Misdiagnose van de Ziekte van Lyme. Wat is jullie ervaring met misdiagnose(s)?

Voor informatie die te maken heeft met Lyme-Borreliose en/of co-infecties in artikelen en linkjes. Zoals youtube-video’s, websites, medische artikelen, blogs, artikelen over lyme en politiek, verouderd lyme-nieuws, etc.
Roxy

Misdiagnose van de Ziekte van Lyme. Wat is jullie ervaring met misdiagnose(s)?

Berichtdoor Roxy » Wo 20 Apr 2016, 17:34

Misdiagnose van de Ziekte van Lyme als MS
bron Stichting Tekenbeetziekten https://www.facebook.com/Stichting-Teke ... 4/?fref=nf

Misdiagnose van de Ziekte van Lyme als MS

Wat is jullie ervaring met misdiagnose ?

De meesten van ons weten dat de ziekte van Lyme vaak verkeerd wordt gediagnosticeerd als chronische vermoeidheid, fibromyalgie, of depressie. Maar wist u dat 20% van de misdiagnoses ongeneeslijke progressieve neurologische ziekten betreft?

Nu zou je denken dat kan geen kwaad zolang ze uiteindelijk de juiste diagnose ziekte van Lyme krijgen en daarvoor behandeld worden.

Maar dat is niet waar.

Neurologische Lyme die zich manifesteert als een van deze ziekten veroorzaakt neurologische schade en die schade blijft toenemen totdat je goed gediagnosticeerd en behandeld wordt. Zelfs als de juiste behandeling wordt gestart melden artsen dat eerdere schade onomkeerbaar kan zijn .

Lees hele artikel: https://www.lymedisease.org/lymepolicyw ... diagnosis/
Meer informatie op de site van Stichting Tekenbeetziekten over misdiagnose http://www.tekenbeetziekten.nl/misdiagnoses/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Re: Misdiagnose van de Ziekte van Lyme. Wat is jullie ervaring met misdiagnose(s)?

Berichtdoor Roxy » Wo 20 Apr 2016, 17:38

'Neurologische Lyme die zich manifesteert als een van deze ziekten veroorzaakt neurologische schade en die schade blijft toenemen totdat je goed gediagnosticeerd en behandeld wordt. Zelfs als de juiste behandeling wordt gestart melden artsen dat eerdere schade onomkeerbaar kan zijn'.
Dat klopt!

Mijn ervaring met misdiagnose(s) is: ik heb de diagnoses ME en Fibromyalgie en een stofwisselingsziekte/spierziekte/mitochondriale ziekte gesteld gekregen.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

VerlorengezondheidM

Re: Misdiagnose van de Ziekte van Lyme. Wat is jullie ervaring met misdiagnose(s)?

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Ma 04 Jul 2016, 21:09

Adelien Oortwijn: 'ik ben toch niet gek'

Ze werd als vier maanden oude baby gebeten door een teek in de dierentuin. Dat heeft de rest van haar leven veranderd. Op haar zevenentwintigste kreeg ze pas de juiste diagnose: de ziekte van Lyme. Daarmee viel alles op zijn plek. ‘’Als kind was het enige dat uit de onderzoeken kwam, dat ik astma had. Later kreeg ik de diagnose CVS/ME. Deze diagnose wordt alleen gegeven als andere ziektes uitgesloten zijn. Zo van: dan heb je maar een diagnose. Het was heel wrang om op mijn zevenentwintigste pas te weten wat ik al die tijd had. Natuurlijk was ik heel blij dat mijn vermoeden werd bevestigd en ik het een naam kon geven. Maar nog steeds krijg ik naar mijn hoofd geslingerd dat het tussen mijn oren zit. Het wordt nog steeds niet erkend.’’

Bron: Krant van Hoogeveen lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 06 Jul 2016, 00:24

Hoi VerlorengezondheidM,
VerlorengezondheidM schreef: Ze werd als vier maanden oude baby gebeten door een teek in de dierentuin. Dat heeft de rest van haar leven veranderd. Op haar zevenentwintigste kreeg ze pas de juiste diagnose: de ziekte van Lyme.

Later kreeg ik de diagnose CVS/ME. Deze diagnose wordt alleen gegeven als andere ziektes uitgesloten zijn. Zo van: dan heb je maar een diagnose.

Woordvoerder van de Stichting Tekenbeeten ED in de Radio uitzending NPO radio 5 vanaf 103 minuten: http://www.eo.nl/radio5/programmas/open ... 28t140000/ 'hoe eerder je er bij bent des te beter zijn de vooruitzichten op verbetering of genezing'.

Hopelijk kan Adelien met het opgehaalde bedrag bij 'Lopen voor Lyme' een verdere behandeling gaan doen en er verbetering mee gaan krijgen http://www.parkstadveendam.nl/node/19426
Lopen voor Lyme heeft voor Adelien niet het beoogde doel van 15000 euro gehaald. De opbrengst is ongeveer een derde van het bedrag. Toch blijft ze gematigd optimistisch. De komende maanden kan ze de huur en andere vaste lasten betalen, en de speciale boodschappen en noodzakelijk medicatie. Ook een nieuwe bed is eindelijk in bestelling. Helaas is het te weinig voor een langdurige behandeling. Maar dankzij haar teamlid Mariëlle heeft ze ondertussen een redelijk goedkope en goede behandeling gevonden.
Voor élke -chronisch- Lyme patiënt, en dat zijn veel mensen in NL, is het een lange weg om stabilisatie, stappen van vooruitgang en verbetering te kunnen bereiken.

Terug naar “Artikelen en Linkjes”