Ik ben nieuw hier en zal maar meteen met de deur in huis vallen: mijn dochtertje van 2 jaar heeft twee plekjes op haar armpje met een cirkel er omheen. De plekjes begonnen als twee normaal uitziende muggenbultjes, ik zag ze eergister. Gisteravond zag ik ineens dat de plekjes groter zijn geworden en er om beiden een cirkel te zien is.
Ter info: Ik heb geen teken bij haar gezien, volwassen teken had ik neem ik aan zeker opgemerkt bij mijn eigen kind.
We wonen niet in Nederland, maar in de bergen op 1500m hoogte en er is hier niet bekend dat hier teken voorkomen. We zijn twee weken terug wel nog ergens anders geweest (op 1200m hoogte, ook daar is bij de locals niet bekend dat er teken voorkomen) en zijn daar in een speeltuin in het bos geweest, maar zijn niet van de paden afgeweken (ze zat bij mij op mijn rug in een drager).
En toch zit het me niet lekker, dus vandaag bij de kinderarts geweest. Ze was er van overtuigd dat het geen tekenbeten zijn, maar dacht aan gewone muggenbulten of, en die kans leek haar het grootst, ringworm. Ik dacht zelf ook eerst aan ringworm, maar dan zit er toch geen bultje in het midden?
Als laatste wil ik nog vermelden dat ik eergister een vliegje in haar slaapkamer heb doodgeslagen waar nogal wat bloed uitkwam (dus steekvliegje?).
Mijn excuses voor het lange verhaal, ik wilde een zo duidelijk mogelijk beeld geven van de situatie.
Hierbij de foto van een van de plekjes, deze zit zoals jullie zien zo'n beetje op haar schouder en bij dat plekje is de cirkel het duidelijkst.

Hier nog even een close up:

Ik hoor graag jullie meningen, alvast ontzettend bedankt voor eventuele reacties!!