctors at Lady Cliento Children's Hospital claimed that there was a 50 percent chance of her recovery with conventional therapy, which started with surgery and is continuing with an 8- to 12-month series of chemotherapy treatments. The child's parents, Adam Koessler and Sacha Maujean, relocated with her from Cairns to Brisbane where the hospital is located.

Rumer's father and mother are estranged, and Sacha doesn't agree with what Adam offered as an adjunct to their toddler's conventional therapy. Adam had decided to find and use medical-grade cannabis to help Rumer Rose recover. Adam claims he was just using high-CBD and low- or no-THC cannabis oil as an adjunct to "increase her chances of survival beyond 50 percent"

But Adam was surprised beyond what he had expected with Rumer Rose's improvement from the medical-grade marijuana. He reported on his Facebook page "Fearless Father" that "Her cancer-ridden little body was ALIVE AGAIN - Rumer had almost instant quality of life."

Consequently, he was reported to the Child Protection Unit and arrested for possessing a "dangerous drug" and supplying it to a minor under 16 years of age. Reports of Adam's arrest have incited action from Australian medical marijuana advocates and groups.

Lees meer Bron: NaturalNews

Meer info
FB Fearless Father, Video - Activist calls on celebrity Russell Brand for support in the fight on Medical Cannabis Prohibition in Australia
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Sproetje

Re: Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Berichtdoor Sproetje » Zo 28 Jun 2015, 20:08

Van wiet werd al langere tijd gezegd dat het helpt tegen astma.

Medicinale wietolie is dan weer iets anders, maar er komen steeds meer positieve geluiden over het gebruik hiervan, dit is er eentje van:

http://www.ninefornews.nl/tumor-verdwij ... -op-speen/

Wietolie aanbevolen door het Ministerie van VWS en door de NCSM

23 juni 2013

https://www.facebook.com/notes/vincent- ... 8790258548

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 29 Jun 2015, 11:50

In België zou medicinale cannabis misschien gelegaliseerd worden.

http://www.druglijn.be/drugs-abc/cannab ... orden.aspx

Jammer dat alles rond deze planten in een negatief daglicht staat.

joos06

Berichtdoor joos06 » Wo 19 Aug 2015, 11:37

Ik ken iemand die door de Lyme zijn tussenwervelschijven kwijt is en dus altijd veel pijn heeft. Sinds een tijdje aan de wietolie en veel minder last nu.

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Do 07 Jan 2016, 14:50

27 januari 2016 Uitspraak Rechtbank Hillebrandt HIV patient (Eigen kweek)

Op woensdag 30 december om 15.00 uur Rechtbank, Parnassusweg 220, 1076 AV te Amsterdam heeft de
StrafZaak: De staat tegen Hillebrand (HIV patiënt) plaatsgevonden.

De uitspraak volgt op 27 januari 2016, zodra de tijd bekend is, wordt deze hier bekend gemaakt.

Rudolf:

Op woensdag 30 december 2015 om 15.00 uur was het zo ver, toen moest ik voor de strafrechter verschijnen omdat ik mijn eigen cannabis voor medicinaal gebruik kweek.

Die cannabis voor medicinaal gebruik heb ik nodig om de bijwerkingen van mijn hiv medicatie, ; misselijkheid, braken, polyneuropatie, eetlustgebrek en slaapstoornissen afdoende te bestrijden. Mijn anti-hiv medicatie moet ik twee keer per dag op stipte tijden innemen, als ik misselijk ben en moet braken kan ik dat niet en slechts èèn dosis medicatie overslaan kan resistentie veroorzaken. Zoals door de Centrale Raad van Beroep is bevestigd vòòrkomt cannabis dat bij mij een acute levensbedreigende situatie ontstaat.

Het gaat om het zelfbeschikkingsrecht. Het recht op een dragelijk en menswaardig bestaan vrij van onnodige pijn en lijden.

Ik weet dat ik niet de enige patiënt in deze paradoxale positie ben en ik hoop dat een positieve uitspraak er voor kan zorgen dat ik wel de laatste patiënt ben die voor het redden van zijn eigen leven voor de strafrechter moet verschijnen.

