Vragen producten Nutramedix, Cowden, Eva Sapi etc.

Anoniem1992

Vragen producten Nutramedix, Cowden, Eva Sapi etc.

Berichtdoor Anoniem1992 » Di 11 Nov 2014, 23:54

Hallo allemaal.

Bij deze ben ik wel benieuwd, ik ben vorige week dinsdag met het Cowden protocol begonnen naast wat ik al deed.
Dat gaat goed, alleen de Samento en Banderol bouw ik niet zo snel op als in het protocol.
Nu zit mijn Lyme voelsprieten iets dwars namelijk het volgende:
Pas op dag 79 komt de Cumanda en Mora erbij, en dat vind ik persoonlijk wel heel lang duren?
Is het niet veel beter om dan af te wisselen?
Ik gebruik nu bijvoorbeeld om en om de Banderol/Samento per keer inname, maar gevoelsmatig is dat dus niet handig.
De ene week de een de andere week de ander is gevoelsmatig beter?

Ik neig er nu naar om versneld de Cumanda en Mora in te voeren, of om het wellicht af te wisselen.
Een week Banderol/Samento en dan een week Mora/Cumanda.
Nu is Cumanda ook voor Bartonella mogelijk en is dat weer een snelle deler schijnt, maar ik hoor graag wat jullie er van denken. :?

Ik plaats mijn hersenpinsels gewoon, er zijn vast meer mensen die daar mee stoeien of gestoeid hebben en die gaan vast nog komen.
Dus bij deze open ik het topic waar je je vragen kwijt kunt over het Cowden protocol, Eva Sapi of gewoon je vragen over losse producten van Nutramedix. :mrgreen:

Sproetje

Re: Vragen producten Nutramedix, Cowden, Eva Sapi etc.

Berichtdoor Sproetje » Wo 12 Nov 2014, 20:52

Ik heb het hele cowden protocol gevolgd.
Misschien zijn dit voor jou ondersteunende maatregelen en kruiden, maar voor mij is dit een programma met producten die wetenschappelijk bewezen werkzaam zijn. Helaas alleen voor 20% van de gebruikers werkt het niet.

Ik gebruikte het precies zoals het in het support programma staat beschreven,
ook precies dezelfde producten.
Ik was er ooit aan begonnen uit pure noodzaak,
en omdat ik het onderzoek van Sapi had gelezen was ik ermee begonnen na de ab van 14 dagen.

Het zou kunnen zijn dat jij al verder in je behandeling zit, maar ik kon toen ik ermee begon slechts 1 druppeltje verdragen van de samento.

In het programma staat i.d.d. dat je na (om precies te zijn 59 dagen) moet stoppen voor 1 en een halve dag
(maar zo precies hoeft het nu ook weer niet)
Het 1 en een halve dag stoppen is wel van belang
Ook is het van belang dat je niet te erg gaat herxen. Dat is nog wel veel belangrijker
Daarom ook dat die 59 dagen van mij ongeveer 5 maanden heeft geduurt.
Al dat herxen is heel slecht voor je lichaam, maar dat wist je al

Na die ongeveer 60 dagen dus met 1 of 2 dagen rust (die rust is ook van belang om de spirocheten weer terug te laten
komen in hun oorspronkelijke staat), ga je beginnen aan de Mora en cumanda. Dit 14 dagen lang, de cumanda vooral
niet in 1 keer innemen, deze moet in die 14 dagen ook opgebouwd worden.
Ikzelf heb het toen fout gedaan en was met een te hoge dosis cumanda begonnen, ik raad je dat echt af.
Nou ja, misschien dat jij er wel tegen kunt, maar ik kreeg extreme krampen in m'n schedel. Moest uit noodzaak er
mee stoppen en duurde vrij lang tot ik eindelijk er weer mee kon beginnen.

