Topic aangemaakt op mijn naam zonder dat ik hier vanaf weet

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van Lymeforum.nl.
Sproetje

Topic aangemaakt op mijn naam zonder dat ik hier vanaf weet

Berichtdoor Sproetje » Wo 13 Mei 2015, 18:01

Leia en Marco,

Ik ben nogal ontdaan doordat ik vandaag zie dat er ineens een nieuw topic op mijn naam is aangemaakt, zonder dat ik er ook maar iets vanaf weet.
Geheel buiten mij om gedaan en dan staat er nb mijn naam ook nog eens boven, alsof ik dat zelf zo zou hebben gedaan.
Bovendien strookt de titel: "Gevoeligheid van verschillende stammen voor doxycycline" niet met de inhoud.

Het is eventjes snel afgesplitst zonder de feiten eerst goed te lezen.
Ik was en ben :shock:

Mijn vraag is dan ook of jullie dit willen verwijderen.

Zie:
viewtopic.php?f=38&t=466
en:
viewtopic.php?f=38&t=459

Leia
Moderator

Re: Topic aangemaakt op mijn naam zonder dat ik hier vanaf w

Berichtdoor Leia » Wo 13 Mei 2015, 19:52

Oh Sproetje, wat vervelend dat je ontdaan bent… :(
Fijn dat je het hier bij feedback aankaart!
Ik ben blij met leden die bijdragen aan een overzichtelijk geheel en respect voor de topic-starter, door on-topic te blijven. Ik herkende dit bij jou door jouw verzoek aan Josie om een nieuw onderwerp te starten. :)

Ik zie ook dat je de manier waarop, inmiddels geherformuleerd hebt, daar ben ik ook blij mee. :)

Wanneer een onderwerp aanhoudend over een ander onderwerp dan het openingsbericht blijft gaan, meerdere leden zich er bij voegen én de topic-starter zelf niet meer actief betrokken is, splits ik het af.

De plek waar het wordt afgesplitst zegt niet per definitie wie exact en op welk punt off-topic is gegaan, dit is altijd een wisselwerking tussen meerdere leden. Het onderwerp is ná het bericht van joos06 afgesplitst met de reden dat dat bericht nog in zijn geheel aan topic-starter Minoes gericht was. Ik kan niet afsplitsen halverwege iemands bericht, bijv. halverwege in jouw bericht erna of halverwege in het bericht van Josie ervoor.

Ik zie dat een klein gedeelte hierdoor helaas uit het verband is geraakt, dat is haast onoverkomelijk bij afsplitsen. :( Ik heb geprobeerd hier zo zorgvuldig mogelijk naar te kijken. Zou je de exacte gedeeltes die je uit jouw bericht liever terug wil in het topic van Minoes daar zelf willen plaatsen? Dankjewel!

Je vraagt me de titel te wijzigen, dit mag je geheel naar jouw wens aanpassen naar hoe jij het passend vind, dit kan je doen met de knop ‘wijzig' in het eerste bericht.

Ik zie geen reden het hele onderwerp te verwijderen. Hopelijk kan je met wat aanpassingen het zo krijgen zoals het voor jou toch prettig voelt?

Als je nog vragen hebt, dan zal Marco die verder beantwoorden.

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 13 Mei 2015, 20:28

Leia schreef:Oh Sproetje, wat vervelend dat je ontdaan bent…

Je zou misschien beter kunnen zeggen: verbolgen.!

Leia schreef:Ik zie ook dat je de manier waarop, inmiddels geherformuleerd hebt, daar ben ik ook blij mee.

Maar Leia,
Ik heb helemaal niets geherformuleerd, hoe kom je daar nou toch bij? ik heb enkel iets toegevoegd.

Leia schreef:De plek waar het wordt afgesplitst zegt niet per definitie wie exact en op welk punt off-topic is gegaan, dit is altijd een wisselwerking tussen meerdere leden. Het onderwerp is ná het bericht van joos06 afgesplitst met de reden dat dat bericht nog in zijn geheel aan topic-starter Minoes gericht was. Ik kan niet afsplitsen halverwege iemands bericht, bijv. halverwege in jouw bericht erna of halverwege in het bericht van Josie ervoor.

Het gaat er ook niet om wie precies op welk punt off-topic is gegaan, maar meer om het feit dat je zonder mijn medeweten een topic op mijn naam bent gestart, ik vind dat geen manier van doen.
Bovendien wil ik nieteens een topic daarover starten, nu dwing je mij min of meer om dat wel te doen.
Het is niet netjes van je
Ik kan door deze manier van doen niet meer ingaan op het punt dat Josie aandroeg, en wat ik heb weerlegt.
Op die manier gaat de discussie verloren die was ontstaan, en ga je voorbij aan dat belangrijke punt.

En nee, natuurlijk kun je niet afsplitsen halverwege iemands bericht, maar wel het totale bericht.

Leia schreef:Je vraagt me de titel te wijzigen, dit mag je geheel naar jouw wens aanpassen naar hoe jij het passend vind, dit kan je doen met de knop ‘wijzig' in het eerste bericht.