#‎Oproep‬
In Den Haag bestaat het beeld dat alles goed geregeld is , niets is minder waar en die onduidelijkheid moeten we ontmaskeren.
Daarvoor heb ik verklaringen van patiënten nodig die ook hun eigen cannabis zelf moeten kweken, die kunnen we dan aan de politiek voorleggen als bewijs dat er een substantiële groep patiënten is voor wie een uitzonderingspositie in de Opiumwet gemaakt moet worden.
Om je discretie en privacy te waarborgen kun je je verklaring opsturen naar mijn advocaat die de verklaringen zonder privé gegevens (Naam adres en woonplaats) bij de politiek zal aanbieden. Zo loop je geen kans op evt. vervelende vervolgacties door justitie en dergelijke. Mijn advocaat staat daar garant voor. Hoe meer verklaringen des te meer duidelijkheid we kunnen verschaffen.

Stuur je verhaal, casus kort en bondig naar B.G.M.C. Peters strafrechtadvocaat te Amsterdam email: info@bgmcpeters.nl

Lees meer Bron: PGMCG
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Za 23 Jan 2016, 21:50

Datum en tijd uitspraak bekend; komt allen!

Komt u allen!

Op woensdag 30 december 2015 verscheen Rudolf Hillebrand voor de rechter vanwege het kweken van zijn eigen cannabis voor medicinaal gebruik. Na een slopende zitting volgt op 27 januari 2016 de uitspraak in de Rechtbank. De uitspraak zal daar worden voorgelezen door de rechters. Deze uitspraak zal niet alleen doorslaggevend zijn voor Rudolf, maar voor alle patiënten, artsen en medestanders in Nederland. Vanuit het BSEMC willen wij dan ook vragen om jullie steun en aanwezigheid. Deze uitspraak zal meer duidelijkheid geven omtrent eigen kweek en gaat daarom meer mensen aan dan Rudolf alleen. Uw aanwezigheid bij de uitspraak is meer dan een hart onder de riem. Dit zal de uitvoerende macht laten zien dat een grote groep mensen, die niet thuis horen in een rechtszaal, de handen in 1 slaan en samen sterk staan in deze zaak.

De uitspraak vind plaats om 13:00 in de Rechtbank aan de Parnassusweg 220 te Amsterdam.

Verklaringen

Naast deze oproep zijn we op zoek naar patiënten die ook hun eigen cannabis moeten kweken, of op een andere manier (coffeeshop, anderen die voor hen telen) aan hun medicinale cannabis komen. We willen hen vragen om een verklaring te geven wat betreft hun situatie. Deze verklaringen kunnen aan de politiek worden voorgelegd als bewijs dat er een substantiële groep patiënten is voor wie een uitzonderingspositie in de Opiumwet gemaakt moet worden.

Lees meer Bron: BSEMC

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Zo 24 Jan 2016, 17:57

Strijd voor wietolie als pijnmiddel

Vanuit een smaakvol ingerichte soos op een Leeuwarder bedrijventerrein verstrekt een stichting van idealisten op illegale wijze wietolie en andere cannabisproducten voor medische doeleinden. Gehoopt wordt op een proefproces.

De medicinale werking van cannabis is alom bekend, heeft een lange historie en wordt steeds breder geaccepteerd. Vooral het bestanddeel THC is belangrijk, onder andere als pijnstiller, ontstekingsremmer en slaapbevorderaar. Ook de Nederlandse overheid erkent dat, maar door het in veel opzichten omstreden drugsbeleid is verstrekking van medicinale hasj bijna onmogelijk.

Lees meer Bron: LeeuwarderCourant

Note: Ook zonder registratie het gehele artikel lezen is mogelijk: google 'Strijd voor wietolie als pijnmiddel'