Als je deze cyclus door bent, moet je weer 1 of 2 dagen rust nemen en altijd de detox blijven gebruiken, er wordt
burbur voorgeschreven maar je kunt vele soorten detoxen erbij gebruiken of afwisselen.
Sparga heb ik ook heftig op gereageerd. (is ook een soort van detox, voor de pathways van de cellen)

Dan dus na de rust weer 14 dagen Enula en Houttuynia.
De Houttuynia deed me niks maar de Enula heb ik heel veel baat bij gehad. Ik vond en vind het nog steeds goed spul
Maar het zal denk ik afhangen van de soorten van besmettingen.

Dan weer 1 of 2 dagen rust en dan vervolgens weer Samento en banderol voor 14 dagen.
hierna 1 of 2 dagen stoppen

Dan weer Cumanda en Mora voor 14 dagen
Vervolgens na 14 dagen 1 of 2 dagen rust.

Dan weer Enula en Houttuynia voor 14 dagen
Vervolgens weer 1 of 2 dagen rust

Dan weer Samento en banderol voor 14 dagen.
Vervolgens 1 of 2 dagen rust

Dan weer Mora en cumanda voor 14 dagen
Vervolgens 1 of 2 dagen rust

Dan weer Enula en Houttuynia voor 14 dagen
Dit is het laatste dat je inneemt.

Het programma duurt een half jaar, maar ik heb er ongeveer 16 maanden over gedaan.
(Heb tussendoor ook nog ab gehad tegen darm parasieten)

Omdat de Houttuynia bij mij niet aansloeg heb ik daarvoor in de plaats andere producten geprobeert.
Zoals de barberry, maar dat deed ook niks voor mij.
De Takuna daar in tegen werkte super, vooral op de lever.
Het werkt goed tegen hepatitis, dus deed ik die maar voor de houttuynia in de plaats.

Mijn ervaring hiermee is goed, hoewel het wel doorbijten was toen.
Laatst gewijzigd door Sproetje op Do 13 Nov 2014, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

joos06

Berichtdoor joos06 » Wo 12 Nov 2014, 22:02

Ik heb een protocol van samento en banderol, naast een maand ab. Beginnen met van beide 1 druppel in een glas 3 x per dag. Opbouwen naar 3 druppels per dag en dat een maand doorzetten. Daarna weer kijken hoe het ervoor staat. Na elke inname dag 1 dag pauze, dus om de dag neem ik het in en verhoog ik. Ik merk wel dat de steken in mijn spieren en gewrichten weer terug zijn, maar niet in heel erge mate, dus is uit te houden, maar ben net begonnen. Morgen de 3e inname dag, 3 x 3 druppels van beide.

Eus

Berichtdoor Eus » Wo 12 Nov 2014, 22:36

Voor gebruikers van het Cowden-protocol is deze van belang; http://www.nutramedix.ec/ns/samento-lib ... df-library

Hierin staat welke druppels bij elkaar mogen en welke niet. Samento/Banderol moeten bijvoorbeeld uit elkaar genomen worden met een tussenpoos van 15-20 minuten.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Wo 12 Nov 2014, 22:39

Sproetje dank voor je uitgebreide reactie.
Als ik 7 jaar geleden geweten had dat het te weinig was had ik denk ik ook die keuze gemaakt, maar helaas wist ik het niet.
De huisarts heeft ook nooit er over nagedacht dat het nog Lyme kon zijn. :(
Teveel herxen is inderdaad niet wat ik zoek, ik zit nu op 2 a 3 druppels per dosis en soms neem ik 4 doseringen en soms 3 dat hangt af van hoe ik me voel.
En dat gaat wel fijn eigenlijk, dat niet zeiken gewoon doorgaan werkt bij mij totaal averechts.
Ik ga gewoon rustig opbouwen maar ik verwacht eigenlijk niet dat ik veel hoger ga komen, in ieder geval niet snel.
Sta er om bekend lage doseringen nodig te hebben van dingen dus ik ga gewoon uit van hoe ik me voel of iets oke is of niet..
Sparga was ik ook bang dat ik heftig zou reageren maar het valt me alles mee, ik merk wel dat ik onrustiger ben na de Samento/Sparga/Pinella/Parsley wat ik dus na de Banderol/Burbur niet heb, dus daar zit wel iets wat reactie geeft.

