Na ruim 4 jaar behandelen nadat eindelijk was vastgesteld dat ik Lyme had (lees hier meer over op mijn topic Daisy) ben ik al geruime tijd bacterie-vrij. Hoera ..... zou je zeggen.

Ja dat klopt ik was euforisch toen ik het bericht al een jaar geleden kreeg.

Helaas bleven er verschillende restverschijnselen over.
Het ergste hiervan waren vermoeidheid (al was dit lang niet meer zo erg als in het begin) migraine en overprikkeling.
Omdat ik neuroborreliose had zat dit natuurlijk in mijn hoofd. Mijn klachten waren ook van neurologische aard. Op het laatst heb ik een cursus mindfulness gedaan.
Want blijkbaar dachten mijn hersens nog steeds dat ik ziek was, en reageerde er ook zo op. Dit heeft mij een beter inzicht gegeven hoe ik moest leren om-denken. Deze cursus heeft een half jaar geduurd.
Maar nog steeds reageerde ik nog te heftig op prikkels, vooral waar meerdere geluiden bij mij binnen kwamen. Als er een drukke ruimte was met veel geluiden en er praatte iemand tegen mij dan kon ik me moeilijk concentreren op wat er gezegd werd en ik tevens moest nadenken om iets zinnigs terug te zeggen.
Soms lukte het me om me wat af te sluiten voor de omgevingsgeluiden, maar als ik moe werd en ik te lang in zo'n omgeving was, ging het mis.
Menig keer moest ik dan weggaan en dat is heel verdrietig voor iemand als ik die graag na 10 jaar ziek te zijn geweest weer onder de mensen kwam.
Het leek alsof het aangeboren filtersysteem bij mij niet meer werkte. Ook schrok ik van iedere onverwachtse situatie, vooral merkbaar met het meerijden in de auto.
Het werd zo erg dat ik maar achterin ging liggen met oordopjes in en mijn ogen dicht. De vele prikkels kon ik niet aan, en kwam ik al helemaal overprikkeld aan op de plaats van bestemming.
Dus het was een dubbel gevoel, de Lyme was weg maar de overprikkeling en de daaruit voortvloeiende migraine bleven bestaan.
Wat nu?
Naar een neuroloog? Dan zou ik ook het hele Lyme verhaal moeten gaan vertellen en uitleggen hoe ik er vanaf ben gekomen, en dat deze klachten nog zijn overgebleven. pfff

Dus... ik ben zelf opzoek gegaan naar een oplossing.
Wordt vervolgd....