Mijn leven heeft 10 jaar stil gestaan

Daisy

Mijn leven heeft 10 jaar stil gestaan

Berichtdoor Daisy » Vr 15 Sep 2017, 13:25

Mijn leven heeft 10 jaar stil gestaan door de Lyme. Deel 1

Na ruim 4 jaar behandelen nadat eindelijk was vastgesteld dat ik Lyme had (lees hier meer over op mijn topic Daisy) ben ik al geruime tijd bacterie-vrij. Hoera ..... zou je zeggen. :mrgreen:

Ja dat klopt ik was euforisch toen ik het bericht al een jaar geleden kreeg. :D
Helaas bleven er verschillende restverschijnselen over.
Het ergste hiervan waren vermoeidheid (al was dit lang niet meer zo erg als in het begin) migraine en overprikkeling.
Omdat ik neuroborreliose had zat dit natuurlijk in mijn hoofd. Mijn klachten waren ook van neurologische aard. Op het laatst heb ik een cursus mindfulness gedaan.
Want blijkbaar dachten mijn hersens nog steeds dat ik ziek was, en reageerde er ook zo op. Dit heeft mij een beter inzicht gegeven hoe ik moest leren om-denken. Deze cursus heeft een half jaar geduurd.

Maar nog steeds reageerde ik nog te heftig op prikkels, vooral waar meerdere geluiden bij mij binnen kwamen. Als er een drukke ruimte was met veel geluiden en er praatte iemand tegen mij dan kon ik me moeilijk concentreren op wat er gezegd werd en ik tevens moest nadenken om iets zinnigs terug te zeggen.
Soms lukte het me om me wat af te sluiten voor de omgevingsgeluiden, maar als ik moe werd en ik te lang in zo'n omgeving was, ging het mis.
Menig keer moest ik dan weggaan en dat is heel verdrietig voor iemand als ik die graag na 10 jaar ziek te zijn geweest weer onder de mensen kwam.
Het leek alsof het aangeboren filtersysteem bij mij niet meer werkte. Ook schrok ik van iedere onverwachtse situatie, vooral merkbaar met het meerijden in de auto.
Het werd zo erg dat ik maar achterin ging liggen met oordopjes in en mijn ogen dicht. De vele prikkels kon ik niet aan, en kwam ik al helemaal overprikkeld aan op de plaats van bestemming.

Dus het was een dubbel gevoel, de Lyme was weg maar de overprikkeling en de daaruit voortvloeiende migraine bleven bestaan.
Wat nu?
Naar een neuroloog? Dan zou ik ook het hele Lyme verhaal moeten gaan vertellen en uitleggen hoe ik er vanaf ben gekomen, en dat deze klachten nog zijn overgebleven. pfff :roll: de energie die ik ook nog eens daarin moest steken had ik niet.

Dus... ik ben zelf opzoek gegaan naar een oplossing.
Wordt vervolgd....
Luister naar je lichaam.

Daisy

Re: Mijn leven heeft 10 jaar stil gestaan

Berichtdoor Daisy » Vr 15 Sep 2017, 14:47

Deel 2

Het werden de celzouten nr. 2 en nr. 7

De klachten bij tekorten van deze celzouten:

celzout nr. 2:
In het lichaam wordt het gebruikt voor de neutralisering van zuren en het is verder een belangrijk opbouwend middel dat na ziekte gebruikt kan worden.
Karakter: Calcium phosphoricum hangt samen met het bestaan zelf. De weg van inspanning tot loslaten. Het geeft vertrouwen in de eigen kracht en mogelijkheden.
Toepassing: slaapstoornissen, spierkramp, tintelingen en gevoelloosheid, gevoeligheid voor weersomstandigheden, vlug transpireren, nervositeit, hoofdpijn ten gevolge van overbelasting. Neutraliseert de verzuring.

