lyme en vacineren covid

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
RoelA

Re: lyme en vacineren covid

Berichtdoor RoelA » Wo 06 Jan 2021, 14:09

TheoA schreef:Een schrijffout, moet zijn: een belangrijke doodsoorzaak.
Ik heb het in het oorspronkelijke bericht aangepast.

"Belangrijk" is relatief...

Als ik de cijfers er op nakijk dan waren er in 2019 in totaal 539 mensen overleden aan influenza in nederland. 93% daarvan was boven de 60 jaar. Dus in de groep <60 jaar zijn er 38 mensen overleden aan influenza. Het gros daarvan zal nog steeds in de groep 40-60 zijn.

Exacte cijfer van onder de 40 jaar in nederland heb ik niet, maar volgens de wiki is het in de VS in de leeftijdsgroep 18-49jr 0,021% van de totale sterfte. In deze leeftijdsgroep vallen dus normaliter maar zeer zelden doden door influenza. Het is dus maar wat je "belangrijk" vindt... Sterfte onder deze groep door verkeersongevallen en zelfmoord is vele malen hoger (ca 30-40%, zie grafiek swov)

Als ik het influenza percentage van de VS toepas op de totale sterfte in nederland (15-49jr = 4776 mensen) dan praten we over 0,021% * 4776 = ~1 persoon per jaar statistisch gezien. Trek je de leeftijdsgroep lager zoals jij stelt (15-40jr) dan zal dit getal nog lager uitvallen.

Ter vergelijking, Covid heeft het afgelopen jaar in de categorie 15-39jr reeds 38 doden gemaakt. Dus dat is meer dan een orde grootte verschil met normale influenza, en dat zelfs met de draconische maatregelen die we hebben moeten nemen om de verspreiding in te dammen.

Dus Henk heeft wel degelijk gelijk als hij zegt dat Covid van een andere orde is dan een gewoon griepje.
Uiteraard is een verkoudheid geen griep, hoewel dat in de volksmond inderdaad nogal vaak door elkaar gebruikt wordt.

Bronnen:
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... -influenza
https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... n-geslacht
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... -nederland
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Henk Wijnen

Berichtdoor Henk Wijnen » Wo 06 Jan 2021, 15:37

Het gaat me niet over het gelijk hebben. Maar ik sta altijd verbaasd dat er nog steeds mensen zijn die niet (willen) zien dat er wel degelijk iets aan de hand is. In de halve wereld lopen de ziekenhuizen over van doodzieke mensem van corona. Je hoeft dan geen deskundige te zijn om te zien hoe gevaarlijk covid is
En anders ga maar eens achter de deuren kijken. Moest me even van het hart

TheoA

Berichtdoor TheoA » Ma 11 Jan 2021, 21:47

Henk Wijnen schreef: Maar blijft dat als ik wereldwijd naar ziekenhuisopnames kijk ik bestrijd dat influenza en covid 19 net zo erg zijn.
Klopt, maar anders dan jij bedoelt. Influenza kan namelijk veel erger zijn dan Sars-CoV 2.

De aantallen doden van de Spaanse griep (1917-1918) worden geschat tussen de 10 en 20 miljoen. Maar er circuleren ook cijfers van 50 (!) miljoen doden. Daar blijft het dodental van Covid-19 mijlenver achter. Bedenk daarbij dat er rond 1920 ca. 2 miljard inwoners waren op aarde, in 2020 waren dat er ruim 7,5 miljard. De mortaliteit van de Spaanse griep was het hoogst in de leeftijdsgroep 20 - 40 jaar, jonge mensen dus.

En nog wat achtergronden over de ernst van de griep van de laatste jaren: https://kompanje.org/2020/12/23/patient ... sive-care/
Als je dit leest, praat je niet meer over een gewoon griepje.

Henk Wijnen

Berichtdoor Henk Wijnen » Di 12 Jan 2021, 09:21

Met dit verschil.corona is nog niet voorbij. Dus elk vergelijk loopt op dit moment mank. Bovendien gaan er buiten covid nog meer doden vallen omdat de ziekenhuizen overlopen door corona.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 12 Jan 2021, 10:04

Henk Wijnen schreef:Met dit verschil.corona is nog niet voorbij. Dus elk vergelijk loopt op dit moment mank. Bovendien gaan er buiten covid nog meer doden vallen omdat de ziekenhuizen overlopen door corona.

