Voorkomen van een tekenbeet en anti-teken middelen
-
Re: Voorkomen van een tekenbeet en anti-teken middelen
Ik geloof die theorie niet meer. Hier heeft een genezen lymepatiënt een teek boven zijn oog gehad op een fietstocht. Die teek was uit een kleine boom gevallen. Ook in mijn haag zitten teken. Wel heb ik ergens bij de Duitse Bund gelezen dat teken bepaalde planten verkiezen, dus die ga ik zonodig verwijderen. Ik leg ook droge zones aan, onderbrekingen in het groen. Bepaalde planten heb ik besproeid met een biologisch middel tegen mijten. Op plaatsen waar vele vogeltjes komen doe ik dat ook. Het is niet schadelijk voor vogels. Als ik in de tuin werk zie ik er inderdaad uit alsof ik een kerncentrale ga ontmantelen. Mijn broer draagt om zijn haag te scheren een wit pak inclusief kap.
Het 'teken seizoen' is intussen weer begonnen.
Dat is voor mij best spannend want ik moet alert blijven en zien te voorkomen dat ik een nieuwe teken-/nimfen beet zal oplopen.
Informatie van de Stichting Tekenbeetziekten: 'Ons lichaam bouwt tegen Lyme geen immuniteit op. Na behandeling van een besmetting loopt u bij een beet opnieuw risico om Lyme te krijgen.'
Hier maak ik nog een kleine kanttekening bij. Het is mogelijk dat ook tijdens de behandeling door een nieuwe teken-/nimfen beet een nieuwe besmetting wordt opgelopen.
Deze informatie verstrekking mis ik toch wel bij de Lyme patiënten organisaties.
De Tekenverwachting van de Tekenradar staat op 'rood' (=zeer hoog) https://www.tekenradar.nl/
Welke anti-teken middelen gebruiken jullie?
Dat is voor mij best spannend want ik moet alert blijven en zien te voorkomen dat ik een nieuwe teken-/nimfen beet zal oplopen.
Informatie van de Stichting Tekenbeetziekten: 'Ons lichaam bouwt tegen Lyme geen immuniteit op. Na behandeling van een besmetting loopt u bij een beet opnieuw risico om Lyme te krijgen.'
Hier maak ik nog een kleine kanttekening bij. Het is mogelijk dat ook tijdens de behandeling door een nieuwe teken-/nimfen beet een nieuwe besmetting wordt opgelopen.
Deze informatie verstrekking mis ik toch wel bij de Lyme patiënten organisaties.
De Tekenverwachting van de Tekenradar staat op 'rood' (=zeer hoog) https://www.tekenradar.nl/
Welke anti-teken middelen gebruiken jullie?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
Het is mogelijk dat ook tijdens de behandeling door een nieuwe teken-/nimfen beet een nieuwe besmetting wordt opgelopen.
Hoe zou dat kunnen? Ik heb nl. snel een opleving van met name Bartonella zodra ik gestoken wordt door een stekend insect. Momenteel gebruik ik AB, vorige week gestoken en gelijk weer een dikke plek.
Op het moment dat ik AB gebruik, maak ik me geen zorgen over een nieuwe besmetting. Ik denk dan altijd dat ik wel gedekt wordt door mijn AB. Dit keer na de steek ook geen nieuwe klachten erbij gekregen, gelukkig!
@Eus,
Binnen een paar dagen leidde dat tot mijn schrik onder andere tot acute ernstige nieuwe neurologische klachten bij het lopen en staan, erge spierzwakte en krachtverlies: door de hoeven gaan op straat of in de winkel, geen gevoel meer hebben in de benen en in de voetzolen + dove plekken + zenuwpijn, aansturing linker been ging niet goed: deed niet wat het moest doen en er doorheen zakken, geen normale schoenen aan de voeten kunnen voelen, alleen lichte en zachte schoenen kunnen verdragen aan de voeten, problemen met balans en evenwicht.
Het lopen werd zo slecht dat ik enkel voetje voor voetje kon lopen. Een 'hippe' wandelstok was nodig.
Dit betekende flinke stappen terug en een aanpassing van de behandeling.