Maar omdat er al zoveel hebben gereageerd op jouw titel en mijn naam, is dat nu bijna onmogelijk geworden omdat de titel totaal afwijkt van de inhoud waar het in eerste instantie over ging.
Ik wil daar liever niet mijn naam bij hebben staan.

Leia schreef:Ik zie geen reden het hele onderwerp te verwijderen. Hopelijk kan je met wat aanpassingen het zo krijgen zoals het voor jou toch prettig voelt?

Ik zie de reden wel, en wanneer je in mijn schoenen zou staan zou je dat hoogstwaarschijnlijk hetzelfde vinden.
Niemand wil een topic aangemaakt zien door een ander met nb een foute titel waardoor de essentie verloren is gegaan omdat er al mensen op hebben gereageerd.

Leia schreef:Als je nog vragen hebt, dan zal Marco die verder beantwoorden.

Voor Marco,

Hoe zou jij het vinden dat een moderator zonder jouw medeweten een topic met foute titel op jouw naam zou plaatsen?

Marco
Beheerder & Moderator

Berichtdoor Marco » Wo 13 Mei 2015, 21:17

Hoi Sproetje,

Ik heb net het topic gelezen, dat betreft zit ik er fris in :-) Om te beginnen vind ik het erg mooi en top dat je mee denkt voor een mede patient!

In dit geval vraag je hier viewtopic.php?f=38&t=466#p4082 aan Josie of ze een nieuw topic wil aanmaken hiervoor. Nu heeft de moderator dit ook gelezen en dit uitgevoerd. Omdat je als eerste schrijft in dit topic, lijkt het misschien dat het nu door jou is gestart, al staat er bovenaan wel een verwijzing dat dit topic een vervolg is van een ander topic met de link daar naar toe dus hieraan kan men wel zien dat je 'm niet zelf hebt gestart. Zelf zou ik er zelf niet zoveel problemen mee hebben want alles wat we gezamenlijk schrijven is voor ons allemaal. Je hebt dat betreft vind ik een zeer interessant punt aangekaart waar we graag over verder willen discussieren. Een ander lid heeft dit ook aangegeven en dat was ook de mede aanleiding om hiervan een nieuw topic aan te maken.

De discussie ontstond ook naar aanleiding van jouw zin: "aangezien die borrelia garinii vrijwel niet op doxycicline reageert", vandaar dat de titel hiernaar is gewijzgd. Ik hoop dat ik je zo heb kunnen overtuigen dat Leia dit zeker niet zomaar heeft gedaan.

Fijne avond nog!

Marco

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 13 Mei 2015, 21:46

Okee,

Marco schreef:In dit geval vraag je hier viewtopic.php?f=38&t=466#p4082 aan Josie of ze een nieuw topic wil aanmaken hiervoor. Nu heeft de moderator dit ook gelezen en dit uitgevoerd

Het is niet aan de moderator om die vraag uit te voeren. De vraag was niet gesteld aan de moderator, maar aan Josie.

Bovendien heeft ze heeft mijn naam: "Sproetje" erboven gezet.
Ik ben NIET degene die dat topic heeft gestart, dat is Leia zelf geweest, zonder dat ik er zelf ook maar iets vanaf wist, bovendien gaat de inhoud in eerste instantie over totaal iets anders dan waar zij het nieuwe topic mee is gestart onder mijn naam

Dat is niet netjes

Marco schreef:Omdat je als eerste schrijft in dit topic, lijkt het misschien dat het nu door jou is gestart

Nee, je draait er omheen: Ze heeft wel degelijk mijn naam gezet op een nieuw topic door haarzelf aangemaakt.

Marco schreef:Zelf zou ik er zelf niet zoveel problemen mee hebben want alles wat we gezamenlijk schrijven is voor ons allemaal. Je hebt dat betreft vind ik een zeer interessant punt aangekaart waar we graag over verder willen discussieren. Een ander lid heeft dit ook aangegeven en dat was ook de mede aanleiding om hiervan een nieuw topic aan te maken.

De discussie ontstond ook naar aanleiding van jouw zin: "aangezien die borrelia garinii vrijwel niet op doxycicline reageert", vandaar dat de titel hiernaar is gewijzgd. Ik hoop dat ik je zo heb kunnen overtuigen dat Leia dit zeker niet zomaar heeft gedaan.

Maar de inhoud gaat daar helemaal niet over. Jullie moeten eerst wel goed lezen waar het precies over gaat, voordat er een topic op andermans naam wordt aangemaakt.

Nou, Marco, het is wel duidelijk hoor, jullie vinden van jezelf dat jullie het prima hebben opgelost.
Ik denk daar anders over.

abx

Berichtdoor abx » Wo 13 Mei 2015, 22:43

Beste Sproetje,

Wat betreft het afsplitsen, Dit is deels ook op mijn verzoek gedaan.
Ik wilde reageren op jouw in mijn ogen lelijke verwijt aan Josie, en discutabele stelling over doxy.
Omdat ik ook vond net als jij dat dit niet paste in de topic van minoes heb ik verzocht om afsplitsing. Ik neem dus ook de VOLLE verantwoording voor dit afgesplitste topic. Het is niet zo dat Leia onder jouw naam een nieuw topic is gestart, en als zoals jij ook claimt jij niet de topic starter bent kan de titel dus ook niet fout zijn.