Nu ik jou post zo lees denk ik dat ik me maar houd bij het protocol, qua pauzes was ik niet van plan te veranderen want wat jij zegt over het tevoorschijn komen enzo wist ik.
Ik heb trouwens geen houttunya en Enula, de rest wel.

Vanavond aquafitness gedaan en ik doe het wel goed op de aanpak momenteel, ik merk dat ik echt fit ben voor mijn doen.
Dus aanvulling, ja maar ook even adempauze voor mij zeg maar.
Het harde werken afgelopen jaar heeft echt geloond, maar nu heb ik even wat rust nodig tussen mijn oren en dat bevalt zo wel goed.
En dat is dus wel een luxe, dat je dit doet en er niet echt last van hebt op deze manier..

joos06

Berichtdoor joos06 » Wo 12 Nov 2014, 23:19

Eus schreef:Voor gebruikers van het Cowden-protocol is deze van belang; http://www.nutramedix.ec/ns/samento-lib ... df-library

Hierin staat welke druppels bij elkaar mogen en welke niet. Samento/Banderol moeten bijvoorbeeld uit elkaar genomen worden met een tussenpoos van 15-20 minuten.

Dat het niet bij elkaar mocht wist ik idd, dat er minimaal 15 tot 20 min tussen moet zitten was mij niet bekend, dus ga ik nu wat bewuster op Letten. Dank voor de info.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Wo 12 Nov 2014, 23:42

Dankje voor je toevoeging Eus!
Ik neem eigenlijk altijd de killers apart van de detox dingen en de capsules.
Dus eerst de Banderol of Samento en dan na een minuut of 20 ofzo neem ik de detox erbij en de serrapeptase, zeoliet of magnesium.
Heb anders het idee tussen mijn oren dat ik direct het effect de kop in druk. :?

Ook een punt trouwens wat ook op het protocol staat is dat je goed moet drinken, 3 liter totaal.
Nu ben ik geen persoon die graag veel drinkt, maar het lukt me aardig.
Ik heb zo'n hervulbaar flesje BPA vrij die ik gewoon achter me aan sleep de hele dag. :geek:
Kwam tot de conclusie dat ik vandaag alleen al 2 liter aan water en slappe limonade weggewerkt heb en dan nog wat losse glazen.
Dus ik kom wel aan mijn 3 liter vandaag, en ik heb nog een droge keel.
Dat heb ik trouwens altijd van killer dingen, ook van MMS of zilver.
Ik heb vandaag mijn PH gecontroleerd en die was prima dus dat is fijn.

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Ma 17 Nov 2014, 23:53

Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van hun darmen van Samento of Banderol?

Sandy

Berichtdoor Sandy » Di 18 Nov 2014, 00:04

Ontlasting is normaal, of bedoel je dit niet?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 18 Nov 2014, 13:42

Wat wel bij mij het geval was, was het feit dat mijn lever de afvalstoffen niet meer voldoende kon verwerken.
Ik gebruikte wel Zelolite HP, maar desondanks kreeg ik wel witte ontlasting en op een gegeven moment ging het wel raar met de ontlasting.
Heb (omdat ik wist dat het vanuit de lever kwam) veel lever ondersteunende extra's erbij genomen.
Alles wat goed voor de lever was, en toen werd het redelijk snel beter.

Ook heb ik uit noodzaak 2 keer een pro biotica erbij genomen. Maar dan wel van 2 verschillende merken, omdat elk merk weer andere strengen heeft.

Terug naar “Supplementen en kruiden”