Celzout nr. 7:
Magnesium phosphoricum stuurt het vegetatieve zenuwstelsel en heeft zodoende een invloed op het hart, de zenuwen, de bloedsomloop, de klieren, de spijsverteringsorganen en op de stofwisseling.
Alle activiteiten van het lichaam, die los van de eigen wil gestuurd worden, dus ook de onwillekeurige activiteiten van het lichaam, worden met magnesium phosphoricum gestuurd. Indirect beïnvloedt het ook de chemische basisprocessen van het lichaam. Voor alle plots optredende, stekende, borende en krampachtige pijnen is magnesium phosphoricum hét probate middel.
Toepassing: neutraliseert de effecten van opwinding, spanning, stress, elektrosmog, enz. Bij sterke elektromagnetische belasting (elektrosmog) verbruikt het lichaam zeer veel van dit mineraal. Bij een slecht humeur, ochtendhumeur, plankenkoorts. Vooral de zin in chocolade is een aanwijzing van het tekort aan dit mineraal. Dit is zonder weerga het beste middel voor onwillekeurige verkramping en (buikpijnen, kolieken, menstruatiekrampen, migraine in het beginstadium)

Het hielp wel wat maar nog niet helemaal.
Dus opzoek naar iets anders om erbij te nemen.

Het werd de CBD olie
Wordt vervolgd....
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 16 Sep 2017, 15:13

Hallo Daisy,
Met de celzouten ben ik niet bekend. Interessante informatie om te lezen
Ik ben benieuwd naar deel 3 en jouw ervaringen met het gebruik van de CBD olie.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Eus

Berichtdoor Eus » Za 16 Sep 2017, 19:38

Goede schrijfster ben je, Daisy. Het leest als een feuilleton en ik ben nu al benieuwd naar het vervolg!

Daisy

Berichtdoor Daisy » Do 21 Sep 2017, 13:09

Deel 3

Het werd dus CBD olie. Voor ik aan iets nieuws begin wil ik eerst er alles over weten, maak ik de juiste keuze? Welk product is de beste keuze, wat doet het eigenlijk met je? Geneest het, of is het alleen een tijdelijke oplossing? enz. enz.

Goed, ik heb dus naslagwerk gedaan, en ik ben over stag!
Ik slik nu 2 maanden ongeveer de olie, ik ben begonnen met 1 druppel zodat het lichaam eraan kan wennen.
Dit onderstaande artikel laat zien welke CBD olie het meeste wordt gebruikt:

De biologische gecertificeerde olie met 5% zuivere cbd doorgaans voldoende sterk is om verlichting van klachten te ervaren terwijl de olie met 2,5% eigenlijk alleen aan te raden is voor preventief gebruik en de 10% vaak niet nodig is.
•Is gemaakt van biologische hennepzaadolie en bevat zuivere CBD
•Smaakt goed, lichte notensmaak
•Gewonnen door middel van olie extractie
•Alleen de toppen van de plant worden gebruikt voor de productie
•Volledig biologisch gecertificeerd
•SKAL gecertificeerd
•Kent bij normaal gebruik geen bijwerkingen
•Is goed te doseren/ te druppelen en niet stroperig
•Mag alleen verkocht worden door winkels met een biologische certificering

Ik maak hier géén reclame want ik heb het merk weggelaten. :mrgreen: Nu de vraag: Hoe is het gegaan, merk ik al wat?
Ja ik merkte na 14 dagen waarvan ik toen op 3 druppels 2x p.d. zat al vooruitgang. Ik werd helderder in mijn hoofd.
Ik kon meer in mij opnemen zoals ik dat voor de Lyme ook kon doen. Ik kreeg weer zin om dingen te ondernemen, maar merkte wel dat ik dat langzaam moet opbouwen.

Omdat het minstens 3 maanden goed moet inwerken valt er nog meer positiefs te behalen dus ik ben benieuwd!
Doordat ik nu wat meer kan ondernemen ben ik ook mijn conditie aan het trainen, want deze heeft telang stilgestaan door de extreme vermoeidheid en de wekelijkse migraine die de Lyme met zich mee heeft gebracht.