In december 2015 heb ik weer een vastzittend beestje van het lichaam moeten halen. Het was verdacht maar na onderzoek en hertesten bleek het gelukkig vals alarm.
Zijn sommige mensen aantrekkelijker voor teken dan anderen? viewtopic.php?f=38&t=846&p=9061&hilit=aantrekkelijk#p9061
Of komt het door een verzuurd lichaam?
Ik heb tijdens de behandeling een nieuwe besmetting opgelopen door een teek/nimpf in de achtertuin.Eus schreef:Het is mogelijk dat ook tijdens de behandeling door een nieuwe teken-/nimfen beet een nieuwe besmetting wordt opgelopen.
Hoe zou dat kunnen? Ik heb nl. snel een opleving van met name Bartonella zodra ik gestoken wordt door een stekend insect. Momenteel gebruik ik AB, vorige week gestoken en gelijk weer een dikke plek.
Op het moment dat ik AB gebruik, maak ik me geen zorgen over een nieuwe besmetting. Ik denk dan altijd dat ik wel gedekt wordt door mijn AB. Dit keer na de steek ook geen nieuwe klachten erbij gekregen, gelukkig!
Binnen een paar dagen leidde dat tot mijn schrik onder andere tot acute ernstige nieuwe neurologische klachten bij het lopen en staan, erge spierzwakte en krachtverlies: door de hoeven gaan op straat of in de winkel, geen gevoel meer hebben in de benen en in de voetzolen + dove plekken + zenuwpijn, aansturing linker been ging niet goed: deed niet wat het moest doen en er doorheen zakken, geen normale schoenen aan de voeten kunnen voelen, alleen lichte en zachte schoenen kunnen verdragen aan de voeten, problemen met balans en evenwicht.
Het lopen werd zo slecht dat ik enkel voetje voor voetje kon lopen. Een 'hippe' wandelstok was nodig.
Dit betekende flinke stappen terug en een aanpassing van de behandeling.
In december 2015 heb ik weer een vastzittend beestje van het lichaam moeten halen. Het was verdacht maar na onderzoek en hertesten bleek het gelukkig vals alarm.
Zijn sommige mensen aantrekkelijker voor teken dan anderen? viewtopic.php?f=38&t=846&p=9061&hilit=aantrekkelijk#p9061
Of komt het door een verzuurd lichaam?
Laatst gewijzigd door Roxy op Ma 18 Apr 2016, 14:50, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik heb tijdens de behandeling een nieuwe besmetting door een teek/nimpf in de achtertuin (NB!)
Tijdens behandeling met AB?? Ik voel me altijd veel minder bang voor een herbesmetting op het moment dat ik aan de AB ben en dat aangeslagen is.
@Eus,
Ik ken overigens mensen die een AB behandeling volgen en zieker worden en of nieuwe klachten ontwikkelen na een nieuwe beet/besmetting.
AB behandeling is voor mij niet mogelijk. Ik kan geen AB verdragen http://www.bca-clinic.de/services/treatment/Eus schreef:Ik heb tijdens de behandeling een nieuwe besmetting door een teek/nimpf in de achtertuin (NB!)
Tijdens behandeling met AB?? Ik voel me altijd veel minder bang voor een herbesmetting op het moment dat ik aan de AB ben en dat aangeslagen is.
Ik ken overigens mensen die een AB behandeling volgen en zieker worden en of nieuwe klachten ontwikkelen na een nieuwe beet/besmetting.
- VerlorengezondheidM
Wat ik begrepen heb zijn er jaarlijks 1 tot 1,5 miljoen tekenbeten in Nederland, ik wil absoluut niet vervelend zijn maar helemaal tegenhouden doe je het volgens mij niet.
Dat 'slechts' 25.000 daarvan de ziekte van Lyme krijgt vind ik opvallend laag, maar ja als je met de Elisa test kun je er weleens naast zitten natuurlijk
@Roxy,
Gezien die pijn in je voetzolen zou ik je toch maar eens goed en uitgebreid laten testen op Bartonella-species.
Ik ben geen arts maar het lijkt mij sterk dat je geen Bartonella hebt.