Het ene rampenplan na het andere

Han van der Horst

Bron: joopvara.bnn, lees meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Henk Wijnen

Berichtdoor Henk Wijnen » Di 12 Jan 2021, 10:21

Overigens vind ik het vergelijk met Spaanse Griep wel erg vreemd. Was in 1917. Je vindt het dus acceptabel dat een eeuw later met alle medische ontwikkelingen nog steeds vele doden vallen Theo?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 22 Jan 2021, 12:34

Gisteren (een uur) bij mijn Lyme Literate Medical Doctor (LLMD) geweest die reeds duizenden Nederlandse Lyme patiënten heeft behandeld en hij geeft mij groen licht, mocht ik het willen/moeten.
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 22 Jan 2021, 14:19

@VerlorengezondheidM,
Zijn er resultaten of case studies of publicaties bekend van de arts van de duizenden Nederlandse Lyme patienten die zijn behandeld? Zijn er veel patiënten verbeterd of genezen?

Lymevereniging - de eerste bestuursvergadering van 2021 is een feit!; Bron https://nl-nl.facebook.com/lymevereniging/
..Zo krijgen we de afgelopen tijd steeds vaker vragen van mensen die de ziekte van Lyme hebben met betrekking tot het corona vaccin. Zeer binnenkort zullen we hierover informatie plaatsen op onze website en social media.
Interessant artikel van @RoelA over testen; Bron viewtopic.php?f=32&t=2510#p26783 de 'Phelix Phage Borrelia test' (niet-gevalideerde test, in een lopend (wetenschappelijk) onderzoek; Bron viewtopic.php?f=38&t=2435&p=26761#p26761 ) geeft een hoog percentage positieve uitslagen op B. miyamotoi/Relapsing Fever. Om over na te denken wordt er een juiste diagnose gesteld kan de uitslag vals positief zijn en krijgen de patiënten een juiste behandeling?
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Vr 22 Jan 2021, 15:40

@VerlorengezondheidM, de Lyme arts heeft groen licht gegeven er is geen immuun problematiek (onderdrukt of overactief immuunsysteem) meer vastgesteld door de arts?

Webinar 10 februari 2021 'Impact & risks Covid-19 and vaccinations on Lyme Disease in 2021. A discussion by dr Carsten Nicolaus'; Bron https://www.facebook.com/DrCarstenNicolaus/
..A note to all my followers about a new webinar I am hosting on February 10th @5pm GMT.

Over the past few months, I have been asked many times by doctors and patients for my opinion on Lyme patients receiving the Covid-19 vaccine, whether it is safe and what the risks are.

There is very little in the way of literature and research about the vaccines, and the impact of any of the possible long-term effects on Lyme patients and those with other chronic illnesses or immune deficiencies.

I have therefore been researching the subject of Covid-19 and vaccine rollout to ensure that I am best informed to help and support my patients and colleagues through 2021, and am welcoming patients, doctors, and practitioners to listen to a discussion on this topic.

This is not an antivax presentation but a presentation to share research, information, and thoughts from the medical field, to assist in making more informed and better personally relevant decisions for long term and chronic Lyme patients..
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 23 Jan 2021, 08:29

Weet iemand van jullie (of wellicht de Lymevereniging) of een Lyme vaccin nu ook versneld gaat worden goedgekeurd en ingevoerd?

Motie-Regie-registratie-bijwerkingen-Lyme-vaccin (1).pdf
De Lymevereniging: Onderwerp: monitoring nieuwe Lyme vaccin
(120.23 KiB) 334 keer gedownload

Hetzelfde voor de invoering van de 'vernieuwde' IDSA/CBO-richtlijnen voor Lyme in Nederland?

Protective Immunity and New Vaccines for Lyme Disease

Maria Gomes-Solecki, Paul M Arnaboldi, P Bryon Backenson, Jorge L Benach, Christopher L Cooper, Raymond J Dattwyler, Maria Diuk-Wasser, Erol Fikrig, J W Hovius, Will Laegreid, Urban Lundberg, Richard T Marconi, Adriana R Marques, Philip Molloy, Sukanya Narasimhan, Utpal Pal, Joao H F Pedra, Stanley Plotkin, Daniel L Rock, Patricia Rosa, Sam R Telford, III, Jean Tsao, X Frank Yang, Steven E Schutzer

Bron: academic.oup.com, lees meer

Vaccin tegen ziekte van Lyme blijkt veilig en effectief

4 augustus 2020 Alice Klein

Bron: newscientist.nl, lees meer
Lyme Test Negative?

Terug naar “Reguliere Behandeling”