savan

Berichtdoor savan » Wo 09 Mar 2016, 09:40

cannabis is wat mij betreft het geneesmiddel voor de ziekte van lyme, ik heb het gebruikt in combinatie met antibiotica(doxycycline en flagyl)en zonder het gebruik van antibiotica. Ik heb verschillende percentages in de cbd olie gebruikt. Van slappe aftreksels tot hoger cbd gehalte.
Alleen cbd geneest niet. Wel half om thc/half om cbd. Alleen het roken geneest niet wel het voordeel hiervan is dat lyme uit je hersenen vertrekt. Als je het gebruikt heb je cbd en thc nodig daar moet je een pasta van maken. Thc kleeft aan je lichaamscellen als je de pasta inneemt. Thc kleeft aan vette substanties, je lichaamscellen zijn vettig. Thc gaat in je cellen en weefsels zitten, je kan na 30 dagen gebruik nog zien dmv een test dat je thc gebruikt hebt zolang blijft het in je lichaam zitten. Het geeft bij dagelijks gebruik een constante afgifte aan je bloed. Ik ben een voorstander van het gebruik niet omdat ik het leuk vind maar omdat het nodig is, je principes moet je aan de kant zetten het is de overheid die cannibis bestempelt als een zware drugs. Dat is niet zo, verslavend is het ook niet allemaal nonsens. Vele duizenden jaren geleden werd dit middel al gebruikt tegen de meeste ziektes en kwalen, ik snap niet dat ze de bevolking bewust weghouden bij een mogelijk geneesmiddel tegen vele ziektes.
Huisartsen hebben net een bijeenkomst gehad heb ik gehoord, dat er zo weinig mogelijk medicinale cannabis voorgeschreven mag worden.
In mijn ogen is men bang dat het teveel ziektes geneest.
Er is een onderzoek geweest als ik het goed heb naar de werking van thc en cbd die de werking bij lyme beschrijft.
Als je slim bent zet je nu in het voorjaar 5 planten in 5 potten buiten en daar kan je met de opbrengst veel pasta van maken. Zowel de bladeren als de toppen gebruiken. Het is heel erg eenvoudig.
Uit de koffieshop is te duur.
Dit is mijn ervaring over cannabis.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 09 Mar 2016, 11:25

@savan,
Dank je wel voor het delen van jouw ervaring en goed om te horen dat je er baat bij hebt.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Wo 23 Mar 2016, 00:18

CBD olie in de ban ?

CBD in de ban, smerige tactiek farmaceutische industrie
Maandag, 21 maart 2016

Iedere keer wanneer je denkt dat het niet erger kan, blijkt dat we toch weer te optimistisch zijn geweest.

De Amerikaanse FDA (Voedsel- en Warenautoriteit) heeft een misdadige truc uitgehaald om de heilzame en niet hallucinerende stof CBD (cannabidiol) uit de hennepplant illegaal te verklaren.

Lees meer Bron: Niburu

The FDA just outlawed CBDs and hemp oil extracts by claiming all plant molecules now belong exclusively to Big Pharma
March 21, 2016

Hemp oil extracts containing CBDs (cannibidiols) are such a threat to the pharmaceutical industry that the FDA is now invoking totally insane justifications for outlawing them.

CBDs are non-psychoactive compounds found naturally in hemp plants. They work so well as powerful natural medicine that people everywhere are realizing CBDs work better than pharmaceuticals for treating epilepsy, seizures, neurological disorders and other serious health conditions (including HIV infections).

So the FDA has just launched a massive regulatory assault against CBDs by invoking the most insane logic you’ve ever heard. Here’s how it goes:

1) CBDs work so well that drug companies are now investigating them to be approved by the FDA as medicines.

2) Because CBDs are being investigated by drug companies, the FDA has granted CBDs status as being “investigated as a new drug.”

3) Because CBDs work so well and have been authorized for drug investigations, the FDA now OUTLAWS them being sold as dietary supplements.

.. Under that provision, if a substance (such as cannabidiol) has been authorized for investigation as a new drug for which substantial clinical investigations have been instituted and for which the existence of such investigations has been made public, then products containing that substance are outside the definition of a dietary supplement.”

4) Now the FDA has begun sending warning letters to CBD makers, claiming they are in violation of FDA regulations because they are selling “adulterated products.” Adulterated with what, exactly? CBDs, of course! “The debate over hemp CBD’s legal status continues after FDA sent eight warning letters to manufacturers of CBD dietary supplement and food products earlier this month,” reports Nutritional Outlook. “The warning letters cite impermissible health claims used to market the products, as well as CBD’s invalid status as a dietary ingredient due to its presence in two drug applications currently under consideration.”

In other words, the FDA just handed Big Pharma an absolute monopoly over CBDs (hemp oil extract) by ridiculously claiming such natural products are “adulterated” with molecules (CBDs) that the FDA says might one day become a drug.

Lees meer Bron: TheEventChronicle

Terug naar “Gezondheid Algemeen”