Als jij dat wilt kan ik verzoeken om een "leeg" bericht van mij ervoor te plaatsen, zodat jij ook formeel niet de starter lijkt. Ik maak dan een leeg bericht waar alles onder kan.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 14 Mei 2015, 10:48

abx schreef:Als jij dat wilt kan ik verzoeken om een "leeg" bericht van mij ervoor te plaatsen, zodat jij ook formeel niet de starter lijkt. Ik maak dan een leeg bericht waar alles onder kan.

Ik ben bang dat dit niet gaat lukken, PHP sorteert berichten op datum, je krijgt dan een leeg blok ergens tussenin.

Overigens mijn complimenten voor Leia, ze had dit zo prima, snel en leesbaar opgelost.

De essentie veranderd immers niet, als Josie een nieuw topic had aangemaakt, had ze exact dezelfde tekst kunnen citeren!

Daarom verzoek ik ook voor de originele titel van Leia ("Gevoeligheid van verschillende stammen voor doxycycline") weer terug te zetten, want dat is het item waarJosie aan refereerde.

En nogmaals, er is alleen een terechte afsplitsing gedaan, ik zie niet waarom dan ineens de naam van een stellingnemer veranderd moet worden, het bericht is niet uit de context gehaald.

Dit in tegenstelling tot de door Sproetje aangepaste tekst (Gevoeligheid van verschillende stammen voor doxycycline); die is te verbloemend naar hetgeen waar Josie terecht om vroeg (onderbouwing van de stelling dat B. garinii vrijwel niet op Doxicycline reageert).

Groetjes, Wouter
Laatst gewijzigd door WouterB op Vr 15 Mei 2015, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 14 Mei 2015, 19:43

abx schreef:Beste Sproetje,

Wat betreft het afsplitsen, Dit is deels ook op mijn verzoek gedaan.

Ooooooooooo, nu komt de aap uit de mouw.......
Daar is een naam voor, wist je dat?

abx schreef:Ik wilde reageren op jouw in mijn ogen lelijke verwijt aan Josie, en discutabele stelling over doxy.

Lelijke verwijt???? Welk verwijt bedoel je precies??? Verklaar je nader!!
Discutabele stelling over doxy???? Ook op deze beschuldiging aan mijn adres wil ik graag een antwoord.

abx schreef:Omdat ik ook vond net als jij dat dit niet paste in de topic van minoes heb ik verzocht om afsplitsing.

Heel vreemd hoor, je had part nog deel aan het topic van Minoes, maar vraagt wel om afsplitsing van mijn post in datzelfde topic.
Je had er totaal niets mee te maken, en toch moest het zoals jij het wilde en de moderator ging er in mee, achter mijn rug om, en dan de titel is nieteens de titel waar het onderzoek voor staat. Ik wil geen topic op die manier op mijn naam hebben staan.
Als ik een topic over dat onderwerp wilde had ik dat wel gedaan.
En Josie doet het ook niet en jij ook niet, maar wel vragen om afsplitsing van mijn berichten.

abx schreef:Ik neem dus ook de VOLLE verantwoording voor dit afgesplitste topic.

Leia en Marco zijn eind verantwoordelijk neem ik aan, ik dacht dat jij dat niet was, of wel? Ik begin ondertussen hier wel sterk aan te twijfelen eerlijk gezegd.

Ik weet niet wat je hebt gezegd tegen hun, maar ik vind het allemaal nogal vooringenomen.

abx schreef:Het is niet zo dat Leia onder jouw naam een nieuw topic is gestart, en als zoals jij ook claimt jij niet de topic starter bent kan de titel dus ook niet fout zijn.

Ze heeft zonder mijn medeweten een nieuw topic geopend onder mijn naam, dat ze mijn naam heeft gebruikt kan iedereen zien.
Met nb een titel die de onderzoeken niet dekt.

abx schreef:Als jij dat wilt kan ik verzoeken om een "leeg" bericht van mij ervoor te plaatsen, zodat jij ook formeel niet de starter lijkt. Ik maak dan een leeg bericht waar alles onder kan.

O ja, dat was ik alweer vergeten, wanneer jij iets vraagt kan alles.

PS
Trouwens, weet je wat een lelijk verwijt is? Kijk hier maar eens:

viewtopic.php?f=5&t=377&start=10

Maar daar val je niet over.

En over die discutabele stelling over doxy, het ging over garinii en welke soort ab
Je bent ineens overgegaan op het woord doxy, dat was niet de kern van mijn allereerste post.
Je zit de hele boel over te nemen.

En waarom?
Laatst gewijzigd door Sproetje op Do 14 Mei 2015, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Do 14 Mei 2015, 20:10

Sproetje, je krijgt bij deze een waarschuwing vanwege je persoonlijke aanval tegen Abx. Meer info hierover zie viewtopic.php?f=2&t=382

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 14 Mei 2015, 20:11

Welke persoonlijke aanval bedoel je Leia?

Terug naar “Feedback”