Nu ben ik elke morgen wandelingetjes aan het maken en dat aan het ophogen. Eerst een kwartiertje, dan 20 min. en zo verder.
Vandaag omdat het een prachtige herfstdag is heb ik te lang gewandeld 3 kwartier. Maar ik ben teruggefloten door mijn lichaam. Ik ben te vermoeid geworden en kreeg wat klachten terug, zoals het zakken door mijn benen.
Het is logisch dat ik na 10 jaar ziek te zijn geweest niet in een korte tijd weer helemaal hersteld ben, en alles weer aankan. Ik denk dat vanaf dat ik met de Lymebehandeling bezig ben, ook 10 jaar moet uittrekken voor algeheel herstel?
Het is in December 2017 alweer 5 jaar geleden dat ik begon met de natuurlijke behandeling tegen de borrelia-bacterie. Dus nog 5 jaar te gaan? Nee..... :roll:

wees trots op hoever....png
mooi!
wees trots op hoever....png (37.92 KiB) 9225 keer bekeken

Conclusie? Ik ben al een heel eind gekomen en zoals ieder mens heb ik ook nog 1000 dromen.
Ik ben echt heel erg tevreden met dit resultaat en wacht even de 3 maanden af voordat ik verder ga met mijn verhaal.

dus... het wordt weer vervolgd! ;)
MAR
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 21 Sep 2017, 14:21

Hallo Daisy,
Dank je wel voor deel 3. Klinkt goed! Geniet van het tot nu toe behaalde resultaat.

Daisy schreef:Doordat ik nu wat meer kan ondernemen ben ik ook mijn conditie aan het trainen, want deze heeft telang stilgestaan door de extreme vermoeidheid en de wekelijkse migraine die de Lyme met zich mee heeft gebracht.

Nu ben ik elke morgen wandelingetjes aan het maken en dat aan het ophogen. Eerst een kwartiertje, dan 20 min. en zo verder.
Vandaag omdat het een prachtige herfstdag is heb ik te lang gewandeld 3 kwartier. Maar ik ben teruggefloten door mijn lichaam. Ik ben te vermoeid geworden en kreeg wat klachten terug, zoals het zakken door mijn benen.
Het blijft een grote valkuil.. het is zo aantrekkelijk als je weer wat meer energie krijgt, je wat beter voelt, je weer wat meer wilt gaan en kunnen doen. Echter het lichaam is vaak nog niet zo ver.

Ik denk dat je te snel wilt opbouwen met het bewegen/wandelen? Als het lichaam je terugfluit is de inspanning en de belasting te veel en te zwaar geweest en veroorzaakt dat terugval en klachten. De belastbaarheid van jouw lichaam moet je goed in de gaten blijven houden en is de leidraad/de gebruiksaanwijzing ;) die je moet blijven volgen en naar moet -leren- luisteren.

Doe het rustig aan en doe het stap voor stap. Het wandelschema aanpassen naar een langere tijd eerst 15 minuten wandelen en als dat goed gaat langzaam opbouwen en weer een langere tijd doen en zo verder gaan. En een belangrijke tip: voor en na de wandeldagen een dag rust nemen zodat het lichaam kan herstellen.

Daisy schreef:Ik ben echt heel erg tevreden met dit resultaat en wacht even de 3 maanden af voordat ik verder ga met mijn verhaal.
Ik ben benieuwd naar deel 4.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 21 Sep 2017, 16:29

Hallo Daisy,
Daisy schreef:Dit onderstaande artikel laat zien welke CBD olie het meeste wordt gebruikt:

De biologische gecertificeerde olie met 5% zuivere cbd doorgaans voldoende sterk is om verlichting van klachten te ervaren terwijl de olie met 2,5% eigenlijk alleen aan te raden is voor preventief gebruik en de 10% vaak niet nodig is.
•Is gemaakt van biologische hennepzaadolie en bevat zuivere CBD
•Smaakt goed, lichte notensmaak
•Gewonnen door middel van olie extractie
•Alleen de toppen van de plant worden gebruikt voor de productie
•Volledig biologisch gecertificeerd
•SKAL gecertificeerd
•Kent bij normaal gebruik geen bijwerkingen
•Is goed te doseren/ te druppelen en niet stroperig
•Mag alleen verkocht worden door winkels met een biologische certificering

Ik maak hier géén reclame want ik heb het merk weggelaten. :mrgreen:
Gebruik je 2.5% of 5% CBD olie? Ik wil je zeker niet van het product wat je goed bevalt afpraten. Enkel ter informatie ik weet niet of je op de centjes/uitgaven moet letten..? maar er zijn goedkopere varianten (6% CBD olie 10ml €23; 2.75% CBD olie 10ml €12,50) ook van biologische teelt en met testrapporten.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Vr 22 Sep 2017, 11:13

Beste Daisy,
Dank voor je bijdragen. Ik heb je onderwerp verplaatst naar de categorie Alternatieve Behandeling.
Er blijft nog even een kopie staan bij Gezondheid Algemeen zodat je je onderwerp niet kwijtraakt.

Leia, moderator

Daisy

Berichtdoor Daisy » Vr 22 Sep 2017, 11:34

Oké!

@ Roxy
Op jou vraag welke dosering ik neem, dat is 5% en 2x per dag nu 4 druppels. Ik heb het heel lang gedaan op de 2x 3 druppels, maar ben nu even aan het uitproberen of 4 druppels meer doen. Zo niet dan ga ik weer terug naar 3 druppels.
Het is goed naar je lichaam luisteren en aanpassen waar nodig is.
Voorlopig ben ik hier al dik tevreden mee.
En op een ander merk overgaan omdat het goedkoper is doe ik nu nog niet, want ik wil eerst kijken wat dit in de toekomst voor mij blijft doen. Anders heb ik geen goed overzicht.
Maar bedankt voor de tip, misschien kom ik daar wel een keertje op terug, maar nu nog niet. ;)

Later deel 4 ... hoe het verder gaat en wat ik nog slik aan vitamines en supplementen.

Daisy

Maar voor iedere patiënt geldt dit, en dat helpt altijd:

lachen beste medicijn.png
lachen beste medicijn.png (69.75 KiB) 9186 keer bekeken
Luister naar je lichaam.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 24 Sep 2017, 18:41

Hallo Daisy,
Daisy schreef:Op jou vraag welke dosering ik neem, dat is 5% en 2x per dag nu 4 druppels. Ik heb het heel lang gedaan op de 2x 3 druppels, maar ben nu even aan het uitproberen of 4 druppels meer doen. Zo niet dan ga ik weer terug naar 3 druppels.
Het is goed naar je lichaam luisteren en aanpassen waar nodig is.
Voorlopig ben ik hier al dik tevreden mee.
En op een ander merk overgaan omdat het goedkoper is doe ik nu nog niet, want ik wil eerst kijken wat dit in de toekomst voor mij blijft doen. Anders heb ik geen goed overzicht.
Klinkt goed! En zeker zo doorgaan en kijken wat het verder nog meer voor jou kan gaan doen.
Ieder mens is verschillend en moet zelf voelen en aftasten, het is zelfmedicatie, wat de beste dosering van CBD olie of andere medicinale wietolie kan zijn.
Ik gebruik intussen 2 verschillende soorten medicinale wietolie -full spectrum wietolie- medium 15% THC 5% CBD 5% CBN/CBL
's avonds voor de slaap en voor een extra boost CBD heb ik gekozen voor een sterke soort 20% THC en 15% CBD voor overdag.
De slaap gaat goed en bij de (zenuw)pijn in het lichaam en bij de neuropathie in de voeten merk ik een kleine en verdere verbetering #blij mee :)!

Sterkte en succes gewenst voor de volgende periode! Tot deel 4 over vitamines en supplementen.

Terug naar “Overige”