Dat 'slechts' 25.000 daarvan de ziekte van Lyme krijgt vind ik opvallend laag, maar ja als je met de Elisa test kun je er weleens naast zitten natuurlijk

@Roxy,
Gezien die pijn in je voetzolen zou ik je toch maar eens goed en uitgebreid laten testen op Bartonella-species.
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
@VerlorengezondheidM,
Dat zijn moment opnamen en kunnen vals negatieve uitslagen zijn.
Mij zou het echter niet verbazen als Bartonella er toch kan zitten.
Ik ben op 2 soorten Bartonella getest in Duitsland en de uitslagen waren toen negatief. Hertesten hebben tot nu toe ook enkel negatieve uitslagen gegeven.VerlorengezondheidM schreef:Gezien die pijn in je voetzolen zou ik je toch maar eens goed en uitgebreid laten testen op Bartonella-species.
Dat zijn moment opnamen en kunnen vals negatieve uitslagen zijn.
Mij zou het echter niet verbazen als Bartonella er toch kan zitten.
Ook voor tekenlarven geldt: zo snel mogelijk verwijderen, net als alle andere.
bron Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/overdrac ... nnemelijk/
bron Stichting Tekenbeetziekten http://www.tekenbeetziekten.nl/overdrac ... nnemelijk/
Overdracht van B. afzelii en B. miyamotoi via tekenlarven aannemelijk
Tot voor kort werd meestal aangenomen dat tekenlarven geen Borrelia bacteriën zouden overdragen, maar recent onderzoek http://parasitesandvectors.biomedcentra ... 016-1389-5 maakt aannemelijk dat behalve B. miyamotoi ook B. afzelii door larven kan worden overgebracht op mens en dier.
B. afzelii is een veel voorkomende borreliasoort in Nederland en kan, naast dermatologische verschijnselen, ook andere bekende lymesymptomen http://www.tekenbeetziekten.nl/symptomen/ geven.
Wat de uitkomst van dit onderzoek betekent voor andere borreliasoorten is ons op dit moment niet bekend.
Dat een check op teken na een bezoek aan het groen van belang is, moge duidelijk zijn!
Het verwijderen van een tekenlarf is (de rechtse op de foto), gezien het zeer kleine formaat van het beestje, een lastig verhaal. Ons advies op dit moment is om hierbij een puntige pincet en een vergrootglas te gebruiken. Ook hier geldt dat verwijderen zonder de teek te beschadigen van belang is. Voor verdere adviezen over het verwijderen van teken, verwijzen we u naar onze informatieve pagina: http://www.tekenbeetziekten.nl/verwijde ... -een-teek/. Lees ook onze preventietips http://www.tekenbeetziekten.nl/voorkome ... tekenbeet/, want voorkomen blijft echt beter dan genezen!
Lidewij testte middelen op natuurlijke basis
bron https://www.facebook.com/Stichting-Teke ... 4/?fref=nf
bron https://www.facebook.com/Stichting-Teke ... 4/?fref=nf
En hoe zit het als je geen gifstoffen zoals Deet kunt of wilt gebruiken? http://www.apotheek.nl/medicijnen/deet# ... uik-ik-hetLidewij Boeken testte middelen op natuurlijke basis.
https://youtu.be/UeNoImUX-ks
Picksan Tekenstop
Anti Teek van Care Plus
De teken trokken zich niets aan van het middel ze liepen gewoon over het bespoten oppervlak en ze gingen niet dood.
Na overleg met Care Plus gaat Lidewij Boeken mogelijk nog een vervolg test doen.
De claims die gemaakt worden lijken derhalve onterecht echter deze test sluit niet uit dat teken in de natuur niet op de persoon zouden aanhaken of dat het voorkomt dat ze bijten. Wetenschappelijke onderzoeken tonen namelijk aan dat het aantal tekenbeten drastisch verminderd bij het gebruikt van middelen met Citriodiol. Maar er zijn andere middelen waarbij de spray een echte barrière vormt en ondanks dat dit middelen zijn die niet op natuurlijke basis zijn bieden ze nog meer bescherming.
Dit zijn middelen gebaseerd op de stoffen: DEED, ICARIDIN, IR3535 en PERMETHRIN.
Zie voor meer informatie http://www.tekenbeetziekten.nl/voorkome ... tekenbeet/
Terug naar “Artikelen en Linkjes”